Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zaczynam duży projekt, jedną jego częścią będzie stworzenie modelu 3d Zamku w Malborku. Bardzo cieszę się z tego projektu Malbork to bardzo wdzięczny temat.

 

Zakładam wip'a aby dostawać codzienną dawkę motywacji także wiem że nie raz dostane dobre rady techniczne i nie tylko. Krytyka mile widziana.

 

Materiały do modelowania mam bardzo dobre, plany rzuty i przekroje narysowane chyba w latach 70 nie są może tak dokładne jak rysunki w cad ale i tak jest super, mam prawie każdy wymiar. Jedynie jakość bardzo małych szczegółów daje do życzenia.

 

Chcę stworzyć bardzo dobrą siatkę, która będzie przejrzysta i łatwa w teksturowaniu. Nie super ciężka ale też dosyć szczegółowa. Nawet myślałem czy nie dało by się wsadzić zamku w jakiś real time engine. Chcę znaleść jakiś kompromis, dużo dadzą tekstury do których mam masse dobry zdjęć.

Dzisiaj mam pytanie jak prowadzić siatkę aby najłatwiej się testurowało taki model czy te krawędzie które zaznaczyłem są potrzebne? Nie będę wrzucał modelu do zbrusha więc chyba nie ale zawsze dobrze usłyszeć czyjąś opinie.

 

Pozdrawiam i miłego oglądania kolejnych upów.

 

paacwielkichmistrzow.jpg

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jejeje, wreszcie Malbork. Już dawno chciałem to cudo zobaczyć w jakiejś ciekawej wizualizacji, no zobaczymy jak Ci pójdzie :)

Życzę powodzenia.

Napisano

plasti -skasuje skasuje

czeczen- zrobię kilka wersji modelu w kilku fazach przebudowy

chudy - robię najbardziej modułowo jak się da i symetry to podstawa, teraz robię tylko mały pasek i robie symetry z 5 razy, później i tak będę musiał symmetry poprawić bo nie zasze się sprawdsza

Rezo - dzięki

 

Następny mały up, machikuły i blanki już są trochę trudniejsze i wykusze tak samo, krawędziami zajmę się trochę później

pwm.jpg

Napisano

Dobry model w tym przypadku to 20-30% sukcesu. Textury to dopiero wyzwanie. Nie ma chyba drugiej takiej budowli w Polsce, która by miała tyle cegieł. Szczere wyrazy współczucia, już na samą myśl o malowaniu tych cegieł robi się słabo.

Napisano
Zawsze można zrobić bez cegieł jako projekt fasady tynkowej i wkurzyć kilku urzędasów.

Świetny pomysł! Otynkowany zamek w Malborku, może jeszcze pomalowany Śnieżką ;) dac77 twoje teksty rozwalają...

Napisano

Dyskusja wrze a upów brak. Z tego co wiem to tynku nie będzie ale cegły zostaną oczyszczone już niedługo.

 

Robię jak najmniejszy powtarzalny moduł, później dodaje symmetry jak widać na załączonym rysunku.

Render w mentalu, którego prawie nie znam, dlatego nie najlepszej jakości.

W końcu zabiore się za detal.

pwm1.jpg

Napisano

No ładnie ładnie. Chciałbym zobaczyć już finalną wersję. I ja też nie zazdroszczę malowania cegieł bo w obecnym momencie to istna mozaika zabytkowej cegły z charakterystyczną kratą i nowych, jasnych plam. Podobnie jest z dachówkami. Z resztą, niezorientowani niech zobaczą zdjęcia:1692065.jpg

2110027873.jpg

Napisano

Dachówek takich nie będzie nie mam takich referek, dachówki wymienili na nowe i tamete nie miały wartości zabytkowej.

Co do cegieł to będzie hardkor wiem, mam super zdjęcia ale i tak wiem że nie będzie łatwo. Myślec o sofcie do nakładania textur na model jak bodypaint. Zbrush odpada bo jest za mało techniczny jak na taką architekturę. Malowanie w Photoshopie takich texturek to z mojego doświadczania rzeźnia. Prawdopodobnie największym problemem jest poprawne rozłożenie siatki unwaprem. No cóż mam wyzwanie.

Na razie modeluje detal.

pwm3.jpg

pwm3a.jpg

Napisano

Po latach wracam do tematu, bo robię pracę dyplomową o Malborku.

 

Modeluję w nowym maxie 2012 i wykorzystuję ralistic viewport bo renderować w mentalu nie umiem.

Do skończenia PWM została jeszcze jedna ściana. Pewnie będę wrzucał w miarę często update bo terminy mam krótkie i trzeba to w końcu skończyć.

Napisano

Witam

 

Prawie skończyłem już moją część zamku. Następnie będę budował modele jak kiedyś wyglądały niektóre partie zamku.

 

Mam prośbę o pomoc w ustawieniu renderu. Znam dobrzer Vraya i próbowałem zrobić scenkę z Vray sun i sky. Niestety jak na razie nie jestem zadowolony z rezultatu. Co śmieszne nawet podoba mi się sposób w jaki prezentuje model vewoport nowego maxa w stylu Tech.

 

Może macie jakieś podpowiedzi jak łatwo zaprezentować moją ciężką prace przy modelowaniu. Oświetlenie nie musi być realistyczne, ma za to podkreślać model i ładnie wyglądać.

Napisano

Jesli nie musi byc real to pomyslal bym nad wrzuceniem materialu z dirtem vrayowskim zeby ladnie podkreslic detal za pomoca AO i moze jakis delikatny toon vrayowski na to zeby zarysowac krawedzie lepiej.

Napisano

Czesc,

Tak myslalem o toon'nie. Juz sprobowalem dirtu ale jakos dziwnie zaczernial mi miejsca gdzie gesciejsza jest geometria. Moze to kwestia ustawien tegodirta.

A co myslisz o oswietleniu. Jakos nie moge tym vray sun bo pól modelu jest w cieniu. Juz nie wiem moze zwyczajnie tylko vray skyem jakos to oswietlic.

 

Sory za lakonicznosc pisze z telefonu

dzieki za podpowiedzi, nie mam doswiadczen z eksteriorami

Napisano

próbowałeś samą HDRI ?

 

teraz problemem na tym renderze oświetlonym Sun+Sky są rozmyte cienie - to tak na początek.

Napisano
próbowałeś samą HDRI ?

 

teraz problemem na tym renderze oświetlonym Sun+Sky są rozmyte cienie - to tak na początek.

 

Zrobilem tak specjalnie, powiekszajac vray sun. Wydawalo misie ze tak bedzie ladniej. Bo ostre cienie dominowaly nad forma architektoniczna. Sprobuje z hdr. Dzieki za podpiwiedzi.

Napisano

Witam

 

Skończyłem model ufff

teraz kilka renderków i robię modele historyczne

 

Oświetliłem scene HDR

Dodałem effect Vray toon

Próbowałem z dirtem ale znowu denerwuje mnie jak wokół cienkich krawędzi są duże nienaturalne zaczernienia. Próbowałem manipulować obcią Bias w opcjach dirt'a i ustawiłem Bias Z na -0,1 co ma niby powodować że brud będzie pojawiał się tylko u dołu krawędzi.

 

Oceńcie sami czy renderować z dirtem albo bez. Może ktoś wie jak dobrze tego dirta ustawić.

Napisano

Mam wrazenie ze twoj dirt ma bardzo duza skale, radius znaczy sie. Generalnie fajnie to wyglada. Ja bym jeszcze sprobowal zrobic lekki kontrast kolorami oswietlenia.

W ramach tego ze mialem chwile czasu to zrobilem swoj zamek, ten twoj jakos taki malo dokladny ;)

 

Toon na 0,3 opacity, oprocz tego standard

Dirt zamienilem czasny na ciemno szary i dalem dosc maly radius

 

zamek.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności