3d_operator Napisano 15 Marzec 2010 Share Napisano 15 Marzec 2010 Witam. Taki mam problem: w tworzonych oknach (szybach) brakuje mi połysku np. takiego jak tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63984 Nie wiem co robię nie tak, już trzeci dzień nad tym siedzę i nic. Szyby są matowe. Mają co odbijać i te odbicia widać (za szybą są firanki), ale sama szyba jest matowa. Pomocy! Moje ustawienia szkła: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 15 Marzec 2010 Share Napisano 15 Marzec 2010 twoja szyba z chiny nie jest matowa Reflection Masz mapowanie slotu reflection [takie M obok czarnego koloru] nie wiadomo jaka tam mapa jest, najprosciej wylaczyc mape dac bialy kolor i po prawej zaznaczyc fresnel reflections Refl. glossiness - to odpowiada za ostre albo rozmyte odbicia Refraction jeśli chcesz matową szybe daj glossiness na mniej niz 1 bo 1 to jest super przezroczysta szyba, ale pamietaj czym wieksze rozmycie zmniejszenie parametru czas renderu sie wydluza i samplowanie Subdivis trzeba podbic aby nie bylo szumu Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 15 Marzec 2010 Autor Share Napisano 15 Marzec 2010 twoja szyba z chiny nie jest matowa jeśli chcesz matową szybe daj glossiness na mniej niz 1 bo 1 to jest super przezroczysta szyba, ale pamietaj czym wieksze rozmycie zmniejszenie parametru czas renderu sie wydluza i samplowanie Subdivis trzeba podbic aby nie bylo szumu Powodzenia Ale ja właśnie nie chce matowej szyby, tylko połyskującą. Dodam tylko że w reflect mam falloff z mix curve. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 15 Marzec 2010 Share Napisano 15 Marzec 2010 morphe jeszcze w photoshopie podbijał odbicia. Interpolacje wyłącz i daj odbicia na 1. Do reflect daję fallow ale z fresnelem i tam podbijam odbicia na wprost szyb. Dodatkowo żeby tak jasne odbicia wyszły to musisz mieć tez tło jasne do odbić. Wtedy dobre kontrasty wychodzą. Nie zapominaj wrzucać screenów wtedy szybciej coś się wymyśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 15 Marzec 2010 Autor Share Napisano 15 Marzec 2010 morphe jeszcze w photoshopie podbijał odbicia. Interpolacje wyłącz i daj odbicia na 1. Do reflect daję fallow ale z fresnelem i tam podbijam odbicia na wprost szyb. Dodatkowo żeby tak jasne odbicia wyszły to musisz mieć tez tło jasne do odbić. Wtedy dobre kontrasty wychodzą. Nie zapominaj wrzucać screenów wtedy szybciej coś się wymyśli. ale czy te odbicia w maxie sa jakoś doświetlane (jeżeli tak to jakim swiatłem)? A to jasne tło to jaki ma materiał: vraylight, czy zwykła mapka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 15 Marzec 2010 Share Napisano 15 Marzec 2010 jasne tło i np. drzewa dla kontrastu. Z samego nieba tego efektu nie otrzymasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 15 Marzec 2010 Autor Share Napisano 15 Marzec 2010 (edytowane) Zrobiłem tak jak pisaliście. Odbicia są a szyba matowa :( Co jest nie tak? A jak można te odbicia podbić w photoshopie? Edytowane 15 Marzec 2010 przez 3d_operator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotisded Napisano 15 Marzec 2010 Share Napisano 15 Marzec 2010 A jak można te odbicia podbić w photoshopie? Zapisujesz render, otwierasz szopa i rysujesz, albo robisz z szyb drugą warstwę i bawisz się z brightness/contrast na niej, potem opacity, brzegi warstwy marzesz gumką o delikatnych krawędziach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 Wrzuć screena i pokaż nam co ci wyszło to będzie lepiej coś doradzić niż wyobrażać sobie jak wygląda twój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 Jeszcze lekki noise jako bump może nieco pomóc. Szczególnie jeżeli env leci z HDRki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pressenter Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 Materiał szkła to jeszcze nie wszystko. U mnie wygląda to podstawowo: diff czarny, refl na maksa biały, włączone fresnele, refract również biały, ior1,52, ale! Do tego dokładam jeszcze, w render elements, vrayreflection. Mapka ta wyrenderuje Ci się w nowym oknie lub zakładace vfb, jeśli używasz. Taką mapkę nakładasz na swój render rgb, z modem "screen"... reszta to już sterowanie jej opacity. Sz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się