Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

To jest w zasadzie pierwsza rzecz w 3ds, którą chcę skończyć. Wcześniej (przed modelami ze sceny) zrobiłem tylko model laptopa, ale go nie otexturuje, ma masakryczną siatkę i z 1M poly :D. Założę ten wątek to mnie może troche zmotywuje.

Modele prawie skończone dodam jeszcze pare pierdółek i sufit poprawie. No i zabiorę się za materiały i textury. Troche z tym mi cienko idzie bo nigdy nie używałem żadnych fotosklepów itp. Siedzę w Gimpie od 2 dni i jest mizernie (no i wywala mi go co chwila) ale sie nie łamię.

Mam generalnie pare pytan. Z góry dzieki za każdą odpowiedź.

 

1. Jak najlepiej zrobić oświetlenie słońcem? Użyłem VraySun-a, ale strasznie mi przepalił część przy oknie.

2. Multiplier-y świateł mam trochę dziwne, muszę je ustawiać na niskie wartości, a nawet na minus, zeby nie "wypaliło" sceny.Da sie je jakoś poprawić?? Skalę mam rzeczywistą.

3.Używacie UV unwrapa na każdym elemencie?? Bo mam z tym straszne problemy (daję głównie UVMap) nie mogę ogarnąć tego, staram sie naprawić siatke, ale za każdym razem jest gorzej.Znacie jakieś tutoriale do Unwrapa? Głownie pod architekturę i wnętrza. Znalazłem wiele ale większość to są proste rzeczy. Przydałby się jakiś z naprawdę trudną siatką.

4. Często mi się wysypuje max. Mam triala, 3gb Ramu 2x1,8 procka i to wszystko na lapie (tak podaje, może to ma znaczenie). Najczęściej przy próbach renderingu. nie moge siatki wyrenderować bo mi się krzaczy :/. Jakieś rady?

Pozdrawiam

kuch.th.jpg

Edytowane przez gonnog
  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na poczatek poradziłbym ci wywalić vraysun zaczynasz dopiero przygodę z maxem do takiej sceny wystarczy w zupełności 1 direct +vraylight w oknie mozesz scenke oświecić w environment dajesz mapę Output przerzuć ją do ME i zmień parametr output amount na 4 przy tej mapie światła wystarczaja że maja ustawienia na 1 i scena jest ładnie oświetlona jak chcesz ja troszke przepalić to juz sobie sam pomajstrujesz przy światłach, oczywiście mozesz też świecić mapą vraysky samą bez światła sun. A jeszcze zadam ci pytanie czy w oknie masz szybę, jesli nie to spróbuj ją tam założyć i jeszcze pamiętaj aby materiał szyby miał właczoną opcję affect shadows.Co do sprzętu to nie jest tak żle co prawda laptop to nie maszyna do takich prac łatwo sie grzeje Co do wersji programu to tu moze byc wampir pogrzebany trial max demo vray a le cóż ja ci na to moge poradzić...........................;)

Napisano

Szyby są założone (nawet widać jak się roślinka odbija). Czy ma shadow sprawdzę. W scence dodałem pare vray lights (plane) przy oknach (tym widocznym i 2 na prawej ścianie). Wywale i spróbuje jak radzisz.

Tylko triala mogę mieć. Staram sie na lapie soft trzymać legalny więc z tym już nic nie poradze (chyba że mi jakieś 15k nagle z nieba spadnie :D ). Choć jeszcze może uda mi się jakąś edukacyjną wersję dostać na uczelni.

Napisano

Nie polecam piratów zawsze im cos dolega zreszta trialą też orginalna mam 2009 a jak chciałem wypróbować 2010 trial z demem vraya do niej to mi sie komputer zaczął kwasić, spróbuj zdobyć edukacyjna wersje napewno bedzie bardziej stabilna . Co do scenki to powiem że jeszcze bym zmienił na twoim miejscu tą szafkę przy podzlewowej poszerz ja do pełnego wymiaru innych szafek bo ci sie zaraz do tego czepią;))

Napisano

Polecam jeszcze przepalić obrazek za oknem, jakiego materiału używasz do stworzenia tła, troszke bym przytłumił directa ale napisz jeszcze jaka kamerę używasz a najlepiej wrzuć screenshot z jej ustawieniami i całego vraya:)

Napisano

Trochę początków z materiałami. Jeszcze muszę szybki wstawić. I poprawić disp na palnikach. No i to aluminium na listwach wygląda słabo :/

kuchenka2.jpg

 

Tu wyglądają troche lepiej. Pewnie dlatego że te materiały nie są moje :P

 

krzesa.jpg

Napisano

Bardzo fajnie ci to wychodzi ta czerwień na kuchni jest super, co do aluminium to na boku kuchni wyglada całkiem całkiem, a te listwy z przodu to napewno ma sie w nich co odbijać, na dodatek to jest strona zacieniona kuchenki stąd może listwa jest taka ślicznie szara;)Wypróbuj jakiś materiał już istniejący i zobacz czy nie bedzie tak samo;)

Napisano

Dzięki (zwłaszcza że ten czerwony to miał być tak pi razy drzwi na próbę a wyszło fajnie :P). Teraz widzę że jest ok po prostu to jakiś inny materiał, nie zmieniłem na ten co powinien być na tych listwach. Tamten to jakiś z rysami co robiłem z tutoriala. Choć ten co powinien tam być jest do bani więc jeszcze nad nim posiedze

Napisano (edytowane)

dPoprawiłem trochi. Ale blat wyszedł marnie. I disp na palniku wciąż słaby.

kuchbia77.jpg

Edytowane przez gonnog
Napisano

Troche posklejałem całość. Niestety czasy renderingu mam długaśne, więc tylko w 800x600 (3,5h :/). Przydałoby sie poczytać trochę o optymalizacji renderingu. A poza tym max mi się sypie jak renderuję obraz z kamery + light cache. Jak zaczyna liczyć mapę światła wywala mi program. Na szczęście z Perspectiv view jest ok.

 

Za konstruktywną krytykę z góry dziękuje.

 

kuchbia88.jpg

Napisano

Czy masz tu jakies obiekty które nie sa twoje, jesli tak sprawdź po umieszczeniu którego z nich zaczął sie kwasić render z kamery. co do obrusa to mi się podoba co prawda zaraz sie znajdą tacy co sie czepia ze świeżo wyprasowane w kostkę;)

Napisano (edytowane)

no extra.. ale:

1. zmien widok za oknem. lekko przygaś czy coś bo odciąga uwagę od reszty..

2. boazeria jakas taka toporna,

3. fugi na podłodze za duże,

to chyba tyle :-)

 

ps. moim zdaniem masz za rzeźnicie ustawienia jak na render poglądowy, ale moge się mylić :P

Edytowane przez Orcher
Napisano (edytowane)

Obiekty są moje, ale niektóre importowałem z innych scen, nie wiem czy to ma znaczenie.Właśnie zaczynam testować przy czym sie kwasi.

 

Dzieki za rady. Poprawię.

 

s_vimes: Rzeczywiście miałeś racje. Displacement palnika na kuchence krzaczy mi wszystko. Popróbuje to poprawić. Dzięki wielkie!

Edytowane przez gonnog
Napisano

Tam dodałem wgłębienia i taki tam noise żeby nie było płaskie. A co do ustawień to może przesadzone troche. Boję się jednak ile to się bedzie "piekło" na docelowych + np.1600x1200 :/ Z rok pewnie ;P.O ile mi nie wywali całości

Napisano

acha, ale przy takim widoku bo rozumiem, że taki będzie finał, displacement jest ci nie potrzebny, render bedzie szedl duzo szybciej jak wrzucisz coś na bumpa. a i troche fronty szafek zróżnicuj

Napisano

Wiesz polecam taka mała zmianę spróbuj urzyć w AA Mitchela a wogole daj pełne ustawienia vraya włacznie z setings jak zobacze w całości to ci podpowiem co jak poustawiać aby ci sprzet to ździerżył, na poczatek wyłącz reconstruction parameters i zobacz czy dużo na tym stracisz w jakości, bo render napewno przyśpieszy;)

Napisano (edytowane)

Takimi renderowałem. To reconstruction parameters chodzi o tą w LC? Jak ją wyłączyć?. A i GI oczywiście On, i stauracja na 0,85 :P

Orcher: Ok zrobię tak. A fronty jakoś tak wyszły, miałem 4 tekstury a dałem pewnie ze 2 tylko to jeszcze dodam te pozostałe.

 

ustawy.jpg

Edytowane przez gonnog
Napisano (edytowane)

Jest LC po prostu źle wkleiłem :P IR map+LC

 

Ok. Sprawdzę i pewnie dopiero za jakiś czas wkleje efekt.

Edytowane przez gonnog
Napisano (edytowane)

Zacząłem render ale już widzę że IR jest strasznie powolny. Cały będzie się robił ponad godzinę albo i dłużej.

Hm... nie wiem co sie zmieniło ale mam teraz strasznie dużo prepassów. Nawet jak ustawie IR na very low to i tak robi się ich 5 zamiast 2. 3 ostatnie są takie ciemne jakby co innego liczył. Od czego to może być?

Edytowane przez gonnog
Napisano

Słuchaj sie kolegi jak wyżej. Przy tych ustawieniach i zapełnionej kuchni u mnie te 5 prepassów zlicza sie koło 20min, a render image idzie niecałe 30min.

Napisano

Znalazłem. Dałem gotowy materiał na ściereczki, miał włączoną interpolację.

Spróbowałem jeszcze raz i masz rację idzie szybko. Nie wiem co się zmieniło ale może to przez tą interpolację tak długo szło teraz idzie znacznie lepiej.

Dzięki Panowie. Wynika dam pewnie dopiero jutro. Brak czasu :/

Napisano (edytowane)

heh.. na takie ściereczki to mam skrypcik :D.. jeden klik i po klopocie :D

sie podzielić mogę jak kto chętny.

Edytowane przez Orcher
Napisano (edytowane)

Render na tych nastawach jednak jest znacznie dłuższy. Jeszcze popatrze może coś przeoczyłem.

Mam z kolei problem z kamerą Vray. Nic się nie renderuje. Czarno i tyle. Co dziwne LC idzie bardzo szybko, jakby była inna rozdzielczość albo nie było światła (w LC też czarno, żadnych sampli nie widać). Na tych samych nastawach w zwykłej kamerze wszystko jest ok. Jakieś pomysły??

Dodam że ustawienia kamery standardowe

Edytowane przez gonnog
Napisano

hehe.. wszystko ci się renderuje tylko tego nie widzisz bo masz

1. słabe światło

2. złe ustawienia kamery vray

 

a teraz wyjaśnienie:

 

1. słabe światło, bo kamera vray działa, a przynajmniej ma działać jak aparat fotograficzny (lustrzanka) czyli przy standardowych ustawieniach za mało światła wpada w obiektyw w związku z czym nic nie widać :D

2. patrz wyżej :-)

 

ustaw:

white balance: neutral

iso: 200

f-number: 4 albo 2,8 albo 1,4 :P

shutter speed: na jakieś 60

i zobacz co ci wyjdzie :D

 

ps a narazie światła nie ruszaj

Napisano

heh no i po problemie. Widzę że powinienem najpierw w jakieś tutki od vray kamery się zagłębić zamiast zadawać głupie pytania :P

Dzięki wielki.

Napisano

Tak, jak widzę to jest sprawa bardziej fotografii niż 3ds maxa :P Ale jakoś przez to przebrnę. Na razie mam wielki przełom, ale w renderingu. Człowiek powinien zacząć od poznawania swojej maszyny i wyciągania z niej co się da żeby potem czasu nie tracić. Robię wszystko na laptopie i jak się okazało miał włączoną opcję battery save. Wiem bo sam to włączyłem :P, ale nie wiedziałem że ma to znaczenie również jak laptop jest podłączony do sieci. :/ Teraz wszystko liczy się 2x szybciej ! ! Tylko sam lapek z dźwięku przypomina bardziej przedwojenny traktor niż laptopa. A i zawsze wpisujcie poprawne dane jak się gdzieś rejestrujecie. Bym dziś wygrał wejściówkę na turniej live pokerowy, ale dałem jako imię ewrw i nazwisko : qwert. Eh, piachem w oczy całe życie ;P

Napisano
Bym dziś wygrał wejściówkę na turniej live pokerowy, ale dałem jako imię ewrw i nazwisko : qwert. Eh, piachem w oczy całe życie ;P

 

No stary, to jeszcze nic.. 9 marca zaliczam do najgorszego dnia tego kwartału:

rozwalony kran w kuchni, polamane oparcie fotelika samochodowego, wypadajace łożyska z pralki, zgubiony pendrive, spalony obiad and oder dizasters :D

Napisano

To jakiś sadny dzień, mnie już trzesło ze mam pompę paliwową do wymiany - na szczęscie to była tylko woda w paliwie a własciwie lód.

Orcher: prawo marphiego sie kłania nieszczescia chodza parami para za parą para;)

Gennog: naprawde warto troche poczytać na temat zwykłej fotografi nie bedziesz miał wtedy kłopotów z kamerami i pokaż wreszcie co ci wyszło ;)

Napisano

Nie ;P

Każdy render jaki zacząłem to przerwałem bo sie wciąż coś nie zgadzało, a przeważnie czas był stanowczo za długi. Dam narazie tylko w większej rozdzielczości na starych nastawieniach, ale strasznie noiseu dużo, za duży Ntresh był.

Czy ustawienia GI mają duży wpływ na końcowy rendering?? W sensie, nie gdy liczy się GI tylko jak już dokonuje finalnego renderu?

Eh, i kolejną rzecz widzę że monitor ma duże znaczenie. :/ Na stacjonarnym wygląda ten render lepiej niż na 15'' na laptopie. Zupełnie inne kolory.

kuchbia99.jpg

Napisano

Kuchenka, obrus, garnki bardzo dobre za to materiał drewna tragiczny. Nie wiem czy zmieniałeś coś w ustawieniach vray'a ale cały czas szumi. Krzesła chyba tez nie trzymają proporcji no i jeszcze color blending.

Napisano

Tak nie zmniejszyłem noise tresh. Krzesła to zrobiłem tak na oko więc bardzo możliwe. Drewno zobacze może dziś coś popróbuje ale ostatnio jakoś nie mam czasu :/

No i może w końcu dam render z tych ustawień od s_vimes-a.

  • Like 1
Napisano

Co do twojego pytania o monitor to jak chcesz zobaczyć jak naprawde wychodzi kolorystyka to skorzystaj z jakiegoś starego CRTeka tam dopiero widać co i jak. I tak cie podziwiam że to majstrujesz na laptopku, lekka zmiana konta ekranu i juz co innego wielki plusior za to ;)

Napisano

heh no mam starą 17 w szafie. Podepnę pod stacjonarny i bede sprawdzał. Niestety jakakolwiek zabawa z renderami ani nawet z maxem nie wchodzi w grę na nim. Za cienki w uszach jest :P

Napisano

To z ustawieniami s_vimes-a. Niechciało mi się czekać jeszcze godziny to dorenderowałem z 10x wiekszym Noisem na gorze, ale to co chcialem to wiem. Generalnie to długo (jakieś 3,5h na całość, poprzedni też był około 3,5h ale przed "podkręceniem" komputera, więc teraz pewnie byłoby ze 2h) i przejarane troche. Ale za to zdecydowanie lepsze GI.

kuchbia10.jpg

Napisano

sie lekko przepaliło.. za duże fugi w kaflach.. wygladaja na co najmniej 1cm.. gdy średnio to 0,4-0,5. Czy ja dobrze widzę, że opaski okienne są różowe?

to chyba tyle uwag.. ogólnie to jeszcze troche pracy przed tobą :D

Napisano (edytowane)

Tak są różowe :D :D Zmienie bo to "wiocha" :P

A fugi to coś jest nie tak z nimi. Bylo na 0,5 zmieniłem po Twoich uwagach na 0,4 właśnie, ale są one nieregularne, niektóre na około 1cm niektóre na 0,2. Starczy zobaczyć w lewym dolnym rogu te poziome jak bardzo się różnią.Ten tiles coś mi psuje strasznie się . Muszę zmontować sobie jakąś lżejszą scenkę i na niej trochę poeksperymentować bo tracę zapał jak muszę czekać 3h na efekty. Rzuce jakieś boxy przy podobnym oświetleniu i poexperymentuje.

Edytowane przez gonnog
Napisano
(...)tracę zapał jak muszę czekać 3h na efekty. Rzuce jakieś boxy przy podobnym oświetleniu i poexperymentuje.

 

yyyyy... parafrazujac poetę "słuchaj kologo, kolega NIE słucha"..

jak już wcześniej pisałem do testów zjedź z ustawieniami dużo w dół, A obecne sobie zapisz i wczytaj gdy już wszystko sobie poustawiasz np.: tiles

Ponadto Tiles nie jest zróżnicowany.. ma wszędzie tą samą grubośc a to, że jest inny w rogu niz na środku to się nazywa perspektywa :D

Napisano (edytowane)

Te 3h to z ustawień które zaproponował s_vimes, teraz już testy robię na mniejszych, ale jak chcę zobaczyć coś dobrze to podkręcałem trochę. Mam problemy z zapisaniem ustawień, pewnie to przez to demo. Resetują się po paru minutach. I tiles własnie jest inny. Zaraz dam screena

Te paski dodatkowe to pewnie przez to że do painta wrzuciłem screena :P

http://img695.imageshack.us/img695/986/pppah.jpg

 

Dodam że fugi są locked.

Edytowane przez gonnog
Napisano

noo piekny krzyżyk :D

 

polecam opcje real world przy uvw..i materiale też wlacz. ustaw na powiedzmy 80x80 cm.. przy count x4 to wyjdą ci kafle 20cm. a grubośc fug na 0,2.

 

i zoabcz co będzie

Napisano (edytowane)

Grubości wciąż się nie zgadzają. Teraz widać które. Własnie co 80 cm fuga jest nieco grubsza ale tylko w jednym kierunku (na renderze to beda te bardziej poziome). W drugim kierunku wszystkie są regularne. No ale teraz wyglądają lepiej jak wcześniej. Mniejsze są i mniej widać te nieregularności. Od biedy mogłoby być

 

edit: No właśnie robię teraz i chyba to tylko w viewporcie heheheh. Teraz już chyba jest ok.

Wcześniej na pewno było krzywo, co na wcześniejszych było widać, ale już chyba ok. Za pare mninut wrzuce render.

 

edit2:

kafletrst.jpg

Hm. Jak dla mnie to niektóre są grubsze troche ale może mi sie zdaje.

Edytowane przez gonnog

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności