Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Siemka!

 

Już po świeżo zakończonym projekcie zaczynam nowy :) Ostatnio jakaś wenę złapałem i staram się ją wykorzystać maksymalnie bo np. całe wakacje przeleniuchowałem tak, że masakra :D

 

Nowy projekt nazwałem Miecz ponieważ chciałbym stworzyć krótką animację prezentującą historię pewnego miecza. Na razie wrzucam to tu do WIP'a bo zależy mi na zbudowaniu dobrej sceny :) Z animacją powinienem sobie poradzić bo nie przewiduje nie wiadomo jakich wygibasów, ale jakby co to się wtedy już odezwę w innym dziale :)

 

Na razie pracuję nad bazową sceną która będzie w centrum uwagi przez jakieś 70% filmiku :) Zarzucam pierwsze screeny :)

 

 

scena1.jpg

scena2.jpg

scena3.jpg

scena3.jpg

scena4.jpg

 

Myślę, że wspólnie dojdziemy do satysfakcjonującego mnie efektu i jak to przy każdym projekcie nauczę się czegoś nowego :)

Edytowane przez Trybal
  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Widze, że ze skansenowej krytyki juz się pozbierałeś ;) No i dobrze. Na ostatnim screenie ten miecz mały sie wydaje w porównaniu do świecznika. O czym ma byc ta historia?

Napisano

Oj tam się pozbierałem :P Nie spodziewałem się, że zostanę obrzucony oklaskami i różyczkami :D Wysłuchałem co mi się należało słusznie bardziej lub mniej i jedziemy dalej z koksem. Nie będę przecież płakał :D bo... ekhm... Książę nie może shańbić się płaczem ;>

 

Historia nie będzie nie wiadomo jak skomplikowana i nie wiadomo z jaką głębia. Po prostu jest miecz. Najpierw nie wiadomo co to za miecz po prostu sobie leży na tym ołtarzyku. I będzie pokazane, a przynajmniej chciałbym pokazać bo nie wiem czy mi się to uda jak zostaje przekazywany od kogoś wysokiego ranga lorda/króla jakiemuś rycerzowi. Potem jak ten miecz staje się taką nieodłączną częścią tego rycerza i przy okazji jak staje się okropnym narzędziem do zabijania. no i co będzie na końcu to już nie powiem :D Chodzi o to, że tak wspaniałe coś czym np. ja się niezmiernie zachwycam nie wiedzieć czemu jest po prostu przerażającym katem. I tyle xD Jedyne co jeszcze dopowiem to, że kamera będzie dosyć ciekawie ustawiona :) Pozwolę sobie ukraść motyw z pewnego filmu, który bardzo lubię :D Do tego przez większość czasu będzie bardzo dynamiczna chcę ją dopasować do soundtracka który już znalazłem sobie na Youtubie :) Kontaktowałem już nawet z autorem, który pozwolił mi na nieodpłatne wykorzystanie utworu :) Mam zamiar stworzyć taki pseudo klip :) Po prostu bardzo mnie pociąga dopasowywanie obrazu do dźwięku :)

Napisano

Jak znajdziesz chwilkę w święta, to Cię pomęczymy Cloth'em, ten "obrus" na ołtarzu będzie lepiej wyglądał. Połączenie tych takich poręczy z kolumnami przez Bridge to kilka minut, zawsze będzie większe prawdopodobieństwo, że wyjdzie lepiej. Pamiętaj, że to będzie animka i GI będzie dużo słabsze - nie wszystko ukryje.

scena1.jpg

To tylko WIP'owski screen, wiem, ale unikaj nakładania się linii obiektów nawet w takich momentach - łatwiej Ci będzie uniknąć czegoś takiego w finalnych ujęciach.

Model miecza - że jest piękny, to już chyba wspominałem, świeczniki pasują, klimatyczne, ładne. Trzymaj się tego - najpierw modele, scenka musi być ukończona :)

Powodzenia, lecisz z tym dalej!

Napisano

Dzisiaj zrobiłem świeczki do świeczników. Jednak tak średnio jestem z nich zadowolony. Chciałbym porobić więcej zacieków woskowych, ale nie wychodzi mi to tak jakbym chciał ;/

 

11959281.jpg

23028513.jpg

 

A tutaj parę zbliżeń na miecz na życzenie Temporala :)

 

74563353.jpg

76629156.jpg

52502590.jpg

Napisano

Mały up. Dodałem trochę detalu na stojak pod Hełmem. Pogrubiłem warstwę hełmu i zmieniłem świeczkę w świeczniku po lewej bo tamta wyglądała jak pindol trochę xD

 

81990759.jpg

Napisano

Kolejny up ;] Jestem zachwycony popularnością tematu xD

 

Tym razem dodałem zakratowane okna na ściany dziedzińca i dach.

 

36119985.jpg

 

91054001.jpg w640.png

 

Wyszło trochę ciemno bo dopiero rozkminiam kamerę fizyczną :D No i niepokoi mnie fakt, że bez tekstur obrazek renderuje się 8 min na trochę mnie niż przeciętnym kompie. Skoro to ma być animacja to chyba z teksturami i różnymi efektami skończy się renderować za kilka lat xD

Napisano

No hełm co najmniej do wymiany, popatrz sobie na referencje bo jak widzę z głowy ci nie wyjdzie. Jest masa stron polskich kowali- możesz użyć na referencję, albo mix zrobić jakiś bo widzę, że z mieczem bardziej w stronę Final Fantasy poszedłeś niż w realizm- nie powalczyłbyś sobie nim za długo. :)

Pracownia Tomala ;)

http://www.tomala.lublin.pl/index.php?strona=wstep&lng=pl

Grubość blachy na zbroi i hełmach to od 1,5 do 2 mm. Grubsza byłaby za ciężka żeby w tym walczyć. Te ostre krawędzie na wizjerze mogłyby cię szybciej poranić niż przeciwnik przy ciosie w głowę.

Wrzuć sobie też referencję na świece bo nie wygląda to najlepiej.

Prawie nic nie widać na ostatnich screenach, nie lepiej zrzuty z viewportu robić ?

  • Like 1
Napisano

Witam!!

CO do referencji, poszukaj takiego autora: Zdzisław Żygulski. Ten pan zajmuje się bronią białą:polską i wschodnią polecam.Znajdziesz u niego sporo referek.

Pozdro

Napisano

co do czasow: na potrzeby animki bedziesz musial zjechac z ustawien GI, bedziesz musial wiecej fake'owac, wspomagac sie AO itp... w trakcie szybkiego przeplywu klatek widz i tak niedojrzy wiekszosci niedociagniec i slabszego GI wiec smialo mozna zluzowac z jakoscia

Napisano

kotisded - No wiem, że dałem ciała z tym hełmem :P Co do miecza to fakt nie zależało mi na perfekcyjnej realności tylko takie dokładnie fantasy. Lubię takie klimaty zwymyślane trochę :)

Referencje świetne :) Co prawda skorzystałem z trochę innych na Google, ale dzięki tej stronie wiedziałem w jakim kierunku chce dążyć i w ogóle jaki termin wpisać bo w ogóle nie znam tych fachowych nazw. Rep leci :)

co do grubości hełmu to przecież przedtem też miałem taki cieniutki i ktoś wyskoczył z hasłem, że jest z papieru :P

Co do świeczek to też wiem. Za jakiś czas będę musiał do nich wrócić ;/

 

Czeczen - Dzięki na pewno się zainteresuję tytułami tego Pana :)

 

Temporal - Mam chyba kompa zwirusowanego bo wszystko renderuje się kilka razy dłużej nawet przy banalnych scenach i ustawieniach :|

 

A tu nowa wersja hełmu.

 

helmk.jpg

helm2v.jpg

helm3.jpg

Napisano

Właśnie... Zapomniałem o ćwiekach xD Poprawiłem łączenie :)

 

helmld.jpg

 

Zrobiłem też fragment kandelabru. Nie mam pomysłu na potrójne, albo poczwórne odnoża u podstawy oraz na koronę u góry ze świecami.

 

swiecznik.jpg

swiecznik2.jpg

swiecznik3.jpg

swiecznik4.jpg

 

I poprawiłem też świeczki

 

64041867.jpg

Napisano

Mógłbyś troche więcej detalu na tym chełmie zrobić jakieś otwory "wloty powietrza", albo jakieś zdobienie...pozatym fajnie idzie ciekawie się zapowiada, aha i ta jedna świeczka mi się nie podoba za bardzo, dziwnie jakoś wygląda:/, chyba wiesz o którą chodzi.

Napisano

bbandi - Cieszę się, że się podoba :) Nie będę robił żadnych wlotów powietrza bo szpary z przodu za nie robią :P Zdobienia to już będą na teksturze :) Co do świeczek to nie za bardzo wiem, o którą Ci chodzi :P Wiem, że do perfekcyjnego realizmu im daleko, ale mimo to wydaje mi się, że nie są złe :) Jakieś nierówności czy ściekający wosk to już teksturą załatwię :)

 

Tym czasem zapodaję kandelabr na ukończeniu :)

 

kandelabr.jpg

kandelabr2.jpg

kandelabr3.jpg

 

Muszę jeszcze dorobić świeczki. Potem pochodnie na filarach w okół dziedzińca i myślę, że to będzie na tyle w tej scenie. Będę mógł się wziąć za teksturowanie :)

Napisano

Planujesz tą scenę pod dosyć długą animację - 3 minuty to jednak sporo. Wiem, że tam po cichu pracujesz nad tym bardzo ostro i mam nadzieję, że faktycznie Ci się to uda to jakoś wypełnić. Troszkę się boję o te "pająkowate" świeczniki - jak załatwisz sprawę ze światłami. Niecierpliwie czekamy na więcej :)

Napisano (edytowane)

Mały up. Pierwsze podejścia do teksturowania.

 

swordk.jpg

 

Oczywiście chcę otrzymać efekt metalu jakby ktoś nie zauważył xD Tam na pierwszej wygrawerowanej strzałce jest ornament, niestety trochę słabo widoczny ;/ Widać bump to za mało. Na całości powinny być zarysowania, niestety coś mi nie wyszło :d Dopiero rozkminiam multi-teksturing :) No i chciałbym, żeby jeszcze było widać jakieś odbicia z hdrki, to by dodało realizmu. Mam multiplier ustawiony na 2 bo przy 10 już jest bardzo jasno. No i chciałbym się pozbyć tego ryżu :P

Edytowane przez Trybal
Napisano

Witam.

Zamieszczam kolejnego upa. Pół weekendu straciłem na tworzenie materiałów.

 

71575720.jpg

xd2.jpg

xd3o.jpg

xd4.jpg

 

Tak nie bardzo mi się podoba to, że pod każdym kątem wszystko wygląda trochę inaczej. Ale jako, że to jest metal to tak chyba musi być.

Napisano

Na pewno idzie Ci coraz lepiej z tymi materiałami, ale jeszcze troszkę widać, że nie patrzysz na zdjęcia. W animacji powinno być nawet OK, zwłaszcza, że w postprodukcji z takiego świecznika można będzie sporo wyciągnąć. Jeśli chodzi o ostrze, to przede wszystkim dopracuj ten bump. Na krawędzi tnącej powinien być bardziej podłużny, delikatniejszy i pod skosem, jak rysy po ostrzeniu.

Bardzo dobrze, że idziesz cały czas do przodu, trzymam kciuki za dalsze postępy.

Napisano

Nie jestem specem, ale nie bardzo widzi mi się materiał tego ostrza, za to świecznik wygląda ślicznie. :)

W każdym razie czekam na następnego upa. ;]

Powodzenia.

Napisano

Dodaję kolejnego upa. Kurczę padnięty już jestem, zrobiłbym jeszcze parę renderów, ale wysypuje mi się Max i wywala błędy, a do tego tak cholernie komp mi zmula, ze nie mam ochoty dochodzić do tego co i jak zwłaszcza że jutro muszę wcześnie wstać...

 

scena.jpg

Napisano

Obiecany up...

Z tego co widzę trochę disp za duży i bump na marmurze na ołtarzu.

 

scena2.jpg

scena.jpg

 

Rozwiązałem nieco problem z wysypywaniem Maxa. Zmniejszyłem większość tekstur, które miały rozdzielczość sięgającą do kilku tysięcy pikseli. Ogólnie Max nieco przyspieszył, ale mimo to trzeba renderować na dwa regiony ;/ A render jednego obrazka trwa ok 15 min.

Napisano

Materiał tej szmatki psuje strasznie efekt. Coś chyba nie tak ze skalą - Rozmiar hełmu dziecięcy. Nie znam się na tym ale jakbyś użył AO i może HDRI dla hełmu to udałoby się ustawić jakieś kompromisowe ustawienia dla Final Gatheringu i skrócić czas renderu.

Napisano

Coraz bardziej mi się ta scena podoba :) Faktycznie masz coś nie teges z proporcjami. Te świeczniki przy ołtarzu wyglądają jak latarnie uliczne.

Napisano

Witam po bardzo długiej przerwie. Przepraszam za to, ale przedłużyły mi się ferie zimowe za granicą :D

 

Wiem, że idzie mi to trochę jak krew z nosa, ale wcześniej miałem możliwość pracowania tylko na weekendach. Aktualnie przez najbliższe dwa tygodnie będę w stanie pracować nad projektem dzień w dzień więc mam nadzieję, że prace nieco przyspieszą.

 

Na chwile obecną dodałem teksturę na ściany otaczającego dziedziniec budynek. Całkowicie przebudowałem chodniczek do i w okół ołtarza. Całkowicie wymieniłem filary ponieważ po dodaniu tekstury na ściany odczułem wrażenie, że okrągłe wydają się zbyt delikatne by mogły utrzymać taką kamienną architekturę. Jednak teraz z kolei wydają mi się trochę za proste, będę musiał dodać jakieś bajery. Usunąłem też słupki w balustradzie ponieważ pochłaniały niewyobrażalnie dużą ilość poly. Na początku trochę za bardzo się zagalopowałem :D Myślę, że to mogło w znacznej mierze spowalniać rendering. Oczywiście mam zamiar stworzyć nowe :)

 

scenap.jpg

 

Niestety rendering nadal trwa trochę przydługawo bo ok. pół godziny. To i tak już nieco szybciej niż przedtem, ale nadal muszę dzielić obraz na części tym razem cztery. Przyznaję, że nie mam zbyt mocnego sprzętu, ale mam nadzieję, że na quadzie kolegi nie trzeba będzie dzielić klatek na fragmenty bo nie wyobrażam sobie tego przy tworzeniu animacji ;/

 

lucek - O szmatce wiem. Nie wiem co zrobić by poprawić jej efekt ;/ Co do Twoich rad to na hełmie jest HDRI i nie korzystam z GI bo chyba o to Ci chodziło proponując korzystanie z AO.

adam_m - Dzięki :) Te świeczniki przy ołtarzu to tak naprawdę nie świeczniki tylko kandelabry, które w rzeczywistości są takie duże i chyba powinny być jeszcze większe.

Napisano

No wreszcie się wziąłeś za te barierki! Popatrz jeszcze dokładnie na każdy materiał - zdecydowanie musisz zoptymalizować ustawienia, jeśli myślisz o animce. Możesz też kilka rzeczy poukrywać w trakcie testów, będziesz wiedział co zabiera najwięcej z tego czasu. Ferie musiały być bardzo udane, bo widać jak się za to zabrałeś - teraz jest dużo, dużo lepiej. Ciągle mam wrażenie, że chodniczek jest aż za bardzo krzywy. Przydałyby się delikatne, betonowe gzymsiki na kolumnach (pod ścianami) albo coś podobnego, żeby się tak gwałtownie nie zaczynały.

Czekamy na więcej :)

Napisano

Po wielu próbach renderingu przerywanych przez liczne fochy ze strony Maxa w końcu udało mi się z kilkunastu regionów skleić cały obrazek. Oto kolejny up...

 

76871018.jpg

Napisano

Scena bazowa jest już praktycznie skończona. Muszę jeszcze wprowadzić zaledwie kilka bardzo drobnych zmian, ale nie ma sensu już o tym tu pisać :) Biorę się za kolejną scenę :) Nie będzie zbyt skomplikowana, będzie zawierać tylko dwie rękawice i tło.

 

Poniżej prezentuję jedną z rękawic:

 

rekawica.jpg

Napisano

Ano ładnie zaczyna być, ale pol godziny na render ?:/ to chyba sporo sie wydaje, w sumie bedziesz to animował i jedna klatka tyle? hmmm... Moze pozamieniaj niektóre szczegóły w bump

 

Co do rekawicy to tylko taka ciekawostka. Nikt realnie nie dawał ćwieków na rękawicy, a zwłaszcza na palce czy kości. Pamiętaj, że ten ćwiek z drugiej strony też jest metalowy i to boli ;). Ale tam, to w koncu fantasy :)

 

Hełm wydaje mi się za mały. Taki powinien mieć tak półtorej wysokości ludzkiej głowy.

Napisano (edytowane)

Xardas 666 - Dzięki :) Zostawię raczej tak jak jest chciałem dodać trochę "pazura" do tej rękawicy, ale nadal z odrobiną subtelności.

 

kotisded - Ciesze się :) No niestety nie mam zbyt szybkiego kompa ;/ Po usunięciu bumpa i dispa czas renderingu spadł do 11 minut. Ale na szczęście będę to renderował na quadzie kumpla więc czas renderingu znacznie zmaleje.

Jeśli chodzi o rękawicę to tak wiem :) Ale właśnie... To jest fantasy więc chodzi raczej o fajność niż o odwzorowanie realności tak jak powinno być.

Hełm już poprawiłem :)

 

Poniżej pokazuje upy:

 

Wypadło mi całkowicie z głowy, że mam jeszcze do oteksturowania dach :D

 

1copyyu.jpg

 

A tu rękawiczka :)

 

rekawica2.jpg

Edytowane przez Trybal
Napisano (edytowane)

Trybal- hahaha. hmmm... wiesz co machnij sobie więcej referencji. Rekawica wpożo, ale masz tu 2 jazdy.

 

1. jesli kółka w rękawicy byłyby takie maluśkie i chudziuśkie to samo istnienie kolczugo nie miałoby sensu bo sypnęłaby się gdybys nią rzucił ścianę, a nie mówię juz o walnięciu mieczem z całej siły.

 

2. gdybyś miał cokolwiek metalowego wewnątrz dłoni, gdzie pozatym nie potrzebujesz ochrony, miecz wyślizgiwałby ci się z rąk i nie potrafiłbyś chwycić tego miecza.

Zaraz mam w domu takie rękawice, kiedyś robiłem. Zaraz znajdę to ci foty podeśle.

 

Edit:

łap :) trochę zużyte momentami, ale przynajmniej widać gdzie najwięcej siły na nich idzie w walce. Tym se można w ściane walnąć z pięści z całej siły i nic nie poczujesz.

 

http://img98.imageshack.us/img98/3114/zdjcia0014k.jpg

http://img175.imageshack.us/img175/2169/zdjcia0012p.jpg

http://img413.imageshack.us/img413/2078/zdjcia0016f.jpg ;P

 

Pozdro.

Edytowane przez kotisded
Napisano

Wielkie dzięki kotisded za prześwietne referencje. Niestety zrezygnowałem z rękawicy z kolczugą na to miejsce wstawię zwykłą gołą dłoń. Z racji, że w Mental Ray'u SSS jest lepszy to momenty gdzie będzie występować ludzka skóra będę renderował w Mental Ray'u.

 

Podrzucam podejścia do SSS. Uprzedzam, że dopiero próbuję to ogarnąć. Na teksturze widać szwy, właśnie rozglądałem się za czymś pokroju BodyPaint 3D, ale ni jak nie wiem jak się tym obsługiwać. Nawet modelu z teksturą wczytać nie potrafię :D A tutoriali jako tako w tej materii nie mogłem znaleźć. Z drugiej strony to chyba nie bedzie jakoś nie wiadomo jak przeszkadzać bo światło będzie padać tak, że akurat na szwy będą padać cienie. Jednak na wszelki wypadek wolałbym coś z tym zrobić.

 

handun.jpg

 

hand2l.jpg

 

I może mi ktoś powiedzieć gdzie w MR jest environment by umieścić tam jakąś HDRK'ę?

Napisano

Sibu - Co z modelem jest nie tak? To "wgniecenie" jest mało ważne ręka i tak będzie widziana tylko z boku.

 

ciacho191 - Tak się dziwnie składa, że ja wiem co ta ręka będzie tam robić...

Napisano

No wiem, że nie jestem ekspertem to są początki organiki dopiero, ale czy jest sens się nad tym rozczulać? Ręka będzie tylko przez kilka sekund widoczna i to z boku mniej więcej pół metra od kamery plus odpowiednie oświetlenie i kąt patrzenia i wszelkie niedociągnięcia nie zostaną zauważone.

Napisano

Poprawiłem szwy i wstawiłem HDRI'kę

 

handt.jpg

 

hand2.jpg

 

W sumie to nie mam zamiaru rozczulać się nad nią nie wiadomo jak a i tak wystąpi w animacji tylko jako kilku sekundowa migawka, zresztą jak wszystko co od tej pory już do końca będę robił. A jeszcze trochę mam do zrobienia.

Napisano

Masz dziwne podejście do swojej pracy: "Nie będę się starał, bo i tak będzie to tylko migawka". ??? Ręka cały czas kiepska. Wydrukuj sobie ją i porównaj ze swoją. Będziesz wiedział co jest nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności