Marvin Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 (edytowane) Witam, Przez wiele lat interesowałem się 3d ale dopiero teraz chciałem liznąć trochę praktyki (wcześniej warunki sprzętowe i czasowe mi na to nie pozwalały). Liczę na duża ilość krytyki i prosiłbym o jakieś rady co warto by przyrobić (tutoriale itp.). Chciałbym się na tej pracy jak najwięcej nauczyć by mieć podstawy do innych projektów. Soft: 3dsmax + vray. Render poglądowy (na bardzo szybkiego) przed poprawieniem nadkola. Mam też małe problemy z modelowaniem świateł oraz nie wiem w jaki sposób popoprawiać małe krzywizny na MS (czy mam zagęscic siatkę MS czy TS i później ją poprawiać czy są jakieś inne sposoby). Planuję jeśli mi starczy chęci i czasu (bo sesja niedługo :|) zrobic wnętrze (silniki i inne podzespoły sobie daruje) Edytowane 9 Styczeń 2010 przez Marvin
duff Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 Mam wrażenie, że linia czerwona jest niepotrzebna i zielona, ponieważ zniekształca powierzchnie. Jeżeli miała być tam ostra linia to ten loop tego raczej nie tworzy
Marvin Napisano 25 Grudzień 2009 Autor Napisano 25 Grudzień 2009 Dzięki wielkie, już poprawiłem. Ma ktoś jakiś sposób na modelowanie świateł konkretnie chodzi mi o to: Bynajmniej chciałem to zrobić po przez odwrócenie kopuły i dalsze ręczne wycinanie, ale może istnieje jakiś ciekawy trick na to. pozdrawiam.
Gość kakaku Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 (edytowane) O jaki kształt dokładnie Ci chodzi? O całe światła czy tylko o tą połkule? PS. A sory nie skumałem:P No to sphere dzielisz na pół -> shell -> bump mape (w biało-czarne paski) Edytowane 25 Grudzień 2009 przez kakaku
Marvin Napisano 26 Grudzień 2009 Autor Napisano 26 Grudzień 2009 Głównie chodzi mi o sposób bez użycia bumpa bo widziałem w wielu modelach tak robili.
trosiek Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 pamiętam w mustangu johnzi miał takie właśnie lampy http://img135.imageshack.us/img135/3565/hood.jpg http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=56690&highlight=mustang+johnzi&page=2 siatki też pewnie gdzieś znajdziesz :) ogólnie ładnie Ci idzie. są krzywizny, ale to przecież wip jeszcze.
Marvin Napisano 26 Grudzień 2009 Autor Napisano 26 Grudzień 2009 Witam ponownie. Kilka rzeczy poprawiłem. Miło by było gdyby ktoś zerknął i naprowadził mnie gdzie mam jakieś babole (pracuję na LCD więc sporo rzeczy mogę nie wyłapac). ~trosiek: Dzięki za linka. Jednak mnie nie interesuje siatka tylko sposób na przyśpieszenie modelowania, czy można w tym zastosować jakiś trick/technikę o której nie wiem. Lampy prowizoryczne (bd. robił jeszcze raz). Z góry dzięki. Pozdrawiam.
hamek1990 Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 (edytowane) w lampie w zagłębieniach można po prostu robić z wyłączonym smooth i też daje ładny efekt kanciastej powierzchni takie najprostsze lampy a tak to najłatwiej bump mapę chyba że zależy ci na bardzo wyszukanych kształtach ;) Niektóre łączenia tam coś nie tego się jakoś brzegi załamują, Przy tylnym błotniku i przedniej szybie może ci jakiś edge umknął uwadze obczaj sobie to ale to tylko drobne szczegóły. PS. Dobrze Ci idzie, oby tak dalej. Powodzenia! Edytowane 26 Grudzień 2009 przez hamek1990
trosiek Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 bardzo ładnie Ci idzie. Z moich zastrzeżeń to chyba klapa bagażnika jest za mocno wgięta (w realu jest mniej), popatrz też na linię tylnego błotnika - to ma być ładny łuk, niezaburzony żadnymi chamferami z przetłoczenia znad rejestracji. Ogólnie z tyłu musi być troszkę poprawek :) Okolice klamek tak samo. A co do tego że masz LCD - chyba nie ma różnicy w widzeniu nierówność w porównaniu z CRT :P powodzenia w dalszej pracy! bede zaglądać
Trybal Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Spoko :) Ładnie się trzymasz geometrii :) Trzymaj tak dalej :)
Marvin Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 Dłubię dalej. Powoli zaczynam robić wnętrze jednak jest to dla mnie kompletna improwizacja (nigdy wcześniej nic podobnego nie robiłem, pomijając, że to jest jeden z pierwszych modeli nie robionych z tutka.) Opona z tutka bez MS :P (może później pokombinuje z jakimś custom-made :)) Kierownicy jeszcze nie scaliłem. No i niektóre elementy wyposażenia nie są idealnie odwzorowane (za rzadko patrzyłem w referkę i mi się proporcje rozlazły ale nie bd. tego poprawiał w tym modelu). Jak widzicie jakieś buraki to prosiłbym o zaznaczenie na rysunku bo mam problem ze zrozumieniem o co czasem wam chodzi. Niektóre elementy na karoserii popoprawiam po zagęszczeniu siatki jakimś smoothem. Pozdrawiam, Marvin.
Gość jymal Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 Nie jestem pewien, ale chyba tutaj jest coś nie tak: I Ale może sie myle. ogółem to spoko :)
Czeczen Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 Świetnie CI idzie, wpędzasz mnie kompleksy, nowicjuszem to ty raczej nie jesteś. Pozdro
s_vimes Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 Bardzo fajna praca ąż miło patrzeć jak mamy ambitnych nowicjuszy, a co do modelu to mam wrażenie że przy nadprożu drzwi przednich jest jakieś ugięcie siatki ale to może być efekt materiału który umieściłeś.
pecet Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 Cały bok jest wyraźnie pokrzywiony, chociaż teraz pewnie już za późno na poprawianie tego.
Marvin Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 Dzięki za wskazanie błędów. ~pecet mógłbym prosić o zaznaczenie krzywej powierzchni? Wcale nie jest za późna na poprawki :D poprawiłem kierownice
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się