Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. To jest mój pierwszy temat na tym forum i pierwsza poważna (dla mnie) praca w 3D Studio. Mam zamiar z waszą pomoca nauczyć się tworzenia ciekawych rzeczy w tym programie. Poniżej pierwsze kroki w budowie mojej sceny i pierwsze pytania:

 

1. Jak ustawic światło żeby przód był bardziej oświetlony (okno w tym pokoju znajduje sie za tymi fotelami) bo tak trochę za ciemno jest

 

fotele.jpg

 

 

 

[Wyedytowany dnia 9-7-2004 > Ka21k]

  • Odpowiedzi 64
  • Wyświetleń 8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

eh GI trzeba by uzyc jak chcesz effekt uzyskac...ale z tego co sie domyslilem to jeszcze za wczesnie tobie na GI ....

Napisano

tez ale moze poczytaj cos na poczatek o renderach typu Brazil,Vray,Final Render.....i inne....powinienes sprobowac z renderami prostymi (polecam Brazila na poczatek bo jest strasznie prosty....).efekt w Brazilu ktory daje po wlaczeniu skylighta i groundplanea jest bardzo przyjemny dla oka i dzieki temu motywujesz sie jeszcze bardziej do dalszej pracy....

Napisano
  • Autor

Wcześniej miałem Maxa 4 i Brazila a teraz robie w Maxie 5 i za nic nie moge odpalć Brazila. Wyskakuje mi jakis konflikt przy uruchomieniu z HAVOKIEM. Niestety nie znalazłem nic o uruchamianiu Brazila w wersji 5. (może za krótko szukałem :)

Napisano

jasssne wywal kilka tys dolcow na brazila vraya i fr tylko po to by miec skylight. w max 5 masz swietne advanced lighting z jeszcze lepszym helpem. poczytaj naprawde warto.

Napisano

Na początek wymodeluj pokój do końca, a dopiero potem oświetlaj i texturuj. No chyba że masz w pokoju tylko 2 fotele i stolik, a wszystko to wisi w powietrzu :)

Napisano

poprzedziles mnie, wlasnie chcialem to napisac, textury powoduja to ze nie widac bledow, skrzywen itd, daj narazie jednolity (szary) kolor, a swiatlo takie zeby bylo wszystko widac, texy i lajt na koiniec

Napisano
  • Autor

Właśnie poszedłem za radą i przerobiłem to na szaro. :)

Fotele - robiłem LOFTem (prucz śrub).

stolik - zwykły box (kilka :)

 

fotele_mat.jpg

 

Teraz zabieram sie za ściany i podłogę bo żeczywiście tak w powietrzu to to nie może wisieć.

 

Pytanko: w jakiej rozdziałce najlepiej zamieszczać fotki na forum bo nie bardzo sie jeszcze orientuje?

 

Napisano

W jakiej chcesz byle nie rozpychało okna w szerz przy rozdzielczości 800x600 (zdarzają się jeszcze tacy co w tej rozdzielczości pracują)

Napisano

hmm... ale po co ogladac fotelik bez materialow, jak nie widac bledow z texturami to nie trzeba poprawiac, tylko zycie sobie utrudniacie :P

Napisano

no i piknie ... prosty fotelik ... a pomalowany wyglada ladnie ... :)

narazie nie bardzo jest co oceniac ... czy doradzac ... wiec zaczekamy co bedzie dalej :)

pozdrawniam ...

Napisano
  • Autor

Mały update :)

 

fotele_mat2.jpg

 

Popracuje jeszcze troche nad parapetem bo jest taki fikuśny i trzeba jeszcze dorobić okno i listwy przypodłogowe. Nastepnie sprubuje sił w tworzeniu firany i serwetki na stolik.

Będzie ciężko :)

Napisano

serwetke i firanke mozna zrobic za pomocą textury nalozonej na plane z odpowiednia mapa na przezroczystosc

Napisano
  • Autor

Dzisiaj nie było więcej czasu więc tylko parapet poprawiłem. Treraz biore sie za okno. :)

 

 

pokoj3.jpg

Napisano
  • Autor

Dzisiaj zmajstrowałem okno.

Czy ktos wie dlaczego wychodzą takie czarne paski po bokach do połowy we wnęce okna?

 

 

 

pokoj5.jpg

 

Napisano
  • Autor

Niestety z braku czasu dzisiaj tylko dorobiłem kilka zawiasów i poprawiłęm troche błędów.

 

Jak naucze sie renderować siatke to pokaże jak to wygląda bez tekstur :))

 

pokoj8.jpg

Napisano
  • Autor

Wogóle mieszkam w starym budownictwie to i okna są stare. Nie ma to tamto :)))

Napisano
  • Autor

Chwilka czasu i nowe szczegóły.

Przy okazji mam pytanko.

Kto wie gdzie znajde tutorial do obsługi SimCloth 2.53. Poświęciłem dużo czasu na stworzenie serwety tym pluginem a efekty nie są dla mnie zadowalające.

Od razu mówie że przestudiowałem juz tutorial z www.max3d.pl ale tam opisana jest jakas inna wersja, a w swoim nie mam takich opcji o jakich tam pisze.

Moja serweta podczas animacji za bardzo sie wyciąga i nie wiem jak ustawic parametry żeby wyglądało to w miare normalnie, a czeka mnie teraz modelowanie firany i aż sie boje :))

 

Wszelka pomoc mile widziana.

 

pokoj10.jpg

Napisano
  • Autor

Ludzie POMOCY!!!!!

Chciałbym do tego mojego pokoiku teraz wymodelować moja wersalkę, ale nie wiem jak?

Już drugi dzień się męczę i nic mi nie wychodzi. Oto próbki tego co do tej pory wymyśliłem.

 

wersalka.jpg

Napisano

eh , Kazik , Kazik ja gołym okiem zliczyłem 11 bugów , mysle ze ich b3d213 w13c3j (lubish pis4ć w cyferkach , chyba)

Napisano

WIDZIALEM TO JUZ...

 

Orion mnie się zdaje jak by to było siatką..bo coś nierówno , ale poly tez mogą być

Napisano
  • Autor

Metoda? Hmmm jak by to powiedziec... Najpierw zrobilem boxa, puzniej extrudowalem pare plaszczyzn. Nastepnie kilka razy smoth i wyszlo mi jakies 66000 faces. Teraz nalezało to jakos odchudzic wiec zastosowałem OPTIMIZE i juz mam tylko 11000 faces :))

Jednak nadal nie przypomina mi to mojej wersalki :((

 

Oto renderek:

wersalka2.jpg

 

i siatka... (lub cos co ja przypomina)

wersalka1.jpg

 

Straciłem kilka godzin poniewaz dopiero sie ucze. Moze ktos ma jakis pomysl jak to nalezy zrobic poprawnie?

Napisano
  • Autor

Znikad pomocy. No nic to. Wersaleczke zaczynam od nowa, a ze nie jestem jeszcze orlem w modelowaniu to i na efekty trzeba jeszcze bedzie troche poczekac. No chyba ze nie wiecie jak to zrobic to zrozumiem.

Pozdrawiam.

Napisano

wiesz dobre zakonczenie...na tym forum moze 10% to ludzie ktorzy potrafia cos pomoc ...reszta to kolesie ktorzy pisza ze masz stary typ okiem lub podobne tam pierdoly...moj e mail to [email protected] Ci pomocna scene do nauki ..na pytanie ktore zadales o swietle moznym z przodu slabszym z tylu ...narazie

Napisano

ps.aby moje slowa niebyly goloslowne spojz na finished works praca plastic...i popatrz co oni k..wa pisza...

Napisano

hmm co do optimize to raczej nieuzywa sie tego do renderingu bo takie wlaasnie bugi wychodza.raczej do zoptymalizowania faceow w viewach.ps przeczytaj pare tutkow na temat poly i zacznij sie tym bawic....jedyna porada bo z ta zoptymalizowana siatka to nic sie zabardzo zrobi poprostu zacznij od nowa jak juz pisales ;)

Napisano

pokaz mi ta wersalke bez meszsmuta bo dales z ms i do tego z wjuwportu i dlatego to tak wyglada, tam po lewej stronie jest blad i trzeba go poprawic.... mam nadzieje ze konstruktywne to co napisalem

Napisano
  • Autor

No i prosze bardzo. Troche człowiek pobiadoli i jest w koncu jakiś odzew. :))

Wielkie dzieki.

1. Raminez - a mi sie podoba twoja scenka poniewaz ja jeszcze tak nie potrafie. Czekam na scenke do nauki. Dzieki.

 

2. Marcin18pl - dzieki za rade

 

3. Skilo - jak najbardziej konstruktywne. Zaczynam od nowa a renderek podzuce puzniej.

Napisano
  • Autor

Tak jak obiecałem. Wersaleczke ciosam tempa siekiera z duzych boxow od nowa. Oto siedzisko. Jeszcze nie jest wygladzone ale najpierw dorobie oparcie. Jakies sugestie mile widziane :))

 

wersalka3.jpg

Napisano
  • Autor

Chwila przerwy i znowu zaczołem katusze nad wersalka. Wszystkie elementy mam jako osobne boxy teraz musze jeszcze posklejac te kawalki razem i wygladzic to jakos.

 

wersalka4.jpg

 

Niestety natknołem sie na problem. Najpierw robie Attach na elementach (sa jako Editable Poly), welduje wierzchołki i nic sie nie dzieje. Wertexy sie nie łacza. Dopiero jak przekonwertuje elementy na Editable Mesh moge weldowac wertexy ale w tym momencie Max robi mi zwis :((

Moze cos zle robie?

Sprubuje przeinstalowac Maxa i zobacze czy problem bedzie sie powtarzal.

 

Niedlugo nowa porcja problemow do rozwiazywania. :)))

 

Napisano
  • Autor

Oki. Dzisiaj posiedzialem pare godzinek w Maxie i oto efekty mojej pracy.

 

Najpierw siatka wymodelowanego kawalka wersalki bez MeshSmooth.

Faces: 241

 

siata5st.jpg

 

Po wielu godzinach w koncu udalo mi sie wymodelowac to na tyle, ze jestem zadowolony z efektu. Odwiedzilem pare tutoriali ale najbardziej pomocny chyba byl Faq o MeschSmooth. :)

 

i Siatka z dodanym MeschSmoothem.

Faces: 1016

 

siata5ms.jpg

 

I renderek tego pod Brazilem.

 

wersalka5.jpg

 

Inne czesci juz sa gotowe. Musze jeszcze tylko dopasowac kilka elementow i niedlugo powinny pojawic sie juz jakies rendery.

 

Prosze o komentarze czy jest to wykonane poprawnie i co mozna by jeszcze zmienic lub jak to odchudzic. Napewno sa sposoby ktorych jeszcze nie znam wiec licze na wasza pomoc.

Pozdrawiam i zabieram sie do dalszej pracy. :))

Napisano
  • Autor

No to jedziem dalej :))

Dzisiaj skonczylem prycze i ustawilem z innymi sprzetami.

Tak naprawde to jest moj perwszy projekt tworzony w 3Dmax5. Budujac ten pokoik chce sie nauczyc roznych technik modelowania. Budujac fotele prawie w calosci uzylem Lofta. Stolik to kilka zwyklych boxow dzieki ktorym nauczylem sie poslugiwac CHAMFEREM (o ktorym wczesniej nie mialem pojecia), Wieksze problemy napotkalem tworzac parapet, ale udalo sie :))

Kilka godzin i powstala serweta na stolik dzieki pluginowi do materialow.

czeka mnie jeszcze duzo pracy w szczegolnosci z powodu braku wiedzy i doswiadczenia (trening czyni mistrza), ale nie trace zapalu. jeszcze tylko polka na ksiazki i mnostwo pierdolek na niej.

karnisz i firanka.

Dywan i wazonik. i Chyba najtrudniejsze (z mojego punktu widzenia) czyli kwiaty.

Tym czasem zostawiam Was drodzy forumowicze i prosze o opinie czy moge robic nadal modele czy lepiej zrobic format dysku i dac sobie spokoj :))

 

pokoj12.jpg

Napisano

jak na moje oko to calkiem ladnie ci to idzie ...

 

pracuj dalej dzielnie a napewno bedzie z tego ladna scenka

 

pozdrawiam

Napisano

Nareszcie zaczyna to coś przypominać tylko daj niżej cama bo niebieskie tło wyziera ponad ścianą :D

Napisano
  • Autor

Wlasnie mialem pytac: Czy robic sufit? Czy jest to zbedne i jesli go zrobie czy nie wplynie to jakos na oswietlenie?

Napisano

sadzac po tym gdzie masz swiatlo umieszczone to nie powinno wplynac

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności