Skocz do zawartości

Pojazd3d: VW Polo V - nauka modelowania itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

Przez wiele lat interesowałem się 3d ale dopiero teraz chciałem liznąć trochę praktyki (wcześniej warunki sprzętowe i czasowe mi na to nie pozwalały).

Liczę na duża ilość krytyki i prosiłbym o jakieś rady co warto by przyrobić (tutoriale itp.). Chciałbym się na tej pracy jak najwięcej nauczyć by mieć podstawy do innych projektów. Soft: 3dsmax + vray.

 

30450018.jpg

 

34242692.jpg

32385606.jpg

 

92151416.jpg

 

86572498.jpg

 

77917897.jpg

 

 

Render poglądowy (na bardzo szybkiego) przed poprawieniem nadkola.

kulka38.jpg

 

Mam też małe problemy z modelowaniem świateł oraz nie wiem w jaki sposób popoprawiać małe krzywizny na MS (czy mam zagęscic siatkę MS czy TS i później ją poprawiać czy są jakieś inne sposoby). Planuję jeśli mi starczy chęci i czasu (bo sesja niedługo :|) zrobic wnętrze (silniki i inne podzespoły sobie daruje)

Edytowane przez Marvin
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mam wrażenie, że linia czerwona jest niepotrzebna i zielona, ponieważ zniekształca powierzchnie. Jeżeli miała być tam ostra linia to ten loop tego raczej nie tworzy

86572498.th.jpg

Napisano

Dzięki wielkie,

już poprawiłem.

84255442.jpg

 

Ma ktoś jakiś sposób na modelowanie świateł konkretnie chodzi mi o to:

36636315.jpg

 

Bynajmniej chciałem to zrobić po przez odwrócenie kopuły i dalsze ręczne wycinanie, ale może istnieje jakiś ciekawy trick na to.

 

 

 

pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

O jaki kształt dokładnie Ci chodzi? O całe światła czy tylko o tą połkule?

 

PS. A sory nie skumałem:P No to sphere dzielisz na pół -> shell -> bump mape (w biało-czarne paski)

Edytowane przez kakaku
Napisano

Witam ponownie.

Kilka rzeczy poprawiłem. Miło by było gdyby ktoś zerknął i naprowadził mnie gdzie mam jakieś babole (pracuję na LCD więc sporo rzeczy mogę nie wyłapac).

 

~trosiek: Dzięki za linka. Jednak mnie nie interesuje siatka tylko sposób na przyśpieszenie modelowania, czy można w tym zastosować jakiś trick/technikę o której nie wiem.

 

 

 

b01g.jpg

b02w.jpg

b04.jpg

b05j.jpg

b06xe.jpg

 

b08l.jpg

 

Lampy prowizoryczne (bd. robił jeszcze raz).

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

w lampie w zagłębieniach można po prostu robić z wyłączonym smooth i też daje ładny efekt kanciastej powierzchni takie najprostsze lampy a tak to najłatwiej bump mapę chyba że zależy ci na bardzo wyszukanych kształtach ;) Niektóre łączenia tam coś nie tego się jakoś brzegi załamują, Przy tylnym błotniku i przedniej szybie może ci jakiś edge umknął uwadze obczaj sobie to ale to tylko drobne szczegóły.

 

PS. Dobrze Ci idzie, oby tak dalej. Powodzenia!

Edytowane przez hamek1990
Napisano

bardzo ładnie Ci idzie. Z moich zastrzeżeń to chyba klapa bagażnika jest za mocno wgięta (w realu jest mniej), popatrz też na linię tylnego błotnika - to ma być ładny łuk, niezaburzony żadnymi chamferami z przetłoczenia znad rejestracji. Ogólnie z tyłu musi być troszkę poprawek :) Okolice klamek tak samo. A co do tego że masz LCD - chyba nie ma różnicy w widzeniu nierówność w porównaniu z CRT :P powodzenia w dalszej pracy! bede zaglądać

Napisano

Dłubię dalej. Powoli zaczynam robić wnętrze jednak jest to dla mnie kompletna improwizacja (nigdy wcześniej nic podobnego nie robiłem, pomijając, że to jest jeden z pierwszych modeli nie robionych z tutka.)

 

 

Opona z tutka bez MS :P (może później pokombinuje z jakimś custom-made :))

89293571.jpg

 

Kierownicy jeszcze nie scaliłem. No i niektóre elementy wyposażenia nie są idealnie odwzorowane (za rzadko patrzyłem w referkę i mi się proporcje rozlazły ale nie bd. tego poprawiał w tym modelu).

92621113.jpg

66938665.jpg

10679439.jpg

25408968.jpg

83164766.jpg

17588792.jpg

 

 

 

 

Jak widzicie jakieś buraki to prosiłbym o zaznaczenie na rysunku bo mam problem ze zrozumieniem o co czasem wam chodzi. Niektóre elementy na karoserii popoprawiam po zagęszczeniu siatki jakimś smoothem.

 

Pozdrawiam,

Marvin.

Napisano

Nie jestem pewien, ale chyba tutaj jest coś nie tak:

 

24fgowx.jpg

 

I

 

jsc0up.jpg

 

Ale może sie myle.

ogółem to spoko :)

Napisano

Bardzo fajna praca ąż miło patrzeć jak mamy ambitnych nowicjuszy, a co do modelu to mam wrażenie że przy nadprożu drzwi przednich jest jakieś ugięcie siatki ale to może być efekt materiału który umieściłeś.

Napisano

Dzięki za wskazanie błędów.

~pecet mógłbym prosić o zaznaczenie krzywej powierzchni? Wcale nie jest za późna na poprawki :D

 

poprawiłem kierownice

80522621.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności