Skocz do zawartości

WIP: Walk cycle - update 7.02.2009


Loopik

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobione w ramach "nauki chodzenia".

Zaczynam od podstawowego chodu, później mam nadzieję wrzucać tutaj bardziej rozbudowane cykle, a z czasem inne. Być może uwagi z tego wątku przydadzą się również innym początkującym animatorom postaci.

 

Podstawy teoretyczne opieram na książce Richard'a Williams "Animator's survival kit".

 

Na początek prosty cykl. Wydaje mi się, że ręce źle pracują, ale już mam koncepcję jak je naprawić.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi pomocne w poprawie tego chodu.

 

Walk cycle 01

 

Walk cycle 02

Edytowane przez Loopik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie wiem czemu mam wrażenie że postać się skrada. może przez to pochylenie

ot taka uwaga profana - nie zajmuję się tym, z ciekawości obejrzałem.

 

Przy okazji pytanie, ile zajmuje zrobienie takiego cyklu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusanagi - dzięki za linka.

 

Jak animujecie, w miejscu czy pokonując jakąś drogę? Teraz animowałem w miejscu, ale doczytałem w książce Williams'a, żeby tak nie robić bo wychodzi sztucznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowa i szyja jest za sztywno, rece, szczegolnie dlonie i palce sa rowniez sztywne. Z biodrami przegioles troche. Na koncu cyklu jest takie spowolnienie ruchu, jakby sie gosc zacinal. W sumie to kilka malych poprawek i cyklik bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusanagi - dzieki!

 

ZbyszekLLL - Z głową, szyją i palcami nic nie robiłem, chciałem ogólnie na razie się nauczyć. A z biodrami co konkretnie? Za duże wychylenia? Ten skok na końcu powstał chyba podczas kompresji, bo zrobione jest 25 klatek i skopiowane na 4 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze stopy troche pod katem powinny byc. Obecnie sa pod katem prostym co powodyje ze ludzik troche sztywno wyglada.

 

Podobnie glowa. Powinna sie troche ruszac.

 

I ogolnie musle ze postac za bardzo sie pochyla do przodu. troche wyglada jakby sie mial przewrociac.

 

Moze tez troche wiecej nadgarstek powinien sie ruszac. czyli sama dlon dociera na miejsce ostatnia. Najpierw ramie , lokiec i na koincu dlon.

 

Pomijam jescze szczegoly jak sama dlon. moze palce powinny sie troche ruszac. Tego typu szczegoly naprawde dodaja realizmu.

 

Rece byly animaowane w ik czy fk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gabrino - Dzięki za uwagi. Obecnie animuję drugi cykl i stopy będzie miał faktycznie pod kątem. Jak już wspominałem wcześniej, głowa, palce, dłonie nie ruszane są jeszcze w ogóle. Ale zdaję sobie już sprawę, że łokcie i ramiona też wymagają poprawy. Tylko zastanawiam się jak ta głowa ma się ruszać, bo jak się rusza do przodu to wygląda jak chodzący gołąb ;)

Ręce są FK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZbyszekLLL - dzięki za uwagi, doszedłem do wniosku, że muszę zrobić zupełnie innym kontrolerem w rigu, bo te biodra co bym nie robił dziwnie wyglądają, a niby wyginam je tak jak w książce. To spowolnienie to faktycznie masz rację, na końcu cyklu, szczególnie na ręce to widać, wcześniej myślałem o końcu filmu, bo tam mi coś przy kompresji zrobiło.

Niebawem wrzucę drugi cykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny cykl.

Starałem się zastosować do waszych uwag. Dłonie i głowa są raczej bez pomysłu. Generalnie chód wydaje mi się nudny, ale z założenia miał być prosty i w miarę naturalny.

Będę wdziędzny za wszelkie uwagi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby Ci w rzeczywistosci tak drgało kolano przy prostowaniu, to w wieku 15lat kazdy chodzilby o kulach z powodu niewydolnosci rzepki :)

 

Nie wiem na ile realistyczny WC chcesz miec, ale brakuje przerzucania w biodrach srodka ciezkości, bo dlonie juz fajnie pracuja, brakuje tego drobiazgu. Pisze, nie czytajac poprzednich postów, sorry jak od rzeczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ola-f - Odnośnie kolana to chciałem, żeby było widać, że "stąpa po ziemi" a nie lewituje machając nóżkami :) Realistycznie nie musi być, ma być wiarygodnie, takie miałem założenie.

Środek ciężkości to trochę był problem dla mnie, bo jak przenośi biodra to wygląda jak by tańczył, teraz przechyla trochę sylwetkę przy przenoszeniu ciężaru. Tak czy owak dzięki za spostrzeżenia, pewnie jest jeszcze więcej do roboty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze problem jest generalnie z samymi pozami. Zwroc uwage gdzie jest srodek ciezkosci. Na ktorej nodze opiera sie waga ciala. Jak chodzisz to nigdy nie utrzymujesz swojego ciala na obu nogach, zawsze jest to albo prawa albo lewa. Polecam lekcje rysunku, i studiowanie jak porusza sie czlowiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gabrino - dzięki za krytyczne słowa

 

Porzuciłem rysunki z tutoriali o chodzeniu, skupiam się na live action :)

Problem w tym, że niby wiem o tym co piszecie, ale wszystko naraz trudno mi zastosować. Popracuję więcej nad pozami. Richard Williams napisał, że chodzenie to jedna z najtrudniejszych rzeczy w animacji, więc jeszcze się nie zniechęcam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności