Napisano 2 Marzec 201015 l Cześ witajcie! Mam wielką ochotę zacząć przygodę z tą niezwykłą sztuką 3d. Lecz tu nasuwa się moje pytanie. Jak mam zacząć? Z jakiego programu korzystać? O ile się nie mylę 3ds max jest płatny a piracenie nie jest moją ulubioną czynnością... Proszę o pomoc.
Napisano 2 Marzec 201015 l blender np. jest darmowy, a jeśli jesteś studentem, to za 600zł możesz kupić pakiet najnowszych wersji większości najpopularniejszych softów
Napisano 2 Marzec 201015 l Blender daje radę i to mocno ale jak już zamierzasz się go uczyć to raczej zaczynaj od wersji 2.5 bp nie ma sensu żebyś przez te kilka miesięcy uczył się 2.49 żeby potem przejść na 2.5 z zupełnie nowym interfacem i w którym wiele rzeczy robi się zupełnie inaczej niż wcześniej. Ściągnij sobie z graphicalla najnowszy build pod twój system operacyjny http://www.graphicall.org/builds/
Napisano 2 Marzec 201015 l Autor czy ta ( Blender 2.5 SVN 26939 Win32 ) wersja będzie najlepsze dla mnie jeżeli mam Windows XP 32 Sp. 3 ?
Napisano 2 Marzec 201015 l Są już nowsze na przykład http://www.graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=1290
Napisano 3 Marzec 201015 l Musisz się zdecydować. Marzenia są dla niegrzecznych.Grzeczni czeszą się w schludny przedziałeczek i jedzą sniadanko z plastikowego,estetycznego pojemniczka :D
Napisano 3 Marzec 201015 l Autor Czyli uważasz że od razu lepiej uczyć się na maxie ??? Łamanie prawa nie jest niczym nowym, ale przy tak poważnym oprogramowaniu mam pewne wątpliwości...
Napisano 3 Marzec 201015 l Podstawy (jak budować siatkę, jak oświetlać i teksturować) w każdym programie są te same. Jak będziesz umiał Blendera, to w razie czego przejście na Maxa albo jakikolwiek inny program nie będzie już trudne (kwestja znalezienia gdzie są które funkcje).
Napisano 3 Marzec 201015 l Czyli uważasz że od razu lepiej uczyć się na maxie ??? Łamanie prawa nie jest niczym nowym, ale przy tak poważnym oprogramowaniu mam pewne wątpliwości... max jest mało poważnym oprogramowaniem , bo za jego pomocą kreuje się rzeczy, których nie ma :D
Napisano 3 Marzec 201015 l Ja bym Ci doradził tak jak mówi Ania zacząć od blendera, choćby tylko by poznać techniczne szczegóły tworzenia modeli, ten soft mimo że darmowy to serio jest potężnym narzędziem. Tak na prawdę to na początek wystarczy każdy soft nawet w bardzo starej wersji, nowoczesne bajery przy nauce się nie przydają a czasem nawet uczą złych nawyków. Jak nauczysz się modelować wtedy zassij sobie triale innych programów i zobacz w czym Ci się lepiej pracuje na prostych rzeczach, np spróbuj zrobić taką samą scenkę w maxie, mayi i w czym tam jeszcze będziesz chciał spróbować. Każdy program tak naprawdę jest mocny w czym innym (często nieznacznie), max jest chyba najuniwersalniejszym z tego wszystkiego. Na początek olej takie programy jak z-brush, mudbox bo będziesz sobie tylko niepotrzebnie zawracać głowę rzeczami do których pełnego wykorzystania będziesz potrzebował solidnych podstaw z innych dziedzin. Tak jak pisałem wcześniej staraj się nie używać na początku nowoczesnych bajerów, po prostu modeluj, polygon to polygon niezależnie od softu. Potem dopiero jakieś mapowanie/tekstury i na końcu rendering. Staraj się uczyć jak najbardziej uniwersalnych technik bo dopiero w praniu wyjdzie czy jara Cię animacja, vizki czy game art :) Jesli nie blender na początek to polecam maxa, jest do niego więcej tutoriali niż znaków w jego kodzie ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto