Skocz do zawartości

Wątpliwości przy wyborze karty graficznej. Jakie parametry są najistotniejsze w 3D?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Mój pierwszy post na tym forum :D

Tworzeniem w 3D zainteresowałem się koło półtora rok temu, a od około 2 miesięcy w wolnych chwilach robię małe pracki. Nadal mam dużo nauki przed sobą ale już jestem pewien, że nie jest to chwilowe hobby :)

Kiedy 2,5 roku temu kupowałem mojego laptopa (Aristo Prestige x1600) raczej nie przypuszczałem, że pójdę w takim kierunku. Skoro tak potrzebuje porządnej "stacjonarki".

 

Karta graficzna nastręcza mi najwięcej problemów. Chciałbym na nią przeznaczyć między 1000 a 1500 zł, ale jak dotąd nie udało mi się zawęzić wyboru nawet do chipsetu (z producentów kart słyszałem dość dobre opinie na temat Gigabyte)... Radki i GeForce'y mocno różnią się parametrami. ROP, pamięć, taktowanie rdzenia, obsługa DX 11 lub jej brak itd... Zastanawia mnie, które z parametrów kart najbardziej przekładają się na "komfort pracy".

 

Nie wiem też jaki wpływ na dobór karty powinien mieć użytkowany program, ale na wszelki wypadek uściślę: obecnie pracuje w Blenderze (i Gimpie przy teksturach) a z nadejściem lipca zamierzam potestować 3ds Max i Maya (może z czasem przerzucę się na jeden z nich).

 

Będę wdzięczny za wszelkie objaśnienia i rady :)

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dokladnie nie pakuj sie w wydatek rzedu 1-1,5k na sama karte i tak nie wykorzystasz jej mocy, sam uzywam teraz GF'a 260 i w zupelnosci mi wystarcza a kosztuje mniej niz polowa Twgo budzetu.

Napisano

Tablet posiadam (Wacom Bamboo fun A6), a co do monitora to mam Dell'a 22" 2209WA na oku. Sądzę, że starczy.

 

A wracając do parametrów karty graficznej, na co zwracać uwagę przy kupnie?

Napisano

No ty chyba nie czytasz co tutaj piszemy...

Na co zwracać uwagę ? Prosto - na cenę...

ja mam radka 4850 i w zupełności mi starcza (ba... mam spory zapas mocy do tego co potrzebuję), a kosztuje mniej niż 1/3 twojego budżetu.

Napisano

prawde pisza Ci koledzy, miedzy karta za 500 albo 600 pln a 1,5k nie zobaczysz duzej roznicy, choc oceniam tylko z perspektywy uzywania maxa. Maya generalnie ma viewport o niebo szybszy od maxa wiec jeszcze slabsza bylaby Ci potrzebna.

Jezeli chodzi o to na co zwracac uwage, to moze PhysX lub CUDA. Niedlugo mam nadzieje zaczna sie mnozyc pluginy kozystajace z CUDY. Ati 58xx ma dx11 ale jak to sie ma do maxa jak i tak nie da sie pracowac w maxie na direct x-sie w duzych scenach... Ale z drugiej strony mozesz kupic jedna pozadna karte ati i jako druga slabego Geforca tylko do PhysX-a.

 

greets

Napisano

heh polecam Nvidia (chyba) 7900 gs :), padł na niej wiatraczek (więc ma chłodzenie "pasywne" :D) a praktycznie od 3 lat pracuje na niej non stop. Miałem jakiegos geforce nowego niedawno w kompie (bo wydawało mi się że karta graficzna bez chłodzenia się będzie grzała ) - nie zauważyłem większej różnicy (przy 1 mln poly da się pracować a więcej z w scenie mam bardzo nieczęsto - ot chyba że konwertuję drzewa jakieś do proxy).

 

Polecam przyoszczędzić na karcie i wydać na ram + procesor (względnie dobrą obudowę - np Coolermaster HAF )

 

pozdrawiam - Loki

Napisano

Dzięki panowie za nakreślenie sytuacji :)

Mój "młodzieńczy zapał" co do wydatków faktycznie przytemperuje :D A odnośnie CUDA i PhysX poczytam, na ile dla mnie może się kiedyś przydać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności