Napisano 14 Styczeń 201015 l Cześć! Mój pierwszy post na tym forum :D Tworzeniem w 3D zainteresowałem się koło półtora rok temu, a od około 2 miesięcy w wolnych chwilach robię małe pracki. Nadal mam dużo nauki przed sobą ale już jestem pewien, że nie jest to chwilowe hobby :) Kiedy 2,5 roku temu kupowałem mojego laptopa (Aristo Prestige x1600) raczej nie przypuszczałem, że pójdę w takim kierunku. Skoro tak potrzebuje porządnej "stacjonarki". Karta graficzna nastręcza mi najwięcej problemów. Chciałbym na nią przeznaczyć między 1000 a 1500 zł, ale jak dotąd nie udało mi się zawęzić wyboru nawet do chipsetu (z producentów kart słyszałem dość dobre opinie na temat Gigabyte)... Radki i GeForce'y mocno różnią się parametrami. ROP, pamięć, taktowanie rdzenia, obsługa DX 11 lub jej brak itd... Zastanawia mnie, które z parametrów kart najbardziej przekładają się na "komfort pracy". Nie wiem też jaki wpływ na dobór karty powinien mieć użytkowany program, ale na wszelki wypadek uściślę: obecnie pracuje w Blenderze (i Gimpie przy teksturach) a z nadejściem lipca zamierzam potestować 3ds Max i Maya (może z czasem przerzucę się na jeden z nich). Będę wdzięczny za wszelkie objaśnienia i rady :)
Napisano 14 Styczeń 201015 l Jeśli jesteś początkujący, to dowolna karta nowej generacji wystarczy ci do komfortowej pracy na parę ładnych lat
Napisano 14 Styczeń 201015 l tego tysiąca dołóż lepiej do monitora albo kup sobie porządną mysz/tablet.
Napisano 14 Styczeń 201015 l dokladnie nie pakuj sie w wydatek rzedu 1-1,5k na sama karte i tak nie wykorzystasz jej mocy, sam uzywam teraz GF'a 260 i w zupelnosci mi wystarcza a kosztuje mniej niz polowa Twgo budzetu.
Napisano 14 Styczeń 201015 l Tablet posiadam (Wacom Bamboo fun A6), a co do monitora to mam Dell'a 22" 2209WA na oku. Sądzę, że starczy. A wracając do parametrów karty graficznej, na co zwracać uwagę przy kupnie?
Napisano 14 Styczeń 201015 l No ty chyba nie czytasz co tutaj piszemy... Na co zwracać uwagę ? Prosto - na cenę... ja mam radka 4850 i w zupełności mi starcza (ba... mam spory zapas mocy do tego co potrzebuję), a kosztuje mniej niż 1/3 twojego budżetu.
Napisano 14 Styczeń 201015 l prawde pisza Ci koledzy, miedzy karta za 500 albo 600 pln a 1,5k nie zobaczysz duzej roznicy, choc oceniam tylko z perspektywy uzywania maxa. Maya generalnie ma viewport o niebo szybszy od maxa wiec jeszcze slabsza bylaby Ci potrzebna. Jezeli chodzi o to na co zwracac uwage, to moze PhysX lub CUDA. Niedlugo mam nadzieje zaczna sie mnozyc pluginy kozystajace z CUDY. Ati 58xx ma dx11 ale jak to sie ma do maxa jak i tak nie da sie pracowac w maxie na direct x-sie w duzych scenach... Ale z drugiej strony mozesz kupic jedna pozadna karte ati i jako druga slabego Geforca tylko do PhysX-a. greets
Napisano 14 Styczeń 201015 l heh polecam Nvidia (chyba) 7900 gs :), padł na niej wiatraczek (więc ma chłodzenie "pasywne" :D) a praktycznie od 3 lat pracuje na niej non stop. Miałem jakiegos geforce nowego niedawno w kompie (bo wydawało mi się że karta graficzna bez chłodzenia się będzie grzała ) - nie zauważyłem większej różnicy (przy 1 mln poly da się pracować a więcej z w scenie mam bardzo nieczęsto - ot chyba że konwertuję drzewa jakieś do proxy). Polecam przyoszczędzić na karcie i wydać na ram + procesor (względnie dobrą obudowę - np Coolermaster HAF ) pozdrawiam - Loki
Napisano 14 Styczeń 201015 l Dzięki panowie za nakreślenie sytuacji :) Mój "młodzieńczy zapał" co do wydatków faktycznie przytemperuje :D A odnośnie CUDA i PhysX poczytam, na ile dla mnie może się kiedyś przydać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto