kamiltsn Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 To tak. Jestem nowy wiec jesli popelniam jakies wykroczenie czy tez temat nie jest tam gdzie trzeba to zrobcie co nalezy ;] Czytalem sobie sporo na tym forum na temat mentala i jako poczatkujacy "grafik" chcialbym waszych porad na temat tego rendera: Wczesniej tylko modelowalem dopiero teraz sie wzialem za tego typu rzeczy ;] Mysle ze chyba za "dobre" ustawienia sa jak do tej sceny, ktora notabene renderowala mi sie ponad pol godziny :O, z reszta wypowiedzcie sie sami bo ja sie jeszcze nie znam :D A no i materialy sa tylko tak dobrane zeby jakos to wygladalo ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryba747 Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Czym to jest świecone ? pokaż ustawienia. Kolor ścian okropny materiał podłogi za duuuuży proporcje stanowczo nie grają telewizor chyba lewituje (nie wiem co to jest ale wygląda jak nie udany telewizor ) ogólnie pusto no i radziłbym ci jeszcze poduczyć się modelingu zanim zaczniesz renderować,no i poczytaj trochę o oświetleniu,global illumination final gather. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 mr Area Omni. Ustawienia prosze bardzo: A no i materialy sa tylko tak dobrane zeby jakos to wygladalo ;) czytamy^^ Jakbym chcial zeby mi sie scena renderowala dodatkowe poltorej godziny to bym zrobil modele troszke lepsze ;) Chodzi mi tylko o oswietlenie i wlasnie ustawienia dotyczace tej sceny. No i co do czytania to juz czytalem materialy co do tego ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
reaver Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 hmm, raczej mało który pokój nie ma okna wiec spróbuj zrobić jedno, ustaw w nim sky portal, stwórz daylight system, najlepiej niech sun wpada przez okno, ustaw ekspozycje na mentalowo-fotograficzna i wybierz preset indoor lighting, wyrenderuj i powinno być troche lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 No to tak :) Okno jest :P No i ustawilem sobie skyligt na poczatku zamyslu ale nie wiem czemu je usunalem :D Ekspozycja mentalowo-fotograficzna i preset indoor lighting jest juz :D Staram sie uzyskac cos w stylu http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_gi_luminancestudio.pdf (jednego z tutejszych userow stronka ) I mam jedno omni w oknie i mi brakuje tego slonca walsnie ;] Bede musial probować z tym sky portalem ;) A czy dobrze rozumiem ze daylight system w 3d max 2010 to Skylight ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reaver Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 (edited) Tak daylight system to właściwie sun+skylight, w ustawieniach dayylight wybierz mr sun i mr skylight, no i zrób sky portal bo on "wyciągnie" fotony przez okno i wpadną do pokoju /edit omni wykasuj nie jest potrzebne Edited March 20, 2010 by reaver Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 (edited) A to omni zostawic w oknie ?? edit: A jakis taki tutorial zeby ukazal mi wszytkie swiatla jak powinno sie ustawic mozna prosic bo chyba jestem slepy i nie widze tutaj :) A omni tak to w jakim celu uzyte w tym tutku ?? Zastepuje promienie slonca ? P.S. Thx za zainteresowanie :) Jak poprawie wrzuce render. Edited March 20, 2010 by kamiltsn Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 To jest render po dodaniu daylight system: Wydaje mi sie ze troszke ciemne, ale to juz prosze o jakies rady, bo probowalem rozswietlic scene przez odpowiednie ustawienie slonca ale i tak nie dawalo rady. A i jeszcze takie pytanie. Czy oplaca sie wlaczac GL przy daylight system, bo nie zauwazylem zbytniej roznicy no chyba ze wypadaloby dodac kilka milioonow photonow czego wole nie robic bo bym chyba nie doczekal rendera :D Prosze o kolejne wskazowi i rady:) THX i pozdrawiam ;] P.S. Sorki za spam ale chcialem odswiezyc topic ;] NIe wiem czy da sie jakos inaczej ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryba747 Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Na pewno zmniejsz o dużooooooo ustawienia Gi są one przesadzone na maxa redukować jasność i inne tym podobne możesz w ustawieniach mr photografic exprouse control napewno rozjaśnij to trochę po zatym na takim wnętrzu możesz ustawić nawet pro światło a i tak nie wyciśniesz z tego prawie nic więc najpierw radziłbym ci wymodelować coś porządnie a dopiero później zaczoł się bawić z oświetleniem ponieważ nawet najlepsze ustawienia oraz tekstury nie zakryją błędów lub nie dociągnięć w modelingu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Render bez GI http://img682.imageshack.us/img682/9349/asdkj.jpg no czy aż taka różnice duuuużą widać to nie wiem xD Co do modelingu: powiedz mi co bys tu zmienil? (wiem że sofa dno ale tylko prowizorka ;) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyanide Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Nie wiem czy widziałeś tutki zrobione przez SWRSC, ale mogą Ci się bardzo przydać. GI http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 AO http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Dzięki za zainteresowanie :) Widziałem już te tutki ;) I własnie na ich podstawie próbowałem zrobić najpierw oświetlenie (omni w oknie, 1 render), ale tu kolega mówi, żeby zrobić daylight to zrobiłem. A co do ambient to nie mam licencji na photoshopa także póki co nie da rady ale tutek na pewno się przyda na przyszłość ;) Może masz jakieś rady co do sceny ?:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryba747 Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Używaj materiału arch & design ponieważ ten materiał ma wbudowane Ambinet occlusion i zaoszczędzisz czas na sklejanie warstw w foto sklepie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 25, 2010 Author Share Posted March 25, 2010 Uzywam tylko tych materialow xD Zadko kiedy uzywam czegos innego ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Pojawił się kolejny problem w mojej scence. Nie mogę zrobić, aby moje okno było przezroczyste. Jak nałoże materiał szyby A&D to ona daje efekt ciemnego lustra, natomiast gdy nałoże ProMaterials:Solid glas to w preview exposure control jest wszystko ok ale jak już renderuje to otrzymuje taki oto efekt: Podobny jak w A&D. Pomocy Plz :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simple_man Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Uzyj presetow dla A&D masz tam coś takiego jak thin geometry, czy jakoś tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiltsn Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Masz na myśli rodzaj szkła(wybierany z listy materiałów)? Bo jeśli tak to już wszystkich próbowałem :) Nadal to samo ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now