Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

twoja szyba z chiny nie jest matowa

 

Reflection

Masz mapowanie slotu reflection [takie M obok czarnego koloru] nie wiadomo jaka tam mapa jest, najprosciej wylaczyc mape dac bialy kolor i po prawej zaznaczyc fresnel reflections

Refl. glossiness - to odpowiada za ostre albo rozmyte odbicia

 

Refraction

jeśli chcesz matową szybe daj glossiness na mniej niz 1 bo 1 to jest super przezroczysta szyba, ale pamietaj czym wieksze rozmycie zmniejszenie parametru czas renderu sie wydluza i samplowanie Subdivis trzeba podbic aby nie bylo szumu

 

Powodzenia

Napisano
twoja szyba z chiny nie jest matowa

 

 

jeśli chcesz matową szybe daj glossiness na mniej niz 1 bo 1 to jest super przezroczysta szyba, ale pamietaj czym wieksze rozmycie zmniejszenie parametru czas renderu sie wydluza i samplowanie Subdivis trzeba podbic aby nie bylo szumu

 

Powodzenia

 

Ale ja właśnie nie chce matowej szyby, tylko połyskującą. Dodam tylko że w reflect mam falloff z mix curve.

Napisano

morphe jeszcze w photoshopie podbijał odbicia. Interpolacje wyłącz i daj odbicia na 1. Do reflect daję fallow ale z fresnelem i tam podbijam odbicia na wprost szyb. Dodatkowo żeby tak jasne odbicia wyszły to musisz mieć tez tło jasne do odbić. Wtedy dobre kontrasty wychodzą. Nie zapominaj wrzucać screenów wtedy szybciej coś się wymyśli.

Napisano
morphe jeszcze w photoshopie podbijał odbicia. Interpolacje wyłącz i daj odbicia na 1. Do reflect daję fallow ale z fresnelem i tam podbijam odbicia na wprost szyb. Dodatkowo żeby tak jasne odbicia wyszły to musisz mieć tez tło jasne do odbić. Wtedy dobre kontrasty wychodzą. Nie zapominaj wrzucać screenów wtedy szybciej coś się wymyśli.

ale czy te odbicia w maxie sa jakoś doświetlane (jeżeli tak to jakim swiatłem)? A to jasne tło to jaki ma materiał: vraylight, czy zwykła mapka?

Napisano (edytowane)

Zrobiłem tak jak pisaliście. Odbicia są a szyba matowa :( Co jest nie tak? A jak można te odbicia podbić w photoshopie?

Edytowane przez 3d_operator
Napisano
A jak można te odbicia podbić w photoshopie?

 

Zapisujesz render, otwierasz szopa i rysujesz, albo robisz z szyb drugą warstwę i bawisz się z brightness/contrast na niej, potem opacity, brzegi warstwy marzesz gumką o delikatnych krawędziach.

Napisano

Materiał szkła to jeszcze nie wszystko. U mnie wygląda to podstawowo: diff czarny, refl na maksa biały, włączone fresnele, refract również biały, ior1,52, ale! Do tego dokładam jeszcze, w render elements, vrayreflection. Mapka ta wyrenderuje Ci się w nowym oknie lub zakładace vfb, jeśli używasz. Taką mapkę nakładasz na swój render rgb, z modem "screen"... reszta to już sterowanie jej opacity.

 

Sz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności