Napisano 15 Marzec 201015 l Witam. Taki mam problem: w tworzonych oknach (szybach) brakuje mi połysku np. takiego jak tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63984 Nie wiem co robię nie tak, już trzeci dzień nad tym siedzę i nic. Szyby są matowe. Mają co odbijać i te odbicia widać (za szybą są firanki), ale sama szyba jest matowa. Pomocy! Moje ustawienia szkła:
Napisano 15 Marzec 201015 l twoja szyba z chiny nie jest matowa Reflection Masz mapowanie slotu reflection [takie M obok czarnego koloru] nie wiadomo jaka tam mapa jest, najprosciej wylaczyc mape dac bialy kolor i po prawej zaznaczyc fresnel reflections Refl. glossiness - to odpowiada za ostre albo rozmyte odbicia Refraction jeśli chcesz matową szybe daj glossiness na mniej niz 1 bo 1 to jest super przezroczysta szyba, ale pamietaj czym wieksze rozmycie zmniejszenie parametru czas renderu sie wydluza i samplowanie Subdivis trzeba podbic aby nie bylo szumu Powodzenia
Napisano 15 Marzec 201015 l Autor twoja szyba z chiny nie jest matowa jeśli chcesz matową szybe daj glossiness na mniej niz 1 bo 1 to jest super przezroczysta szyba, ale pamietaj czym wieksze rozmycie zmniejszenie parametru czas renderu sie wydluza i samplowanie Subdivis trzeba podbic aby nie bylo szumu Powodzenia Ale ja właśnie nie chce matowej szyby, tylko połyskującą. Dodam tylko że w reflect mam falloff z mix curve.
Napisano 15 Marzec 201015 l morphe jeszcze w photoshopie podbijał odbicia. Interpolacje wyłącz i daj odbicia na 1. Do reflect daję fallow ale z fresnelem i tam podbijam odbicia na wprost szyb. Dodatkowo żeby tak jasne odbicia wyszły to musisz mieć tez tło jasne do odbić. Wtedy dobre kontrasty wychodzą. Nie zapominaj wrzucać screenów wtedy szybciej coś się wymyśli.
Napisano 15 Marzec 201015 l Autor morphe jeszcze w photoshopie podbijał odbicia. Interpolacje wyłącz i daj odbicia na 1. Do reflect daję fallow ale z fresnelem i tam podbijam odbicia na wprost szyb. Dodatkowo żeby tak jasne odbicia wyszły to musisz mieć tez tło jasne do odbić. Wtedy dobre kontrasty wychodzą. Nie zapominaj wrzucać screenów wtedy szybciej coś się wymyśli. ale czy te odbicia w maxie sa jakoś doświetlane (jeżeli tak to jakim swiatłem)? A to jasne tło to jaki ma materiał: vraylight, czy zwykła mapka?
Napisano 15 Marzec 201015 l jasne tło i np. drzewa dla kontrastu. Z samego nieba tego efektu nie otrzymasz.
Napisano 15 Marzec 201015 l Autor Zrobiłem tak jak pisaliście. Odbicia są a szyba matowa :( Co jest nie tak? A jak można te odbicia podbić w photoshopie? Edytowane 15 Marzec 201015 l przez 3d_operator
Napisano 15 Marzec 201015 l A jak można te odbicia podbić w photoshopie? Zapisujesz render, otwierasz szopa i rysujesz, albo robisz z szyb drugą warstwę i bawisz się z brightness/contrast na niej, potem opacity, brzegi warstwy marzesz gumką o delikatnych krawędziach.
Napisano 16 Marzec 201015 l Wrzuć screena i pokaż nam co ci wyszło to będzie lepiej coś doradzić niż wyobrażać sobie jak wygląda twój problem.
Napisano 16 Marzec 201015 l Jeszcze lekki noise jako bump może nieco pomóc. Szczególnie jeżeli env leci z HDRki.
Napisano 16 Marzec 201015 l Materiał szkła to jeszcze nie wszystko. U mnie wygląda to podstawowo: diff czarny, refl na maksa biały, włączone fresnele, refract również biały, ior1,52, ale! Do tego dokładam jeszcze, w render elements, vrayreflection. Mapka ta wyrenderuje Ci się w nowym oknie lub zakładace vfb, jeśli używasz. Taką mapkę nakładasz na swój render rgb, z modem "screen"... reszta to już sterowanie jej opacity. Sz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto