Prescot Napisano 23 Marzec 2010 Napisano 23 Marzec 2010 Witam. Stworzyłem model 3D człowieka. Jak go teraz mogę zaanimować? Czy mogę podpiąć pod niego bipeda ?
OZBORN Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 hmm..chyba najlepiej będzie to zrobić w programie POSER.
Prescot Napisano 27 Marzec 2010 Autor Napisano 27 Marzec 2010 A nie można w 3D maxie ? I czy w tym poser będę mógł zaimportować model i go zaanimować?
piotrek Napisano 27 Marzec 2010 Napisano 27 Marzec 2010 Można. Ale musisz sam przeanalizować kilka tutoriali ─ tak będzie znacznie prościej i łatwiej, niż oposywanie tutaj kolejnych kroków. Tutoriale można wyszukać w Internecie.
Grave Napisano 27 Marzec 2010 Napisano 27 Marzec 2010 Tak, wszystko w maksie da się zrobić, i tak powinieneś uczynić. Po pierwsze model musi być odpowiednio do tego przygotowany, po drugie ustawiasz bipeda, po trzecie wrzucasz modyfikator do skinowania i bawisz się wagami vertexów, po czwarte patrz tutki w necie jak piotrek przykazał ;)
Prescot Napisano 27 Marzec 2010 Autor Napisano 27 Marzec 2010 No tak tylko że żadnego tutka nie mogę znaleźć. Same tutoriale jak zaanimować np kulkę albo bipeda, ale np nie ma tutoriala jak podpiąć bipeda do modelu
Grave Napisano 27 Marzec 2010 Napisano 27 Marzec 2010 Znalazłem takie coś... http://www.youtube.com/watch?v=nQ-Q9TAIf3k To na bank poprawi ci humor. Heh, wydaje mi się, że już ktoś na tym forum dawał linka do tych tutków ;)
Prescot Napisano 27 Marzec 2010 Autor Napisano 27 Marzec 2010 Oo bardzo przejrzysty tutorial. A o co chodzi z tym że model ma być odpowiedni do tego przygotowany?
Grave Napisano 28 Marzec 2010 Napisano 28 Marzec 2010 Przygotowany model oznacza, że po pierwsze do skinowania nie może on mieć za dużo poly bo inaczej wagowanie vertexów będzie męczarnią, po drugie w miejscach gdzie będą zgięcia (jak np. łokcie) siatka powinna być jednak gęstsza...
Prescot Napisano 28 Marzec 2010 Autor Napisano 28 Marzec 2010 A jak on na tym tutorialu zrobił że zaznacza sobie bipeda który jest w modelu a mu model się nie zaznacza? Dałem texutre z niskim opacity ale tylko jest mniej przezroczysta, a on sobie dowolnie bipeda zaznacza
wesol Napisano 28 Marzec 2010 Napisano 28 Marzec 2010 przezroczystość możesz nadać przez skrót alt + x, a żeby nie przesuwać modelu Freeze Selection, a żeby odblokować wystarczy w menadżerze warstw 'śnieżek', jak na rysunku.
PLS Napisano 28 Marzec 2010 Napisano 28 Marzec 2010 Tego video tutka potraktuj dosyć luźno bo jest w nim dużo błędów. Wiele rzeczy robi się w inny sposób, dlatego nie traktuj tego jako idealnego wzorca.
Prescot Napisano 28 Marzec 2010 Autor Napisano 28 Marzec 2010 Dopiero zaczynam zabawę z 3D maxem więc wszystko oglądam i wszystko co robię to narazie tylko dla treningu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się