Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

 

Wiem ze glupi problem, ale jak wylaczyc oddzialywanie jednego obiektu na drugi?

 

np na podlozu-lustrze sa 2 obiekty tez lustrzane i chce wylaczyc odbicia jednego obiektu na podloze ale zeby byly widoczne w tym drugim obiekcie.

 

Swiatla wiem jak wylaczyc dla poszczegolnych obiektow, ale z obiektami juz mam problem :)

 

Z gory dzieki za pomoc.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

rendoerowanie na dwóch oddzielnych warstwach? Jeden obiekt w primary visibilty ustawiasz off, na drugiej warstwie ustawiasz na on, ale visibile in reflection wyłączasz... Chwilę trzeba pokombinować, ale powinieneś uzyskać efekt o który Ci chodzi.

Napisano (edytowane)

A jest cos takiego w jakimś innym sofcie?

Ale tak bez programowania własnych szaderów ?

Bo jak jest to chyba w nim bede sobie wszystko renderował ;]

Ale cos mi sie wydaje ze takich cudow jeszcze nie wymyslono.

Polowa compositowcow pewnie od razu stracilaby robote :P

Edytowane przez ca mel
Napisano

Nie róbmy z tego jakiegoś kosmosu - rozwala się takie problemy na 3 sposoby:

1 - (najprościej od ręki bez przygotowań) - render passy jak to bartek napisal

2 - (na początku sporo roboty a potem luzik) - metoda uzywana dla zoptymalizowania czasu renderów o skomplikowanych refleksach - napisać sobie skrypcik strzelający rendery na około obiektu nie wliczając obiektu i sklejejący rendery w mapę refleksów na obiekt.

3 - jak to ca mel napisał - własny shader - ale to ma raczej więcej wad niż pozytywów.

 

Pierwsza metoda jest łatwa do ogarnięcia przez wszystkich. Druga ma takie plusy że renderuje refleksy efektów posprodukcyjnych (glow, paintFX itd) i jest szybka, ale nie ogarnie tego 90% grafików 3D którzy nie dłubali pokaźnie w skryptowaniu, noi nie jest poprawna fizycznie. Trzecie - mega skomplikowana procedura przygotowania, 0.01% grafików to ogarnie, trzebaby przygotować wszystkie shadery w scenie do współpracy z danym shaderem co sprowadza się do przepisania wszystkich shaderów w scenie po swojemu...

 

Efekt odbicia w odbiciu jest fajny, ale faktycznie upierdliwy w niektórych przypadkach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności