natas Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Ponieważ xp sp 2 zaczął wywalać rendering a format i tak się szykował postanowiłem przetestować windows 7 a ,że do mojej motoroli(modemu) nie ma sterów do usb pod 64 bit-y wybór padł na os 32bit-owy ...Scena która się wywalała pod koniec renderingu wywala się z tą różnicą ,że pod xp był to błąd 0xc0000005 a pod seven c0000005 ...Po dłuższym grzebaniu w sieci wychodzi na to ,że już nie wiem co mam zrobić ponieważ w większości postów odsyłają do twórców oprogramowania .Zdaję sobie sprawę z tego ,że scena jest przeładowana i niezoptymalizowana no ale niech by sobie to liczył i 5 godzin a nie wywalał po kilku minutach gdzie w przypadku xp było to pod koniec renderingu natomiast w 7-mce dużo szybciej błąd wyskakuje .Próbowałem uruchamiać jako administrator ,korzystać z instalki standardowej jak i paczki rar ...Zaczynam już myśleć czy nie wgrać obok windowsa jakiegoś linuxa do renderowania ...Tylko ,że to to już dla mnie totalna czarna magia i też nie jestem pewien czy zasejwowany plik od windows odpai się pod linuxem i odwrotnie tym bardziej ,że windę i inne foldery chciałem mieć na ntfs a linuxa i jego wersję programów na ex4(czy jak to się nazywa)...Sory ,za takiego tasiemca ...czy ktoś ma jakąś radę :confused: oprócz wizyty u psychiatry ...
Ulfar999 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 A ile twoja scena ma? Renderowalem scene gdzie bylo 7 milonow poly i nic sie nie działo. Napsiz moze w czym renderujesz, jesliw internalu to zmien octree w zakladce renderingu na 512, dziala lepiej dla kompleksowych scen. Ja na win7 mialem problem wogole z blenderem ale wyszlo ze to wina sterownikow pod GPU, przy kompleksowych scenach nawet rozbudowanych modelach viewport nie wyrabial i zamykal Blendera wraz z konsola wie cnie bylo jak sprawdzic nawet gdzie blad i musialem sie doszukiwac. jesli renderujesz w Yafaray to czasem tak bywa, na duzych scenach wysypuje, mozesz sprobowac jakiegos brancha nowego np "darktide" bo sporo rzeczy poprawili.
natas Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 Renderuję w internalu i z początku nie było problemów a później zacząłem kombinować z nodami i się zaczęło sypać ...Scena raczej duża nie jest jedna babka w prawie pustym pokoju i parę-naście świeczek ;) : Ve:2433064|Fa:2409304|Ob:640-446|La:216|Mem:467.67M(0.09M) | Time:|Plane.038 (nie jestem pewien czy to o to chodziło ) .Renderuje na laptopie z : Intel® Core2 Duo CPU T8300 2x2.4GHz ,Ram 3GB ,grafika NVIDIA GeForce 8600M GS ...Nie jest to super stacja no ale cóż ...Stery raczej dobre z innymi programami na razie jest ok ...
mandragora Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Ale to błękitny ekran śmierci czy po prostu wywala błąd bo też może być tak że proc grzeje się niemiłosiernie i wywala ja tak mam i dlatego musiałem sobie kupić regulator obrotów 5 zł czyli cena żadna a jakie udogodnienie i nic mi nie wywala od tego czasu.
natas Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 Nie żaden BSOD zwykły błąd nawet zwiechy konkretnej nie ma a kiedyś renderowałem na niem animacje z sumie nie skąplikowane ale po parę godzin ...No i bez nodów ...Pod xp próbowałem mu zmieniać by pracował w tle itd ale to też nic nie dawało ...
Ulfar999 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 zafajkowales w opcjach renderingu "Do composite"?
natas Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 zafajkowales w opcjach renderingu "Do composite"? Tak ...Może brak jakiejś biblioteki byle nie hardware ...Chociaż z testu everestem nic złego nie wynika .
Ulfar999 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Jakiego masz pythona i jakiego Blendera? Na poczatek ja zainstalowalbym to http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9b2da534-3e03-4391-8a4d-074b9f2bc1bf&displaylang=en a potem poprobowal z inna wersja pythona najlepiej chyba 2.6.2
natas Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 (edytowane) Blender 2.49b python 2.6.4 bo taki był napisany przy instalce a plik udało mi się wyrenderować przy osa ustawionym na 8 i 25% ...Nie rozumiem tego już zupełnie . Poprawka doszedłem do 50% rozdzielczości i osa ustawione na 11 wszystko powyżej wywala ... Edytowane 28 Luty 2010 przez natas
Idaho Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Może spróbuj zainstalować jakąś dystrybucję 64-bit linuxa (polecam openSUSE 11.2) lub któreś ubuntu (duża społeczność) i tam wyrenderować. Jeśli by coś znowu nie chodziło sprawdź pamięci. Pozdrawiam
szczuro Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 sprawdź w menadżerze zadań czy zżera cały ram podczas renderingu, jeśli tak to pewnie trzeba dokupić, bo blender czasem się wywala gdy kończy mu się ram co do linuksa to pliki blendera spokojnie się przenoszą między osami ;) jednak trzeba pamiętać, że windows nie widzi partycji linuksa w drugą stronę jest ok :) ostatecznie podeślij scenkę, sprawdzę czy u mnie przejdzie ;)
natas Napisano 2 Marzec 2010 Autor Napisano 2 Marzec 2010 Ponieważ w 50% renderowało to postanowiłem wykorzystać sposób ten http://forum.blender3d.pl/viewtopic.php?t=3760 skrypt poszedł więc chyba załatwi sprawę jak na razie nic się nie sypie dzięki chłopaki za odzew ...A swoją drogą co jakiś czas ten linux chodzi mi po głowie tylko z czasem nie stoję za dobrze żeby się bardziej zaangażować ... PS,szczuro ale Ty szybko rośniesz ...:D .
szczuro Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 zawsze to jakieś rozwiązanie choć na około :) PS,szczuro ale Ty szybko rośniesz ...:D . na sterydach :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się