adek Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 Shane Griffith z Autodesk wspomniał na swoim blogu o zmianach jakie zajdą obsłudze plików.max jak i samej jego strukturze. Co ciekawe, pewne zmiany zostały już poczynione w wersji "2010". Na te zmiany czekało wiele osób. Przyszłe wersje mają obsługiwać zapis kompatybilny z wersami starszymi. Ciekawy jest jednak wątek o którym wspomniał w swoim wpisie apropo zmian, które już transparentnie są wprowadzane. Shane jako przykład podaje jako przykład ścieżki do tekstur, który do tej pory zapisywane były w pliku .max i można je było zmienić tylko uruchamiając program. Nowy format w swojej strukturze posiada pewne metadane, które umożliwią zmiany podobnych kwestii bez konieczności nawet posiadania programu. Będzie można je zmieniać za pomocą zewnętrznych aplikacji. Format ma również zostać lepiej opisany. Zachęcam do przeczytania wpisu na blogu, a jeśli kogoś interesują bardziej techniczne rzeczy, warto rzucić okiem na wpis: Reading and Modifying Asset File Paths in the 3ds Max File.
comander_barnik Napisano 6 Marzec 2010 Napisano 6 Marzec 2010 (edytowane) "Przyszłe wersje mają obsługiwać zapis kompatybilny z wersami starszymi." powinni to zrobić już dawno temu L-: Edytowane 6 Marzec 2010 przez jaras
Gość BiX Napisano 6 Marzec 2010 Napisano 6 Marzec 2010 Oo tak, to jakaś nowa zabawa? To ja też chcę dołączyć. W każdym nowym wątku o 3ds piszmy, że "Dawno powinno to już być" to z pewnością wiele wniesie do naszego forumowego życia.
kpulka Napisano 6 Marzec 2010 Napisano 6 Marzec 2010 ...już dawno powinni to zrobić...mode> ;) bo taka prawda... ale zawsze lepiej później niż wcale
comander_barnik Napisano 6 Marzec 2010 Napisano 6 Marzec 2010 nie zauważyłem żeby tak wszędzie pisali - to nie było umyślnie :D
Dmk Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 dokąłdnie, dobrze że w ogole coś robią... aczkolwiek pomijając kwestię finansową, przerzucenie się z np maxa 2009 na tego nowego będzie pewnie okropne... jego premiere powinni przesunąć aż zrobią servispacka 1 conajmniej i inne łaty, żeby był stabilny jak 2009 :P no chyba że od razu będzie fenomenalnym byłoby dobrze... aczkolwiek troche w to wątpie pozdrwm
Lis Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Dmk -> a jak ci się wydaje na czym oni się opierają robiąc te service packi? Po co płacić 1000 testerom jak można mieć 100.000 użytkowników którzy zapłacą za subskrypcję i w dodatku sami napiszą o błędach :) Ja jestem zawsze o jedną wersję maxa do tyłu :) Przeskok do najnowszej wersji od razu po wydaniu byłby samobójstwem. No ale fajnie że w końcu wprowadzają tak oczywiste nowinki.
KoMic Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 CHlopaki to zalezy, IMO i w mojej pracy 2010 byl rewolucja, a w sumie nikt nie trabil o tej zmianie tak mocno. Mowie o autobackowaniu textur, ktore w 2010 jest o niebo lepsze od 2009(choc nadal daleko do idealu). Czy sama zmiana architektury formatu jest dobra? hmmm nie wiem, osobiscie wydaje mi sie ze nie, bo teraz znow trzeba bedzie kupic nowsze wersje konwerterow, aby obslugiwaly nowego *.max. hehehe i spirala nienawisci/kosztow sie kreci: ]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się