Skocz do zawartości

Normal mapy w blenderze


wozni

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co zrobić żeby tak jak na tym filmiku ruszać tymi pinezkami ?

 

Zaznaczasz vertexy do pinowania i wciskasz P, potem je po prostu przesuwasz, ale żeby siatka była elastyczna jak na filmiku musisz włączyć Live Unwrap z menu.

 

Oczywiście że modele organiczne są trudniejsze, ale to nadal nie problem tylko zadanie, sam sobie takie wybrałeś. Do teksturowania użyj wypiekanej tekstury jako bazy potem maluj w Blenderze na obiekcie, jeśli dobrze rozłożyłeś siatkę, jak to sprawdzić było na filmiku, musisz mieć wszystko na granatowo, to nie będzie widać szwów. Oczywiście musisz też odpowiednio przeskalować wyspy siatki, jak to zrobić jest pokazane w następnym filmikach, używasz testowej szachownicy, możesz użyć wbudowanego generatora, nie musisz mieć takiej tekstury jak Ania (widocznie taką woli zamiast tej z generatora), chodzi o to by na całej siatce kwadraciki miały maksymalnie zbliżoną wielkość.

 

Nie dubluj postów użyj przycisku Edycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie siatka, miejscami to bałagan, topologia do poprawy. x)

 

Najbardziej bolą mnie te stożki na uszach i łapkach, chodzi o punkty do których zbiegają się krawędzie, taki twór trzeba mocno rozcinać by ładnie rozłożyć. Trochę treningu, doświadczenia i będzie git, widać dobrą rękę, całkiem niezłe formy modelu ;)

 

W tym pliku masz rozciąłem siatkę tak jak powinna być rozcięta, oczywiście w przypadku tego modelu takie rozcięcie jest nie wystarczające by ładnie rozłożyć siatkę, ale zauważ gdzie i jak rozcinałem. Normalnie takiego zająca inaczej bym porozcinał, ale to tak jako ogólne wskazówki, mógłbyś np. nie rozcinać "gardła" z przodu tylko naciąć po bokach i dodać gdzie indziej dodatkowe rozcięcia, by to się wyprostowało, przez topologie modelu średnio to wychodziło xD więc jest jak jest.

 

http://www.pasteall.org/blend/1388

 

Tutaj natomiast rozciąłem tak by ładnie się rozłożyła (nie do końca się dało bo musiałbym jeszcze mocniej się na rozcinać, a to by był już zbytni bałagan), przez topologie modelu rozcięcia są straszne, aż płakałem jak je tak rozcinałem.

Zrobiłem tego plik byś zobaczył jak wygląda tekstura na dobrze rozłożonym modelu, powiększyłem również wyspy (by wykorzystać lepiej teksturę) i je poukładałem na teksturcę ręcznie. Zachowaj ten plik, włącz jeszcze raz Unwrap i spróbuj osiągnąć ten sam efekt, tak dla ćwiczenia.

 

http://www.pasteall.org/blend/1389

 

Pamiętaj że czysty unwarp, jeśli topologia, wielkość ścianek jest jednolita, rozkłada tak model że wielkości rozciętych wysp są odpowiedniej wielkości, więc skaluj je wszystkie razem o taką samo wartość. Tutaj przydało by się niektóre przeskalować, ale nie chciało mi się x), zostawiam tobie to zadanie.

Oczywiście można przeskalować jedną wyspę by można by na niej położyć więcej detalu, ale można to robić jeśli ma się konkretny powód, doświadczenie i wyspa nie łączy się bezpośrednio z inną wyspą, na modelu.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Tych stożków nie było przy subsurvie ,którego potem wyłączyłem i tak zostało. Ciężko mi się modeluje takie bajkowe modele dlatego taka topologia

 

Co do tych stożków, to nie chodzi mi o ich ktrztałt, tylko to że za dużo edgów jest scalonych w jednym punkcię, ogólnie bolą mnie trójkąty w siatce. W modelach dla gier trzeba czasem wsadzić w strategicznych miejscach trójkącik by animacja lepiej wyglądała, ale tutaj tworzą stożek, są tam kompletnie nie potrzebne. Takiego elementu nie da się ładnie rozłożyć bez rozcinania go jak pomarańczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności