Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Zrobione w ramach "nauki chodzenia".

Zaczynam od podstawowego chodu, p贸藕niej mam nadziej臋 wrzuca膰 tutaj bardziej rozbudowane cykle, a z czasem inne. By膰 mo偶e uwagi z tego w膮tku przydadz膮 si臋 r贸wnie偶 innym pocz膮tkuj膮cym animatorom postaci.

Podstawy teoretyczne opieram na ksi膮偶ce Richard'a Williams "Animator's survival kit".

Na pocz膮tek prosty cykl. Wydaje mi si臋, 偶e r臋ce 藕le pracuj膮, ale ju偶 mam koncepcj臋 jak je naprawi膰.

B臋d臋 wdzi臋czny za wszelkie uwagi pomocne w poprawie tego chodu.

Walk cycle 01

Walk cycle 02

Edytowane przez Loopik

  • Odpowiedzi 20
  • Wy艣wietle艅 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wiem czemu mam wra偶enie 偶e posta膰 si臋 skrada. mo偶e przez to pochylenie

ot taka uwaga profana - nie zajmuj臋 si臋 tym, z ciekawo艣ci obejrza艂em.

Przy okazji pytanie, ile zajmuje zrobienie takiego cyklu ?

Napisano
  • Autor

Loki - ka偶da uwaga mile widziana, mo偶e co艣 w tym skradaniu nawet jest...

Mnie to zaj臋艂o ok 3-4h.

Napisano

Mi natomiast w oczy rzuci艂a si臋 dziwna praca bioder, kr臋ci nimi jakby ta艅czy艂 dancehall ;-)

Napisano
  • Autor

Marshall - kiedy przenosi ci臋偶ar na jedn膮 nog臋, chcia艂em to pokaza膰 min. na biodrach, mo偶e dlatego tak "ta艅czy" ;)

Napisano
  • Autor

Kusanagi - dzi臋ki za linka.

Jak animujecie, w miejscu czy pokonuj膮c jak膮艣 drog臋? Teraz animowa艂em w miejscu, ale doczyta艂em w ksi膮偶ce Williams'a, 偶eby tak nie robi膰 bo wychodzi sztucznie.

Napisano

animuj normalnie , zawsze pozniej mozesz doczepic kamere do bioder zeby zobaczyc czy sie loopuje ladnie

Napisano

Glowa i szyja jest za sztywno, rece, szczegolnie dlonie i palce sa rowniez sztywne. Z biodrami przegioles troche. Na koncu cyklu jest takie spowolnienie ruchu, jakby sie gosc zacinal. W sumie to kilka malych poprawek i cyklik bedzie ok.

Napisano
  • Autor

Kusanagi - dzieki!

ZbyszekLLL - Z g艂ow膮, szyj膮 i palcami nic nie robi艂em, chcia艂em og贸lnie na razie si臋 nauczy膰. A z biodrami co konkretnie? Za du偶e wychylenia? Ten skok na ko艅cu powsta艂 chyba podczas kompresji, bo zrobione jest 25 klatek i skopiowane na 4 sekundy.

Napisano

Moze stopy troche pod katem powinny byc. Obecnie sa pod katem prostym co powodyje ze ludzik troche sztywno wyglada.

Podobnie glowa. Powinna sie troche ruszac.

I ogolnie musle ze postac za bardzo sie pochyla do przodu. troche wyglada jakby sie mial przewrociac.

Moze tez troche wiecej nadgarstek powinien sie ruszac. czyli sama dlon dociera na miejsce ostatnia. Najpierw ramie , lokiec i na koincu dlon.

Pomijam jescze szczegoly jak sama dlon. moze palce powinny sie troche ruszac. Tego typu szczegoly naprawde dodaja realizmu.

Rece byly animaowane w ik czy fk?

Napisano
  • Autor

gabrino - Dzi臋ki za uwagi. Obecnie animuj臋 drugi cykl i stopy b臋dzie mia艂 faktycznie pod k膮tem. Jak ju偶 wspomina艂em wcze艣niej, g艂owa, palce, d艂onie nie ruszane s膮 jeszcze w og贸le. Ale zdaj臋 sobie ju偶 spraw臋, 偶e 艂okcie i ramiona te偶 wymagaj膮 poprawy. Tylko zastanawiam si臋 jak ta g艂owa ma si臋 rusza膰, bo jak si臋 rusza do przodu to wygl膮da jak chodz膮cy go艂膮b ;)

R臋ce s膮 FK.

Napisano

Z biodrami, no, przejdz sie po pokoju. Biodra tak nie pracuja.Skok, to spowolnienie to nie kwestia kompresji. Ogolnie jest spoko, tylko trzeba kilka kluczy porozsuwac i bedzie naprawde spoko cykl.

Napisano
  • Autor

ZbyszekLLL - dzi臋ki za uwagi, doszed艂em do wniosku, 偶e musz臋 zrobi膰 zupe艂nie innym kontrolerem w rigu, bo te biodra co bym nie robi艂 dziwnie wygl膮daj膮, a niby wyginam je tak jak w ksi膮偶ce. To spowolnienie to faktycznie masz racj臋, na ko艅cu cyklu, szczeg贸lnie na r臋ce to wida膰, wcze艣niej my艣la艂em o ko艅cu filmu, bo tam mi co艣 przy kompresji zrobi艂o.

Niebawem wrzuc臋 drugi cykl.

Napisano
  • Autor

Kolejny cykl.

Stara艂em si臋 zastosowa膰 do waszych uwag. D艂onie i g艂owa s膮 raczej bez pomys艂u. Generalnie ch贸d wydaje mi si臋 nudny, ale z za艂o偶enia mia艂 by膰 prosty i w miar臋 naturalny.

B臋d臋 wdzi臋dzny za wszelkie uwagi.

Napisano

jakby Ci w rzeczywistosci tak drga艂o kolano przy prostowaniu, to w wieku 15lat kazdy chodzilby o kulach z powodu niewydolnosci rzepki :)

Nie wiem na ile realistyczny WC chcesz miec, ale brakuje przerzucania w biodrach srodka ciezko艣ci, bo dlonie juz fajnie pracuja, brakuje tego drobiazgu. Pisze, nie czytajac poprzednich post贸w, sorry jak od rzeczy ;)

Napisano
  • Autor

ola-f - Odno艣nie kolana to chcia艂em, 偶eby by艂o wida膰, 偶e "st膮pa po ziemi" a nie lewituje machaj膮c n贸偶kami :) Realistycznie nie musi by膰, ma by膰 wiarygodnie, takie mia艂em za艂o偶enie.

艢rodek ci臋偶ko艣ci to troch臋 by艂 problem dla mnie, bo jak przeno艣i biodra to wygl膮da jak by ta艅czy艂, teraz przechyla troch臋 sylwetk臋 przy przenoszeniu ci臋偶aru. Tak czy owak dzi臋ki za spostrze偶enia, pewnie jest jeszcze wi臋cej do roboty ;)

Napisano

ja mysle ze problem jest generalnie z samymi pozami. Zwroc uwage gdzie jest srodek ciezkosci. Na ktorej nodze opiera sie waga ciala. Jak chodzisz to nigdy nie utrzymujesz swojego ciala na obu nogach, zawsze jest to albo prawa albo lewa. Polecam lekcje rysunku, i studiowanie jak porusza sie czlowiek.

Napisano
  • Autor

gabrino - dzi臋ki za krytyczne s艂owa

Porzuci艂em rysunki z tutoriali o chodzeniu, skupiam si臋 na live action :)

Problem w tym, 偶e niby wiem o tym co piszecie, ale wszystko naraz trudno mi zastosowa膰. Popracuj臋 wi臋cej nad pozami. Richard Williams napisa艂, 偶e chodzenie to jedna z najtrudniejszych rzeczy w animacji, wi臋c jeszcze si臋 nie zniech臋cam :)

Napisano

O, teraz idzie bardziej dziarsko... ale mu kolana strzelaja. W widoku z przodu tego nie widac, ale w widoku z boku bardzo. Podnies mu troche tylek do gory i dodaj wiekszy ruch barkami.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki Zbyszek, nast臋pny cykl mam nadzieje b臋dzie ju偶 bez b艂臋d贸w (tych du偶ych) :)

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci