Gość kakaku Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 (edytowane) Witam. Z BMW poległem :P To się napaliłem na Aston Martina DB9 i oto moje "postępy" z tym modelem. Wiem że jest krzywo i dopiero prostuje go, ale trochę nie podoba mi się rozkład siatki (głównie chodzi mi o tył), pomglibyście powiedzieć czy jest ok, a jeżeli nie to jak ją poprowadzić bo nic nie mogę wykombinowa :( ? Edytowane 16 Maj 2010 przez kakaku
latos Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Siatka bardzo chaotyczne rozłożona. Nadkole krzywe. Rozkładając siatkę staraj się mieć jak najwięcej linii prostych a nie u ciebie na samym początku czyli na masce już wszystko jest krzywe.
Gość kakaku Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Ale o które Ci linie chodzi? Mógłbyś nakreślić ta tym co podałem? Ogólnie chodzi Ci, że jest krzywo czy np linia powinna iśc tędy, a nie tędy?
M4rcus Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Siatka bardzo chaotyczne rozłożona. Nadkole krzywe. Rozkładając siatkę staraj się mieć jak najwięcej linii prostych a nie u ciebie na samym początku czyli na masce już wszystko jest krzywe. moze nie prostych, ale zeby linie sie jak najplynniej i gladko rozchodzily
Gość kakaku Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Czyli chodzi o to że jest nierówno tylko? Bo wiecie coś mi z tyłem nie pasuje. Te na czerono zaznaczyłem bo nie jestem pewien czy tak jest prawidłowo. Jest? A na zielono zoznaczyłem linie którą chciałbym dodać ale wtedy wyjdzie tam pięciobok, co nie bedzie chyba ok. Myślałem żeby tamte edgesy na bagażniku przesunąć w stronę tej zielonej lini, ale wtedy będę się motał z wycięciem szczeliny na bagażnik... Co o tym myślicie?
Berger Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Po co na tym etapie bawisz się w dopasowywanie siatki do lini podziału blach?
Gość kakaku Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 (edytowane) Tam gdzie mogę to dopasowywuje. Nie chce potem się motać z dodatkowym cięciem blachy ale tam widocznie bede musiał... Edit: UP. Poprawiłem tył, ale widzę po renderze że nie do końca. Krzywe linie na amsce też wyprostowałem. PS. Jak będzie za dużo obrazków to mówicie to wrzucę same linki. Edytowane 13 Luty 2010 przez kakaku
latos Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Według mnie musisz zacząć od nowa. Jako ,że nie jesteś na dalekim etapie pracy to będzie najlepszy sposób. Zacznii rozkładać siatkę powoli i z głową, cały czas zwracaj uwagę czy jest prosto przyglądając się z bliska Vertexą.
Gość kakaku Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Nie wiem czy zaczynanie od nowa będzie dobrym wyborem jeżeli chodzi o mnie. Chcę coś skończyć chociaż raz:) Jest aż tak źle rozłożone że nie da się tego naprawić czy tylko krzywo?
Gość kakaku Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 No więc kolejny upek. Odłączyłem blache od reszty szyb i trochę szczegółów dodałem, narazie nie będę kroił blachy na części.
latos Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Pokaż siatkę bo nie podoba mi się to wcięcie na masce. Jeszcze przy przednim wlocie górnym model jakoś dziwnie do środka się zapada nie powinno być prosto? Chamfery masz zbyt ostre.
Gość kakaku Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 bez ms: http://img138.imageshack.us/img138/9813/db9up.png dodałem kilka szczegółów fakt chamfery gdzieniegdzie za ostre:P aha i jeszcze jedno, tak mi się wydaje, że coś mi się stało z viewportem. Jakoś tak dziwnie chodzi, tak jakbym mial na "user" a mam w "perspective", za szybo jakoś:P albo mi sie tak wydaje albo faktycznie cosjest nie tak jak powinno, mieliscie cos takiego albo znacie rozwiazanie?
latos Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Nadkole ci faluje. Na masce nie wiem czy zrobiłeś taki bajer ale zrób coś takiego(chodzi o to zgięcie gdzie łączysz 2 chamfery): http://img690.imageshack.us/img690/7013/chamfer.png Nad światłami 3 linia nie leci do góry tylko się troszkę zapada. Daruj sobie robienie teraz detali typu chromowana listewka przy wlocie powietrza, na razie pracuj nad modelem. Co do problemu klikni P i powinno być dobrze.
Gość kakaku Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 dobijające... gdy wyłączałem już maxa przez sekundę nie było światła i szlak wziął ostatni update... autobackup nie działa, znacie jakiś inny sbosób na odzyskanie pliku?
latos Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Niestety jak autobacków nie działa to pozostaje ci wczytać tylko poprzednią pracę.
rallyman Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 ustaw autobackupa na 10-15 minut i 5 plików np. co do modelu popatrz na widok left który pokazuje przód samochodu i przyglądnij się co się dzieje z nadkolem, masz buga przy tym małym wlocie na zderzaku
Gość kakaku Napisano 12 Marzec 2010 Napisano 12 Marzec 2010 Up. Dodałem kilka szczegółów i zaczęłem robić tył i bok(jeszcze nie skończone).
KoMic Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 off, ja mam 30 plikow co 2min. przy siatach 300k i mniej nawet nie odczowam kiedy mi zapisuje, a warto tymbardziej ze undo dziala jak dziala: ] co do modelu hmmmm nie znam sie dla mnie to zawsze wyglada dobrze: ]
Gość kakaku Napisano 27 Marzec 2010 Napisano 27 Marzec 2010 Up. Myślę, że przód już skończony chyba, że o czymś zapomniałem ;] Jak zwykle krytyka mile widziana.
Gość kakaku Napisano 28 Marzec 2010 Napisano 28 Marzec 2010 (edytowane) Mam mały problem, mam nadzieje że ktoś pomoże:) Mam małe fale przy tylnych światłach. Wie ktoś jak to rozwiązać? Próbowałem na kilka sposobów, ale nic nie skutkowało. Zapomniałem jeszcze o małym szczególiku:D Chodzi o cięcie blachy od światła do nadkola. http://www.cargurus.com/images/2009/03/11/21/52/pic-43756.png Edytowane 3 Maj 2010 przez kakaku
Gość kakaku Napisano 31 Marzec 2010 Napisano 31 Marzec 2010 Hmm... Powoli wątek zamienia się w monolog :] Czy gadanie do siebie to choroba? Up. Rozwiątełem problem z tyłem. Troche pocięte i dziwnie to wygląda. Oczywiście jeszcze będę to jakoś próbował prostować, ale chciałbym abyście się wypowiedzieli o tym:P Może być?
latos Napisano 1 Kwiecień 2010 Napisano 1 Kwiecień 2010 Dobrze ci idzie. Posprawdzaj czy siatka jest równa bo z tyłu troszkę chaotycznie ją rozłożyłeś. Nadkole ci faluje. Nie rozumiem linni poprowadzonej z nadkola potem schodzi do chamfera a następnie do wydechu(jaki sens tego chamfera jest?) Zderzak pod tym dolnym wgięciem jest bardziej cofnięty(tam gdzie będzie wydech)
vision3d Napisano 1 Kwiecień 2010 Napisano 1 Kwiecień 2010 strasznie krzywo przy lampach... taka mala rada, wyciecia pod lampy i rowki rob na samym koncu kiedy masz juz 'zamkniety' glowny ksztalt auta i mozesz sobie pozwolic na bezpowrotne skonwertowanie siatki po MS/TS. Nawet jak Ci sie wydaje ze jest w miare rowno to przy 'twardych' refleksach w studiu bedziesz widzial wykres EKG a nie rowne odbicia.
Gość kakaku Napisano 2 Kwiecień 2010 Napisano 2 Kwiecień 2010 Dzięki za odpoweidzi ;] latos: fakt, linie zakończyłem inaczeń urwałem między wydechem a nadkolem. Nie wiem zabardzo o co chodzi z tym cofniętym zderzakiem :P vision3d: ok dzięki. Miałem już główny kształt i się wzięłem za cięcia, ale się zatrzymałem na tej lampie :/ Wiem, że dziwnie to wygląda ale nie miałem pomysłu jak to rozwiązać. Albo wychodziło płasko bez dodatkowych edgesów albo właśnie takie wynalazki:P
Gość kakaku Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 (edytowane) Czas się wziąść za rendering, zastanawiam się od dłuższego czasu czy nie przesiąść się na mentala, ale póki co vray. Taki mały akcent sportowy, ale chyba tą czarwoną linie wywale:D Bardzo bym prosił o pomoc w tym bym mógł wycisnąć z renderu jak najwięcej. http://img72.imageshack.us/img72/734/db9render1.jpg http://img144.imageshack.us/img144/8199/db9render2.jpg Edytowane 3 Maj 2010 przez kakaku
Gość kakaku Napisano 3 Maj 2010 Napisano 3 Maj 2010 (edytowane) No to wrzucam większy;] Zrezygnowałem z czerwonego paska na środkui zmieniłem materiał świateł. PS. Podmieniam na jeszcze wiekszy;] Wystarczy ?:D PS1. Jest na nim duży czarny refleks, możliwe że to od odwróconego vraylighta? Świeci on w sufit, i jest tyłem do samochodu. Edytowane 3 Maj 2010 przez kakaku
M4rcus Napisano 3 Maj 2010 Napisano 3 Maj 2010 nadal malutki-.- przez refleksy i rozmiar nic nie widac
gutek Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 Ja nie potrafie jeszcze dobrze modelować ale z tego co widzę to przednia szyba jest koślawa. Tak na wysokości górnej krawędzi lusterka wszystkie odbicia są skrzywione. Co do lakieru... może zamiast szarego otoczenia wstaw jakiś obrazek żeby łatwiej było Ci dobrze ustawić materiał? Tak jak pisałem, ja sie tam nie znam ale może innych przyciągniesz do komentarzy. ;)
Gość kakaku Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 Hehe, no dzięki za komentarz i tą szybę;] poprawie niedługo. Właśnie mam nadzieję, że ktoś odpisze bo ja sam mało się znam, a chętnie bym poczytał co mają do powiedzenia inni :)
NV Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 Cały czas skupiłbym się na modelowaniu. Biorąc przykład np. z John'aZi to jakieś rendery z lakierem itp. wrzuca gdy model jest gotowy, a tak to cały czas clay i screeny. Ciężko mi coś nawet powiedzieć bo mało widać, model nie jest najwyższych lotów ale widać , że się starasz i robisz na ile potrafisz, to się ceni.
latos Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 W czym rednerujesz? Materiał chromu jest koszmarny,lakier w miarę ale trzeba go poprawić. Drga rzecz to doswietl scene bo lewy bok samochodu jest praktycznie nie widoczny. Sam model nie jest wcale taki zły(moim okiem) trzyma klasę średniaków ;) Powodzenia w daleszej robocie.
k_gabra Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 doswietl przod i maske z tej dalszej strony... widze ze masz problemy z materialami tak jak i ja ;-) jezeli chcesz zdobyc reflexy poprzez ustawianie swiatla pod roznymi katami to operuj ciagle w jednej kamerze, bo pozniej zmienisz pozycje rendera i reflexy beda juz inaczej wygladaly... rozumiem elementy na niebieska sa do omaterialowania, ze tak to nazwe... ogolnie material swiatel jest prawie ok. same lapki sa wg mnie dobrze zrobione, a do poprawy wewnetrzna czesc klosza by sie nadala... te swiatelko (kierunek) z przodu niestety do wymiany... jezeli grill jest chromowany bo nic innego tutaj nie widze zebyw chrom sie robilo, to musisz to kategorycznie zmienic... no ramka wokol szyb bocznych jest chromowana, zrob ja lepiej matowo czarna... lakier daje rade, ale w miejscach (prawe nadkole od gory) wydaje sie miejscami matowy (a taki nie jest)... do poprawy kategorycznie idzie felga !!! az razi w oczy grubosc tych tych no wiesz... uszczuplij je ciut i bedzie ok... ogolnie model nawet daje rade, poza ta felga... a i dziwnie wyglada mi ta siatka na laczeniu maski a przedniej szyby... wiem ze latwo jest wytykac bledy, ciezej zrobic, no ale z tym trzeba sie pogodzic... duzo do rzeczy ma tutaj rzecz gustu materialow, jeden lubi chropowate, drugi gladkie... dzialaj bedzie ok...
Gość kakaku Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 Wielkie dzięki za komentarze i krytykę :) Kolejny up. Dodałem trochę w środku, będę jeszcze tam dłubał, ale bez jakiegoś większego detalu bo za słaby komp :D Nvidia: Jak coś bedzie wychodziło to bedę poprawiał. Widze kilka błędów na dzisiejszym upie to poprawię :] latos: Vray. Trochę poprawiłem chrom i oświetlenie, ale będzie trzeba jeszcze podkręcić. k_gabra: Tak jak wyżej, oświetlenie trochę zmieniłem, ale jeszcze poprawię. Tak niebieskie jeszcze bez materiałów. Światło i chrom poprawiłem, myślę że jest lepiej, ale jeszcze nie doskonale. Felga po liftingu :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się