Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Zrobilem dzis sobie probna scenke i porownalem dwa randery.

Jedna z zalaczonymi radiusami FG a druga bez.

Scena bez miala nastepujace ustawienia:

GI ale delikatnie - i tak ladnie rozswietlil na diagnostyce

FG: Multiply:1

FG dencity:1

Rays per FG: 100

Interpolate FG: 50

Sampling 1-4 Mitchel

Drugi rander to identyczne ustawienia tylko zalaczone radiusy 0,3max 0,1

I teraz wnioski.

Czas randeru nie bede mowil bo wiadomo ze z zalaczonymi radiusami kilka razy dluzej.

Ale ja roznic nie widze w shadingu a jesli w ogole to w jednym miejscu jest mocniejszy cien przy radiusach ale tak to identico, dwa na randerze z radiusami gdzieniegdzie kaszka.

Jak pozbyc sie tej kaszki ? Czy nie dziwne ze przy tak malych radiusach nadal jest kaszka? Czy zwiekszajac Multi FG? Czy ilosc rays per FG?

I dwa czy roznice w shadingu powinna byc znaczna ?

  • Odpowiedzi 20
  • Wy艣wietle艅 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zawsze, ale to zawsze FG dzia艂a z radiusami... warto艣膰 w Interpol. Over Num = 50 r贸wna si臋 radiusom R=50 r=5...

R贸偶nica w shadingu powinna by膰 znaczna, ale to zale偶y od sceny. Je偶eli scen臋 masz z du偶ym detalem wtedy r贸偶nica powinna by膰 spora.

fajnie by by艂o jakby艣 wrzuci艂 te 2 renderingi... :>

Pozdro ;)

Napisano

na radiusach bedzie shading lepszy i nie bedziesz mial takich bledow w cieniowaniu na "laczeniu scian" itp. ogolnie wystarczy potestowac i roznice widac golym okiem. Oczywiscie warto przetestowac jakas "konkretna scene" a nie boxa polozonego na plane'ie itd.

Napisano
  • Autor

gientekwi>> czy jestes pewien tego co napisales o interpol. over num = 50. ? Wrzucilem wartosc interpol = 5 i randeruje sie kilka razy szybciej niz interpol 50 wiec chyba nie jest tak jak napisales. pozatym spada jakosc randeru. Chyba interpol dziala inaczej. Automatycznie sie ustala wartosc w zaleznosci od skomplikowania siatki sceny i komp dobiera to automatycznie.

U mnie na secenie tak jak pisalem byla bardzo amlo widoczna roznica w shadingu. Nie pokaze sceny bo wykasowalem niechcacy pliki. Scena byla dosc prosta. Kilka modeli mebli. Najwieksza roznica w shadingu w zasadzie jedyna jaka zauwazylem byla za grzejnikami przy scianie. Cienie byly mocniejsze.

Zrobie testy jeszcze na konkretnej scenie i sie zobaczy.

Napisano

Oczywi艣cie, 偶e jestem tego pewien co napisa艂em bo tak jest. Poczytaj helpa.

Jak ju偶 wy偶ej napisa艂em poka偶 renderingi.

Poczytaj manuala mentala i poszukaj metody "brute force"

Pozdro.

Napisano

Radius dla FG poni偶ej 1 nie ma wi臋kszego sensu. Wyd艂u偶a czas renderingu znacznie a w praktyce efekt jak przy zwi臋kszeniu ilo艣ci pr贸bek. Z problemami na kantach mo偶na sobie poradzi膰 chocia偶by bewelkiem i iddzieleniem go od 艣cianek.

Napisano

nikt nie mowi ze nie mozna... na tym wlasnie polega cala zabawa z 3d by kombinowac i uzyskiwac optymalne nastawy, czasy itp nie ma odgornym wytycznych jak co ustawiac

Napisano
  • Autor

Gientekwl>> wiem co jest o FG napisane pod F1 ale tam nigdzie nie jest napisane to co Ty twierdzisz.

W takim razie jak trzeba ustawic, na jaka wartosc Interpol. over num. zeby miec radiusy ponizej 1 ?

Napisano

Interpolation to nie to samo co radius. Og贸lnie z tego co czyta艂em przez kilka ostatnich lat, r臋czne ustawianie radius贸w nie ma ju偶 najmniejszego sensu - mechanizm density/rays/interpolation dzia艂a bardzo dobrze i jest przewidywalny, przez co 艂atwo mo偶na "powiedzie膰" mentalowi jakiej dok艂adno艣ci si臋 po nim spodziewasz, co przek艂ada si臋 na czas i uzyska膰 spodziewany efekt bez niespodzianek.

Ustawianie radius贸w by艂o zawsze koszmarem, swego czasu nawet oficjalne mentalowe wskaz贸wki dotycz膮ce ich ustawiania zosta艂y wycofane jako b艂臋dne.

W tej chwili zasada dzia艂ania jest prosta: chcesz szybki render - dzia艂asz na niskich ustawieniach rays/density i podkr臋casz interpolation, trac膮c najmniejsze detale. Wi臋c tweakujesz to przez jaki艣 czas 偶eby osi膮gn膮膰 taki poziom jaki Ci臋 zadowala samym FG, albo wspomagasz si臋 AO.

Je艣li chcesz rozwi膮zanie typu brute force, stosujesz nowy tryb FG (forced czy co艣, w ka偶dym sofcie nazywa si臋 inaczej), albo irradiance particles, kt贸re do still贸w i lot贸w kamery dzia艂aj膮 genialnie.

Podobn膮 jako艣膰 do brute force mo偶esz uzyska膰 te偶 w zwyk艂ym trybie FG, cz臋sto szybciej, ale wiadomo, wymaga to testowania. Podkr臋casz Rays i Density, schodzisz na ma艂e ustawienie Interpolation.

I to w sumie tyle. Pojawiaj膮 si臋 oczywi艣cie jakie艣 niewielkie, upierdliwe problemy, typu nie do艣膰 sampli w zacienionych miejscach pokoju przy FG, czy artefakty przy Irradiance Particles, kt贸re nie s膮 na razie super proste do opanowania, ale og贸lnie od czas贸w Radius贸w Mental bardzo si臋 zmieni艂 i jest du偶o 艂atwiejszy i przyjemniejszy w uzytkowaniu.

Moje 3 grosze ;]

Napisano
  • Autor

jamnique>> Wreszcie glos rozsadku. Tez uwazam, ze walka z radiusami nie ma sensu.

"Podobn膮 jako艣膰 do brute force mo偶esz uzyska膰 te偶 w zwyk艂ym trybie FG, cz臋sto szybciej, ale wiadomo, wymaga to testowania. Podkr臋casz Rays i Density, schodzisz na ma艂e ustawienie Interpolation."

Czy moglbys podac przykladowo o jakie wrtosci Rayes i Density oraz Interpolate chodzi?

gientekwl>> kazdy tu szuka zlotego srodka.

Napisano

Po pierwsze zacznij testowa膰 i pokazuj renderingi - m贸wi臋 po raz trzeci.

Nie ma z艂otego 艣rodka je偶eli chodzi o jako艣膰/czas, je偶eli gdzie艣 masz czas dawaj na brute force chod藕 jestem pewien, 偶e nie zawsze to pop艂aca.

Co to jest ten "Brute Force" - google.pl i help, ten o kt贸rym pisa艂em o Ty go pono膰 przeczyta艂e艣.

Poni偶ej zamieszczam test, kt贸ry zrobi艂em rok temu, powiniene艣 co艣 z tego wywnioskowa膰:

Max+MR v6

fgworkflow.jpg

Napisano
  • Autor

Gientekwl>> fajne testy tylko jakie wnioski? bo wynik koncowy jest zblizony. Moze skomentujesz te testy jako ich tworca?

Napisano
  • Autor

gientekwl>> zaczynasz chrzanic jak z tym ze 50 Interpol.over.num. to tak jakby dac radiusy max50 min5.Z Twojego testu wynika, ze nie wiesz o co chodzi:) A jak wiesz albo Ci sie wydaje, ze wiesz to powiedz.

Napisano

gonzo ma chyba troszke racji chyba ze ja o czyms nie wiem... gientewl gdzie znalazles ten przelicznik z interpolacji over num? z tego co piszesz to over num a radiusy to to samo tylko to pierwsze ustawia ci automatycznie to max i min. Z czego to wywnioskowales?

Napisano

no jest spora r贸偶nica panowie, bo ta 1'sza interpolacja przeliczana jest na jednostki i nie ma mo偶liwo艣ci przeliczania na piksele - to jest ta r贸偶nica, przy czym r贸偶nica w renderach jest znaczna.

To nie jest taka sama interpolacja radius贸w FG.

Z czego to wywnioskowa艂em, z test贸w ? z manuala ? :)

Edytowane przez gientekwl

Napisano
  • Autor

Wiesz. Szczerze to mi test niewiele mowi. Nigdy nie ustawiam AO 5m we wnetrzach i zawsze mam wyzsze ustawienia FG. To jak to sie ma do rzeczywistosci?

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci