Skocz do zawartości

Cloth


eric

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnosnie materialow szmat i tym podobne.CZemu jesli np sciagam szmate ktora lezy na samochodzie do gory material ten wyciaga sie jak guma i wyglada to bardzo nienaturalnie ,wiec ktorym parametrem mozna temu zaradzic w presecie wybrane mam satin.?Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jak już to raczej:

U Stretch / V Stretch

Resistance to stretching. The default value of 50.0 is a reasonable value for most types of cloth. A larger value will be stiffer, while a smaller one will be stretchy like rubber.

 

Density będzie wpływać poprzez stretch na rozciąganie. A najważniejsze to ustawić realne rozmiary materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie, myślę, że choć ten wątek trochę odbiega od powyższego, to temat jest ok.

 

Modeluję kołdrę. Robie plane i z clothem nie sprawia mi to wiekszego problemu. Trudności mam natomiast z boxem (kołda z nadaną od razu grubością podczas cloth - jest to celowe). W momencie kiedy animuje materiał, ten zachowuje się w taki sposób, że dolna podstawa układa się na obiekcie kolizyjnym, jak i druga opada do tej samej płaszczyzny - efekt jest taki, że box wypłaszcza się tworząc niemal plane a górna podsawa boxa z dolną przenikają się wzajemnie i widać obie siatki.

 

Szukam więc parametru modyfikatora, który nadawał by czynnik grubości boxa - żeby odległość górnej podstawy i dolnej boxa była zawsze stała.

 

Jest to do uzyskania?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zbyt zawile opisalem problem. Chodzi o to, który parametr od modyfikatora cloth odpowiada za constans bryły przy animowaniu cloth.

Nie chcę, aby mój box przy animowaniu cloth rozplywał się po powierzchni jak kostka lodu, lecz by grubość pozostała niezmienna ale by bryła potrafiła się zachowywać jak materiał

 

Sęk tkwi w tym, że modelując kołdrę nie chcę zacząć od: plane->cloth->shell lecz by kołdra miala odrazu swoją grubość czyli: box->cloth->(i tutaj ewentualnie poprawienie turbosmooth)

Edytowane przez skat01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koniecznie chcesz to zrobić po swojemu to we właściwościach materiału jest jego grubość czyli thickness. Jednak dużo wydajniej jest to zrobić w kolejności plane>cloth>shell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności