Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześ witajcie!

Mam wielką ochotę zacząć przygodę z tą niezwykłą sztuką 3d.

Lecz tu nasuwa się moje pytanie.

Jak mam zacząć?

Z jakiego programu korzystać?

O ile się nie mylę 3ds max jest płatny a piracenie nie jest moją ulubioną czynnością...

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Blender daje radę i to mocno ale jak już zamierzasz się go uczyć to raczej zaczynaj od wersji 2.5 bp nie ma sensu żebyś przez te kilka miesięcy uczył się 2.49 żeby potem przejść na 2.5 z zupełnie nowym interfacem i w którym wiele rzeczy robi się zupełnie inaczej niż wcześniej. Ściągnij sobie z graphicalla najnowszy build pod twój system operacyjny http://www.graphicall.org/builds/

Napisano

Musisz się zdecydować. Marzenia są dla niegrzecznych.Grzeczni czeszą się w schludny przedziałeczek i jedzą sniadanko z plastikowego,estetycznego pojemniczka :D

Napisano

Czyli uważasz że od razu lepiej uczyć się na maxie ???

Łamanie prawa nie jest niczym nowym, ale przy tak poważnym oprogramowaniu mam pewne wątpliwości...

Napisano

Podstawy (jak budować siatkę, jak oświetlać i teksturować) w każdym programie są te same. Jak będziesz umiał Blendera, to w razie czego przejście na Maxa albo jakikolwiek inny program nie będzie już trudne (kwestja znalezienia gdzie są które funkcje).

Napisano
Czyli uważasz że od razu lepiej uczyć się na maxie ???

Łamanie prawa nie jest niczym nowym, ale przy tak poważnym oprogramowaniu mam pewne wątpliwości...

 

max jest mało poważnym oprogramowaniem , bo za jego pomocą kreuje się rzeczy, których nie ma :D

Napisano

Ja bym Ci doradził tak jak mówi Ania zacząć od blendera, choćby tylko by poznać techniczne szczegóły tworzenia modeli, ten soft mimo że darmowy to serio jest potężnym narzędziem. Tak na prawdę to na początek wystarczy każdy soft nawet w bardzo starej wersji, nowoczesne bajery przy nauce się nie przydają a czasem nawet uczą złych nawyków. Jak nauczysz się modelować wtedy zassij sobie triale innych programów i zobacz w czym Ci się lepiej pracuje na prostych rzeczach, np spróbuj zrobić taką samą scenkę w maxie, mayi i w czym tam jeszcze będziesz chciał spróbować. Każdy program tak naprawdę jest mocny w czym innym (często nieznacznie), max jest chyba najuniwersalniejszym z tego wszystkiego.

 

Na początek olej takie programy jak z-brush, mudbox bo będziesz sobie tylko niepotrzebnie zawracać głowę rzeczami do których pełnego wykorzystania będziesz potrzebował solidnych podstaw z innych dziedzin.

 

Tak jak pisałem wcześniej staraj się nie używać na początku nowoczesnych bajerów, po prostu modeluj, polygon to polygon niezależnie od softu.

 

Potem dopiero jakieś mapowanie/tekstury i na końcu rendering.

Staraj się uczyć jak najbardziej uniwersalnych technik bo dopiero w praniu wyjdzie czy jara Cię animacja, vizki czy game art :)

 

Jesli nie blender na początek to polecam maxa, jest do niego więcej tutoriali niż znaków w jego kodzie ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności