Jim mee Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 Słuchajcie... podzielcie sie proszę wiedzą jak mapować obiekty bo juz odchodzę od zmysłów. Przyjmijmy ze obiekt musi mieć turbo smootha na koncu a użycie MEsh smooth classic nie wchodzi w gre bo może nie zmienia koordynatow textury ale robi inne dziwne rzeczy. Akurat pracuje na obiekcie gdzie mozna dać Uwrapa po nałozeniu TS , ale zaraz obok mam wieksza czesc i juz to nie przejdzie. Siatke mam zrobiona na super quadach , wsziedzie edge loopy / supporting edgesy i co ... i JEST TEXTURE STRECH ! WQTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF ?????????? Pyt. 2 czy sposób pocięcia UVEek w unwrapie wpływa na wyglad texxtury po TS ? Tu screen
uncle Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 http://www.raylightgames.com/xrayunwrap/xrayunwrap.htm 5$ i masz po problemie
Tomala Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 Zobacz w uv edytorze co się dzieje z uvkami po dodaniu ms. Krawędzie uvłek zostają tam gdzie były dodają się tylko podziały. Problem leży w budowie siatki. Jak masz takie ostre chamfery a wokól nich praktycznie pusto to się te chamfery po ms dosyć mocno rozciągają i dlatego wychodzą te rozciągnięcia. Rozwiązaniem jest albo zagęszczenie siatki pomiędzy tymi chamferami albo mapowanie po ms.
Gość kakaku Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 Poleca programik z linku który dał uncle, sam go używam i czasu sie zaoszczędza,że szok :D Tylko mam taki mały z nim problemik to się spytam w tym wątku przy okazji. Bo gdy mam jakić prosty przedmiot to Xray dziwnie go zakrzywia... I wtedy trzeba używać maxowego unwrapa... Ma ktoś jakąś dobrą radę na to?
Bacry Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 zamiast turbosmooth użyj meshsmooth i włącz opcję old style maping.
Jim mee Napisano 21 Grudzień 2009 Autor Napisano 21 Grudzień 2009 Thx all 4 reply. Uncle - rozumiem ze to cos podobnego do Roadkill'a. 5$ wydaje się nie drogo i fajnie ze bez wychodzenia z maxa mozna dobrze mapować. Rozważam jednak przesiadkę na XSI. Tam jakoś magicznie większość problemow znika. ;P Tomala - thx. W następnym modelu inaczej mesha poprowadzę. Kakaru - "Bo gdy mam jakić prosty przedmiot to Xray dziwnie go zakrzywia... I wtedy trzeba używać maxowego unwrapa" to samo bardzo często sie zdarza w Roadkilu. mimo czystej siatki i sensownych seamow czasem asymetrycznie mapuje z błędami. Chyba taki juz los. Bacry - juz sprawdzam . Chyba cos podobnego próbowałem , ale nie mam pewności . Pozdrooo !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się