wueres Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Witam!. Próbuje wymodelować słuchawki i mam problem z ze zrobieniem tej wygiętej części słuchawek. Poniżej zdjęcie, zaznaczyłem dokladnie o co chodzi. Zrobiłem box i za pomocą modyfikatorów bend i taper bawiłem się ustawieniami ale nic podobnego nie wyszło :/ Bede wdzięczny za pomoc, pozdrawiam
Raju Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Sprobuj z opcja Extrude Along Spline (Editable Poly -> Polygons), pozniej Chamfer i ogolnie wszystko ladnie "domodelowac" ;). W Google znajdziesz wiecej informacji na temat tej opcji, tutaj masz taki mini-tutoral: :)
wueres Napisano 24 Luty 2010 Autor Napisano 24 Luty 2010 Zrobiłem opcją extrude along spline i wyrównałem do prawego "ucha", za pomocą attach połączyłem oba obiekty, po zastosowaniu modyfikatoru turbo smootch w miejscu widocznym na zdjęciu wyszła przerwa i oba obiekty oddzielają się od siebie, nie łączy się to wszystko w jeden obiekt. W jaki sposób można to zrobić ?
mafida Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Trzeba zweldowac vertexy-zaznaczasz 2 vertexy i opcja weld.Pamietaj że vertexy muszą być na otwartej krawędzi żeby sie zweldowały. Pozdr:)
wueres Napisano 24 Luty 2010 Autor Napisano 24 Luty 2010 Zweldowałem wertexy znajdujące się w miejscu jak na zdjęciu, wyrównało fajnie tylko ze coś się zdeformowało jak widać na zdjęciu
indian Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 to znaczy ze masz tam wolnego wertexa którego musisz usunąć
wueres Napisano 24 Luty 2010 Autor Napisano 24 Luty 2010 (edytowane) Zaznaczyłem te 8 wertexów które widać na zdjęciu i dałem weld. Nie mam pojęcia co dalej zrobić. Jak wyextruduje wewnętrzną część obiektu to jest lipa Edytowane 24 Luty 2010 przez wueres
wueres Napisano 24 Luty 2010 Autor Napisano 24 Luty 2010 ok juz zrobiłem, jakos popróbowałem w miare wyszło i jest spoko. Teraz pewnie za jakis czas znów znajde schody, najwyżej napisze :)
wueres Napisano 25 Luty 2010 Autor Napisano 25 Luty 2010 teraz mam problem jak wymodelować samą słuchawkę, z jakiego obietku najlepiej itp...
Simple_man Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 z cylindra, potem robisz z niego editable poly i extrudem i bevelem go potraktuj az osiagniesz cel.
wueres Napisano 1 Marzec 2010 Autor Napisano 1 Marzec 2010 Na zdjęciu widać prawie skończone słuchawki, domodolować musze kabel i ten napis sennheiser na bokach. Jak widać model nie jest zbyt realistyczny, mam problem duzy z dobraniem materiałów, żeby sluchawki były realistyczne. Chodzi o ten jasny materiał aluminium i materiał z odbiciami np. pokoju znajdujące się na czarnej środkowej części słuchawki. Wogóle mam cięzko z materiałami np. realistycznego, szkła, metalu, aluminiu, i odbijanie się roznych rzeczy na materiale np jak garnki srebrne do kuchni. Coś takiego też jak tu na zdjęciu: http://www.epoligrafia.com.pl/img/termos.jpg . Aha i jeszce gdy dodaje czasem światła, włączam żeby generowały cienie i potem w renderingu tych cieni nie widać to raz... a dwa gdy renderowałem tą samą scene co na zdjęciu w mental ray'u, jasny materiał słuchawek przenika przez kolor tła tak jakby ten materiał był z włączoną opcją opacity... Pomóżcie prosze :) pozdrawiam
tweety Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Wogóle mam cięzko z materiałami np. realistycznego, szkła, metalu, aluminiu, i odbijanie się roznych rzeczy na materiale np jak garnki srebrne do kuchni. Coś takiego też jak tu na zdjęciu: http://www.epoligrafia.com.pl/img/termos.jpg a do działu tutoriale na głównej zajrzałeś?
wueres Napisano 2 Marzec 2010 Autor Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) zajrzałem, ale większość rzeczy jakoś nie wychodzi tak dobrze... Jakoś będę musiał kombinować. Próbuje z materiałem Raytrace ciągle. Tylko nie wiem czemu renderując w mentalu materiał staje się przeźroczysty. Tworze materiał raytrace i w environment wrzucam mape hdri i przeciągam ją do slotu w material editor i nie odbija się ona na obiekcie. Jak dam tą mape do slotu "reflection" albo "bitmap" to wychodzi lipa... A z tym materiałem aluminium do sluchawek to nie mam pojęcia... Edytowane 2 Marzec 2010 przez wueres
wueres Napisano 2 Marzec 2010 Autor Napisano 2 Marzec 2010 dałem materiał raytrace na tą czarną część słuchawki i wygląda to całkiem spoko, ale cały czas męczę się z tym realistycznym jasnym materiałem aluminium. Jak będę miał wszystko gotowe to podwyższe też sampling bo widać na zdjęciu, że mały jest.
wueres Napisano 2 Marzec 2010 Autor Napisano 2 Marzec 2010 Tutaj jeszce nowsza wersja ;] Myślę, ze nawet spoko choć to i tak nie to o czym myśle, przede wszystkim denerwuje mnie ten fiolotowo-niebieski plane który odbija się w materiale aluminium, idzie jakoś się tego pozbyć ?
tweety Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 zajrzałem, ale większość rzeczy jakoś nie wychodzi tak dobrze... Jakoś będę musiał kombinować. Próbuje z materiałem Raytrace ciągle. Tylko nie wiem czemu renderując w mentalu materiał staje się przeźroczysty. Tworze materiał raytrace i w environment wrzucam mape hdri i przeciągam ją do slotu w material editor i nie odbija się ona na obiekcie. Jak dam tą mape do slotu "reflection" albo "bitmap" to wychodzi lipa... A z tym materiałem aluminium do sluchawek to nie mam pojęcia... http://www.max3d.pl/tut.php?id=293
Rekomendowane odpowiedzi