Skocz do zawartości

I HATE MAPOWANIE ! Texture strech po turbosmooth


Jim mee

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie... podzielcie sie proszę wiedzą jak mapować obiekty bo juz odchodzę od zmysłów.

 

Przyjmijmy ze obiekt musi mieć turbo smootha na koncu a użycie MEsh smooth classic nie wchodzi w gre bo może nie zmienia koordynatow textury ale robi inne dziwne rzeczy.

 

Akurat pracuje na obiekcie gdzie mozna dać Uwrapa po nałozeniu TS , ale zaraz obok mam wieksza czesc i juz to nie przejdzie.

 

Siatke mam zrobiona na super quadach , wsziedzie edge loopy / supporting edgesy i co ... i JEST TEXTURE STRECH !

 

WQTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF ??????????

 

 

Pyt. 2 czy sposób pocięcia UVEek w unwrapie wpływa na wyglad texxtury po TS ?

 

Tu screen ts001.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zobacz w uv edytorze co się dzieje z uvkami po dodaniu ms. Krawędzie uvłek zostają tam gdzie były dodają się tylko podziały.

Problem leży w budowie siatki. Jak masz takie ostre chamfery a wokól nich praktycznie pusto to się te chamfery po ms dosyć mocno rozciągają i dlatego wychodzą te rozciągnięcia. Rozwiązaniem jest albo zagęszczenie siatki pomiędzy tymi chamferami albo mapowanie po ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleca programik z linku który dał uncle, sam go używam i czasu sie zaoszczędza,że szok :D Tylko mam taki mały z nim problemik to się spytam w tym wątku przy okazji. Bo gdy mam jakić prosty przedmiot to Xray dziwnie go zakrzywia... I wtedy trzeba używać maxowego unwrapa... Ma ktoś jakąś dobrą radę na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx all 4 reply.

 

Uncle - rozumiem ze to cos podobnego do Roadkill'a. 5$ wydaje się nie drogo i fajnie ze bez wychodzenia z maxa mozna dobrze mapować. Rozważam jednak przesiadkę na XSI. Tam jakoś magicznie większość problemow znika. ;P

 

Tomala - thx. W następnym modelu inaczej mesha poprowadzę.

 

Kakaru - "Bo gdy mam jakić prosty przedmiot to Xray dziwnie go zakrzywia... I wtedy trzeba używać maxowego unwrapa" to samo bardzo często sie zdarza w Roadkilu. mimo czystej siatki i sensownych seamow czasem asymetrycznie mapuje z błędami. Chyba taki juz los.

 

Bacry - juz sprawdzam . Chyba cos podobnego próbowałem , ale nie mam pewności .

 

Pozdrooo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności