teges Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 witam. probuje wykonac dywan za pomoca vray fur, wszystko jest super fajnie do czasu kiedy wlacze rendering, nalicza mi chory czas tworzenia light caches ok 500 h ;/ i nic sie nie dzieje, nie wazne jaka jest to scena, probowalem juz kilku rzeczy, tworzylem zwykly plane, nakladalem vray fur na niego i dalej to samo.. czy ktos mial wczesniej tego typu problem?
hcpiter Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Najlepszym rozwiazaniem jest najpierw zwiekszyc dynamic memory i zmienic default geometry na dynamic (tyczy sie rowniez vray fur) a poza tym przekonwertowac fur na geometry np mesh.
teges Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 (edytowane) Najlepszym rozwiazaniem jest najpierw zwiekszyc dynamic memory i zmienic default geometry na dynamic (tyczy sie rowniez vray fur) a poza tym przekonwertowac fur na geometry np mesh. ile powinno wynosic dynamic memory? mam ustawione na 400 MB edit: dzieki serdeczne kolego, zwiekszylem dynamic memory dwukrotnie i ustawilem na dynamic - dziala :) btw nie mam pojecia jak przekonwertowac fur na geometry, dzieki jeszcze raz, pozdrawiam. Edytowane 6 Styczeń 2010 przez teges
hcpiter Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 zmien z 400mb na tyle ile masz pamieci ram. Convertujesz H&F zaznaczajac obiekt szukasz zakladki tools i tam masz hair -> mesh. Jezeli masz duzo wlosow konwertowanie chwile potrwa. Nie zapomnij pozniej wywalic tego wczesniejszego modyfikatora H&F bo ci sie zdubluje no i bedzie renderenowal w nieskonczonsc albo calkiem sie max wysypie.
teges Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 ok juz znalazlem, teraz renderuje, z tym vray furem sie pochwalilem za wczesnie, na jakiejs prostej scenie bez problemu renderuje, ale jak juz wrzuce ten dywan w jakies bardziej skomplikowane wnetrze nie ma szans.. tzn ze mam za malo ramu y?
Hynol Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Zapewne. Wyrenderuj dywan osobno i go połącz z resztą sceny jeżeli to ma być still.
zaki79 Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Mam ten sam problem. Chciałem zacząć używać vrayfur zamiast vray displacement do tworzenia trawy, ale mam wrażenie, że po użyciu Vray Fur obliczenia się zapętlają. Wątpię żeby był to problem sprzętowy (2x Xeon Quad/24 Gb RAM). Opcja rozbijania na warstwy i renderowanie etapami nie wchodzi w grę. Może trzeba coś pokombinować z jakimiś ustawieniami. Póki co nie wpadłem na pomysł jak sobie dać radę z tym dziadostwem. ps. komp liczy i liczy, a po kilku minutach (prosta scena) jakby się odblokowuje i LC śmiga z normalną prędkością.
pabulo Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 ok szukając rozwiązania tego problemu przypadkiem trafiłem na wątek.. Nie znalazłem rozwiązania ale w końcu sie udało wiec sie dopisze Powód dziwacznego zachowania light kesza z vray furem jest kretyńsko prosty. Zreszta nawet wspomniany w manualu :/ "Avoid having very large triangles covered with fur, since the fur is generated in groups corresponding to triangles of the original mesh." To kwestia zwyczajnie gestości siatki. Pokryty vray furem duży plane podzielony na wiekszą ilość segmentów renderuje sie zupełnie normalnie. A ten sam plane ale bez podziału rozpierd.. całe obliczenia. Dlatego w prostych scenach testowych jest zwykle ok. To przypadek. Po prostu zwykle testuje sie na mniejszych powierzchniach a do tego standardowy plane od razu ma 4x4 więc na dzień dobry jest już lepiej Straciłem na ten szit kupe czasu 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się