Skocz do zawartości

Render layer ,passes,nody z czym to się je ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Właśnie nurtuje mnie to czym się różni render layer od render passes ,kiedy i jak to stosować .Zauważyłem ,że tak naprawdę finalne prace bardziej lub mniej są po postprocesie a nie są jedynie tylko wynikiem zwykłego renderu .Czy są jakieś ogólne zasady stosowania tego żeby nie robić jakiś zupełnie niepotrzebnych zabiegów .Moje próby własne kończyły się raczej marnie .Oczywiście mam na myśli wszystko w konwencji blenderowych nodów ...Nie wiem czy jasno się wyraziłem chodzi mi o poradę typu np color i diffuse łączymy przez color mix mieszanie typu multiply itd .Nie chodzi mi o dokładne ustawienia czy wartości .Tylko jakieś podstawy jak to ugryść ...Może nawet wasze patenty ...Po prostu jak zaczynam dodawać coraz to więcej nodów to mi się niesamowity bałagan robi nie wspominając ,że efekt końcowy jest żałosny .

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Grupuj nody dla zmniejszenia bałaganu. Są książki o kompozycji. Generalnie na studiach po dwóch latach można się nauczyć a w domu po 6 miesiącach. Polecam poszukanie książek.

Napisano

dac77 właśnie kiedyś śledziłem jakiś wątek w twojej pracy-prowaokacji i tam opisywałeś swój proces twórczy począwszy od ciągu fibonacciego ...Pisałeś tam również o formacie open EXR o ile pamiętam (nie zawiele z tego zrozumiałem ale zakładam ,że wiesz o czym piszesz)...Czy mógłbyś w skrócie opisać kolejność postępowania czyli załużmy mamy już modele tekstóry scena niby gotowa i co później :confused: ...Chmm co do książek to może z czasem nie bardzo mi teraz kieszeń pozwala ...Może tutoriale bardziej .

Napisano

Ale tej wiedzy teoretycznej naprawdę nie da się przeskoczyć. Ja tam miałem kilkadziesiąt nodów i robiłem to w kilku etapach bo komputer też ma swoje możliwości. Zresztą nie robiłem tego prawidłowo gdyż to był eksperyment. Co do tutoriali to na Blendera ciężko znaleźć naprawdę dobre. Podstawy są w Wiki. Jak już poznasz nody Blendera to możesz zacząć przenosić techniki z innych softów do Blendera: najlepszy dla początkujących (trochę stary) to http://www.creativecrash.com/shake/tutorials/general/c/compositing-ambient-occlusion-and-channel-based-lighting--1 i http://www.creativecrash.com/shake/tutorials/general/c/compositing-ambient-occlusion-and-channel-based-lighting--2 . http://www.creativecrash.com/shake/tutorials/general/c/multipass-compositing też się nada.

Napisano

Hej,

 

Render passes to render passes ,po prostu masz ,te wszystkie przebiegi (col,diff,spec,shadow,Ao,reflect,refract i wiele innych) .Prz takiej pracy (tzn łącząc samemu "beauty pass") ,masz dużo wiekszą kontrolę nad całością (np zmiana koloru danego obiektu, tekstury, natężenie światła, okluzji otoczenia itd). A render layers, to wg mnie coś podobnego. Np masz animacje. Jedna postać, statyczna kamera i Twoje otoczenie. To aby oszczędzić na renderingu, możesz taką scene rozbić na warstwy. Czyli osobno postać i osobno otoczenie , wtedy renderujesz tylko postać ,bo tło się nie zmienia.

 

Inny przykład to np oświetlenie sceny. Też można rozbić na warstwy. Czyli layer z światłem kluczowym, layer z światłem nieba, layer z światłem odbitym i ew inne oświetlenie. Wtedy ładnie łączysz w nodach Blendera i masz władzę nad efektem bez potrzeby ciągłej zmiany suwaka energy dla lamp .

 

Są to rzeczy trudne na początku, ale warto ,a nawet trzeba się ich uczyć ,żeby ułatwić sobie życie i przyspieszyć swój "workflow" .

Z porządnych tutoriali polecam ten z Gnomona:

 

http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/431/Multi-Pass-Compositing

 

A z lichych mój :

 

Jest jeszcze darmowy na CMIVFX ,musisz założyć konto ,potem włączyć Video Player'a ,wybrać z lewej "free tutorials" i poszukać "Nuke intermediate CG pipelines" .

Oczywiście wiem ,że to nie dla Blendera, ale zasady są takie same, pozdro!

(się rozpisałem:) )

Napisano
A czy jest jakiś konkretny efekt, który chcesz uzyskać?

Tak dobry lub poprawny :D .Nie no ogólnie mi chodzi o spójność ...Kiedyś był taki wątek na forum dla czego twój render ssie czy coś koło tego ...Nie no wiadomo ,że modele ,textury itd to podstawa i żadym postprocesem się tego nie załatwi ...ale można by popróbować postarać się popracować by wychodziło coraz lepiej ;) .

Napisano

Może podchodzisz od złej strony. Najpierw trzeba mieć w głowie gotowy efekt końcowy. Potem co się da robi się w 3D, a różnicę kombinuje się w postpro. Tego nie załatwi samodzielne montowanie passów. Do tego trzeba stosować tonemapping, glow, DOF. Taki postprocessing jak ty opisujesz to nie tyle poprawienie jakości, co ominięcie tego niekończącego się procesu zmiany parametrów i czekania na render żeby zobaczyć jak wychodzi, i tak w kółko. W postpro można nawet nakładać tekstury chociaż efekt nie jest aż tak dobry jak w renderze.

Napisano

Natas - jeśli chodzi Ci o przeznaczenie poszczególnych typów nodów to chętnie wytłumaczę; jeśli chcesz aby Twoja praca wyglądała lepiej, musiałbym ją zobaczyć. Generalnie najwięcej zależy od światła; w Composite możesz nim wspaniale operować, przyciemniać/rozjaśniać wybrane elementy sceny, maskować konkretne obiekty, wyodrębniać je, składać ze sobą, desaturować i rozmywać. Niestety jednak, przepisu na dobry render nie ma, ale radzę pooglądać różne color sketche np. pixara (http://latimesblogs.latimes.com/.a/6a00d8341c630a53ef0120a78e9eb7970b-600wi) - niewyczerpane źródło wiedzy na temat oświetlenia sceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności