ptaszek Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 Hej Wiem ze glupi problem, ale jak wylaczyc oddzialywanie jednego obiektu na drugi? np na podlozu-lustrze sa 2 obiekty tez lustrzane i chce wylaczyc odbicia jednego obiektu na podloze ale zeby byly widoczne w tym drugim obiekcie. Swiatla wiem jak wylaczyc dla poszczegolnych obiektow, ale z obiektami juz mam problem :) Z gory dzieki za pomoc.
bartolomeo Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 rendoerowanie na dwóch oddzielnych warstwach? Jeden obiekt w primary visibilty ustawiasz off, na drugiej warstwie ustawiasz na on, ale visibile in reflection wyłączasz... Chwilę trzeba pokombinować, ale powinieneś uzyskać efekt o który Ci chodzi.
ptaszek Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 Dzieki ale to poracha ze nie ma relationship editora dla obiektow tak jak dla swiatelek.
bartolomeo Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 nie zdziwiłbym się gdyby jednak był. zaraz sprawdzę to. edit. albo zapytam się kogoś, kto to wie ;) bo nie mam czasu żeby grzebać w tej chwili.
ptaszek Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 No jak jest cos takiego to masz u mnie browara :P
beny Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 Nie ma czegoś takiego w Maya ... jeszcze. Pozdro. 1
ptaszek Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 dzieki chlopaki :) przynajmniej nie bede juz szukal :)
Chrupek Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 a patrzyles w Window/General Editors/Attribute Spread Sheet w zakladce render? moze to cos pomoze.
ca mel Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 (edytowane) A jest cos takiego w jakimś innym sofcie? Ale tak bez programowania własnych szaderów ? Bo jak jest to chyba w nim bede sobie wszystko renderował ;] Ale cos mi sie wydaje ze takich cudow jeszcze nie wymyslono. Polowa compositowcow pewnie od razu stracilaby robote :P Edytowane 16 Marzec 2010 przez ca mel
beny Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 Nie róbmy z tego jakiegoś kosmosu - rozwala się takie problemy na 3 sposoby: 1 - (najprościej od ręki bez przygotowań) - render passy jak to bartek napisal 2 - (na początku sporo roboty a potem luzik) - metoda uzywana dla zoptymalizowania czasu renderów o skomplikowanych refleksach - napisać sobie skrypcik strzelający rendery na około obiektu nie wliczając obiektu i sklejejący rendery w mapę refleksów na obiekt. 3 - jak to ca mel napisał - własny shader - ale to ma raczej więcej wad niż pozytywów. Pierwsza metoda jest łatwa do ogarnięcia przez wszystkich. Druga ma takie plusy że renderuje refleksy efektów posprodukcyjnych (glow, paintFX itd) i jest szybka, ale nie ogarnie tego 90% grafików 3D którzy nie dłubali pokaźnie w skryptowaniu, noi nie jest poprawna fizycznie. Trzecie - mega skomplikowana procedura przygotowania, 0.01% grafików to ogarnie, trzebaby przygotować wszystkie shadery w scenie do współpracy z danym shaderem co sprowadza się do przepisania wszystkich shaderów w scenie po swojemu... Efekt odbicia w odbiciu jest fajny, ale faktycznie upierdliwy w niektórych przypadkach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się