Napisano 23 Marzec 201014 l Witam. Stworzyłem model 3D człowieka. Jak go teraz mogę zaanimować? Czy mogę podpiąć pod niego bipeda ?
Napisano 27 Marzec 201014 l Autor A nie można w 3D maxie ? I czy w tym poser będę mógł zaimportować model i go zaanimować?
Napisano 27 Marzec 201014 l Można. Ale musisz sam przeanalizować kilka tutoriali ─ tak będzie znacznie prościej i łatwiej, niż oposywanie tutaj kolejnych kroków. Tutoriale można wyszukać w Internecie.
Napisano 27 Marzec 201014 l Tak, wszystko w maksie da się zrobić, i tak powinieneś uczynić. Po pierwsze model musi być odpowiednio do tego przygotowany, po drugie ustawiasz bipeda, po trzecie wrzucasz modyfikator do skinowania i bawisz się wagami vertexów, po czwarte patrz tutki w necie jak piotrek przykazał ;)
Napisano 27 Marzec 201014 l Autor No tak tylko że żadnego tutka nie mogę znaleźć. Same tutoriale jak zaanimować np kulkę albo bipeda, ale np nie ma tutoriala jak podpiąć bipeda do modelu
Napisano 27 Marzec 201014 l Znalazłem takie coś... http://www.youtube.com/watch?v=nQ-Q9TAIf3k To na bank poprawi ci humor. Heh, wydaje mi się, że już ktoś na tym forum dawał linka do tych tutków ;)
Napisano 27 Marzec 201014 l Autor Oo bardzo przejrzysty tutorial. A o co chodzi z tym że model ma być odpowiedni do tego przygotowany?
Napisano 28 Marzec 201014 l Przygotowany model oznacza, że po pierwsze do skinowania nie może on mieć za dużo poly bo inaczej wagowanie vertexów będzie męczarnią, po drugie w miejscach gdzie będą zgięcia (jak np. łokcie) siatka powinna być jednak gęstsza...
Napisano 28 Marzec 201014 l Autor A jak on na tym tutorialu zrobił że zaznacza sobie bipeda który jest w modelu a mu model się nie zaznacza? Dałem texutre z niskim opacity ale tylko jest mniej przezroczysta, a on sobie dowolnie bipeda zaznacza
Napisano 28 Marzec 201014 l przezroczystość możesz nadać przez skrót alt + x, a żeby nie przesuwać modelu Freeze Selection, a żeby odblokować wystarczy w menadżerze warstw 'śnieżek', jak na rysunku.
Napisano 28 Marzec 201014 l Tego video tutka potraktuj dosyć luźno bo jest w nim dużo błędów. Wiele rzeczy robi się w inny sposób, dlatego nie traktuj tego jako idealnego wzorca.
Napisano 28 Marzec 201014 l Autor Dopiero zaczynam zabawę z 3D maxem więc wszystko oglądam i wszystko co robię to narazie tylko dla treningu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto