Napisano 15 Luty 201015 l Witam. Czy w 3ds maxie da się wycinać łatwo w obiektach kształty za pomocą spline/ line. Chodzi o wycinanie np. na polygonie albo meshu. Nie chodzi mi o funkcję Boolean. Albo inaczej, szukam też najlepszego sposobu na modelowanie w maxie budynków i architektury z wcięciami na okna, wykuszami itp. Max się do tego nadaje? Póki co bardzo spodobał mi się Sketchup, ale mam wrażenie, że w nim ciężko modeluje się obłe bryły. A chciałbym opanować program, w którym mogę wymodelować łatwo i szybko zarówno samochód jak i budynek i myślę, że chyba lepszy pod tym względem jest MAX? Czy w Maxie nie ma oddzielnej i prostej funkcji na wstawianie np. blueprintów? W niektórych programach bezpośrednio wstawia się obrazek, ma on od razu odpowiednią skalę w widoku. A póki co wszystkie tutoriale do MAX'a dot. blueprintów mówią o ręcznym ustawianiu tego. Trzeba stworzyć i oteksturować obiekt. Nie wydaje się wam to ewentualnie trochę toporne, czy jednak ma to jakiś swój sens? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc ( jeśli coś nie tak to przepraszam, konto mam już może długo ale daaaawno mnie tu nie było )
Napisano 15 Luty 201015 l Wszystko w maxsie ma sens i to jest najlepszy program z możliwych. Na tej stronie(max3d) jest wiele tutoriali o tworzeniu np. budynków: Blueprinty ustawia sie ręcznie, ale i tak w sketchupie wszystko sie robi 5 razy dłużej...
Napisano 16 Luty 201015 l Wycinanie splinem - create, compound object -Shape Merge. Wycina na zasadzie projekcji na powierzchnie. 3D man - nie wiem skąd te zachwyty, skoro darmowe programy potrafią już prawie wszystko to co max a czasem jeszcze więcej... Co do blueprintów to teoretycznie masz możliwość wyświetlania background image w viewporcie, ale po prostu najwygodniejsza metoda to używanie kostki z nałożonymi blueprintami. Co do budynków to box modelling raczej polecam - żadnego wycinania i tego typu operacji . Jeżeli coś można zrobić Pro booleanem, to na pewno można to zrobić (lepiej) normalnymi metodami modelowania.
Napisano 16 Luty 201015 l Autor Wielkie dzięki za pomoc !!! :) O to właśnie mi chodziło. I z tego co teraz się pobawiłem w maxie bardzo dobrze sobie program z tym radzi i wycina nawet w skomplikowanych bryłach określony kształt. Hmmm background image, muszę to jeszcze sprawdzić, może mi to bardziej będzie pasowało, a może i masz rację :). EDIT; A możesz jakoś krótko napisać jak się ustawia background image? EDIT2: Może jeszcze ktoś napisać jak połączyć ze sobą dwa punkty ( vertex ) linią ( edge ) ? ( Chce potem w tym miejscu utworzyć polygon ( tak jakby załatać dziurę, ale najpierw muszę stworzyć siatkę ) Pozdrawiam :). Edytowane 16 Luty 201015 l przez lex
Napisano 16 Luty 201015 l Attachujesz dwa splajny a potem connect, przeciągasz z jednego vertexa na drugi i masz edge'a łączącego te dwa wierzchołki. Edytowane 16 Luty 201015 l przez adam_m
Napisano 27 Luty 201015 l Autor Wracając do blueprintów to mam następujący problem. Chciałbym tak ustawić obrazek, aby był wyraźnie widoczny w tle i nawet wtedy gdy zmienie widok siatki na przeźroczysty. Bo np. w tym tutorialu nie jest pokazane jak zrobić, by obrazek był widoczny przy każdym z widoków siatki. Rysunek obrazujący o co mi chodzi ( z innego programu )
Napisano 4 Marzec 201015 l Autor Kurcze czyta ktoś to forum w ogóle? :> Chciałbym się zwrócić z kolejnym problemem jeśli chodzi o wycinanie. 3ds Max przy wycinaniu splinem za pomocą ShapeMerge tworzy niepotrzebne punkty w miejscu gdzie ich nie powinno być. Dla mnie to ważne, bo zależy mi na tym, by model miał jak najmniej poly. Można jakoś zlikwidować ten problem? Chyba, że ktoś zna lepszy sposób na wycinanie okien... Zaznaczyłem to na rysunku: Edytowane 4 Marzec 201015 l przez lex
Napisano 11 Marzec 201015 l Możesz użyć cut - czyli stworzyć nowe wierzchołki a potem usunąć poligon.
Napisano 11 Marzec 201015 l A Hynol napisał że wycinanie automatem to jak z drogą na skróty prędzej czy później okaże się że zwykłą drogą było bliżej. Przestudiuj dokładnie modyfikator edit poly. Co to są vertexy, edge, bordery i co można z nimi zrobić. cut, weld, conect, cup itd.