Napisano 25 Grudzień 200915 l Witam, Przez wiele lat interesowałem się 3d ale dopiero teraz chciałem liznąć trochę praktyki (wcześniej warunki sprzętowe i czasowe mi na to nie pozwalały). Liczę na duża ilość krytyki i prosiłbym o jakieś rady co warto by przyrobić (tutoriale itp.). Chciałbym się na tej pracy jak najwięcej nauczyć by mieć podstawy do innych projektów. Soft: 3dsmax + vray. Render poglądowy (na bardzo szybkiego) przed poprawieniem nadkola. Mam też małe problemy z modelowaniem świateł oraz nie wiem w jaki sposób popoprawiać małe krzywizny na MS (czy mam zagęscic siatkę MS czy TS i później ją poprawiać czy są jakieś inne sposoby). Planuję jeśli mi starczy chęci i czasu (bo sesja niedługo :|) zrobic wnętrze (silniki i inne podzespoły sobie daruje) Edytowane 9 Styczeń 201015 l przez Marvin
Napisano 25 Grudzień 200915 l Mam wrażenie, że linia czerwona jest niepotrzebna i zielona, ponieważ zniekształca powierzchnie. Jeżeli miała być tam ostra linia to ten loop tego raczej nie tworzy
Napisano 25 Grudzień 200915 l Autor Dzięki wielkie, już poprawiłem. Ma ktoś jakiś sposób na modelowanie świateł konkretnie chodzi mi o to: Bynajmniej chciałem to zrobić po przez odwrócenie kopuły i dalsze ręczne wycinanie, ale może istnieje jakiś ciekawy trick na to. pozdrawiam.
Napisano 25 Grudzień 200915 l O jaki kształt dokładnie Ci chodzi? O całe światła czy tylko o tą połkule? PS. A sory nie skumałem:P No to sphere dzielisz na pół -> shell -> bump mape (w biało-czarne paski) Edytowane 25 Grudzień 200915 l przez kakaku
Napisano 26 Grudzień 200915 l Autor Głównie chodzi mi o sposób bez użycia bumpa bo widziałem w wielu modelach tak robili.
Napisano 26 Grudzień 200915 l pamiętam w mustangu johnzi miał takie właśnie lampy http://img135.imageshack.us/img135/3565/hood.jpg http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=56690&highlight=mustang+johnzi&page=2 siatki też pewnie gdzieś znajdziesz :) ogólnie ładnie Ci idzie. są krzywizny, ale to przecież wip jeszcze.
Napisano 26 Grudzień 200915 l Autor Witam ponownie. Kilka rzeczy poprawiłem. Miło by było gdyby ktoś zerknął i naprowadził mnie gdzie mam jakieś babole (pracuję na LCD więc sporo rzeczy mogę nie wyłapac). ~trosiek: Dzięki za linka. Jednak mnie nie interesuje siatka tylko sposób na przyśpieszenie modelowania, czy można w tym zastosować jakiś trick/technikę o której nie wiem. Lampy prowizoryczne (bd. robił jeszcze raz). Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Napisano 26 Grudzień 200915 l w lampie w zagłębieniach można po prostu robić z wyłączonym smooth i też daje ładny efekt kanciastej powierzchni takie najprostsze lampy a tak to najłatwiej bump mapę chyba że zależy ci na bardzo wyszukanych kształtach ;) Niektóre łączenia tam coś nie tego się jakoś brzegi załamują, Przy tylnym błotniku i przedniej szybie może ci jakiś edge umknął uwadze obczaj sobie to ale to tylko drobne szczegóły. PS. Dobrze Ci idzie, oby tak dalej. Powodzenia! Edytowane 26 Grudzień 200915 l przez hamek1990
Napisano 27 Grudzień 200915 l bardzo ładnie Ci idzie. Z moich zastrzeżeń to chyba klapa bagażnika jest za mocno wgięta (w realu jest mniej), popatrz też na linię tylnego błotnika - to ma być ładny łuk, niezaburzony żadnymi chamferami z przetłoczenia znad rejestracji. Ogólnie z tyłu musi być troszkę poprawek :) Okolice klamek tak samo. A co do tego że masz LCD - chyba nie ma różnicy w widzeniu nierówność w porównaniu z CRT :P powodzenia w dalszej pracy! bede zaglądać
Napisano 8 Styczeń 201015 l Autor Dłubię dalej. Powoli zaczynam robić wnętrze jednak jest to dla mnie kompletna improwizacja (nigdy wcześniej nic podobnego nie robiłem, pomijając, że to jest jeden z pierwszych modeli nie robionych z tutka.) Opona z tutka bez MS :P (może później pokombinuje z jakimś custom-made :)) Kierownicy jeszcze nie scaliłem. No i niektóre elementy wyposażenia nie są idealnie odwzorowane (za rzadko patrzyłem w referkę i mi się proporcje rozlazły ale nie bd. tego poprawiał w tym modelu). Jak widzicie jakieś buraki to prosiłbym o zaznaczenie na rysunku bo mam problem ze zrozumieniem o co czasem wam chodzi. Niektóre elementy na karoserii popoprawiam po zagęszczeniu siatki jakimś smoothem. Pozdrawiam, Marvin.
Napisano 8 Styczeń 201015 l Nie jestem pewien, ale chyba tutaj jest coś nie tak: I Ale może sie myle. ogółem to spoko :)
Napisano 8 Styczeń 201015 l Świetnie CI idzie, wpędzasz mnie kompleksy, nowicjuszem to ty raczej nie jesteś. Pozdro
Napisano 8 Styczeń 201015 l Bardzo fajna praca ąż miło patrzeć jak mamy ambitnych nowicjuszy, a co do modelu to mam wrażenie że przy nadprożu drzwi przednich jest jakieś ugięcie siatki ale to może być efekt materiału który umieściłeś.
Napisano 8 Styczeń 201015 l Cały bok jest wyraźnie pokrzywiony, chociaż teraz pewnie już za późno na poprawianie tego.
Napisano 8 Styczeń 201015 l Autor Dzięki za wskazanie błędów. ~pecet mógłbym prosić o zaznaczenie krzywej powierzchni? Wcale nie jest za późna na poprawki :D poprawiłem kierownice
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto