Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

Wymodelowałem sobie szklany stolik i jakieś owoce na nim (tylko się nie śmiać z modeli, bo dopiero się uczę ;)). Skoro ten stolik jest szklany, to nie powinien dawać takiego mocnego cienia jaki daje ;/

Jak zmienić, aby szkło dawało mniejszy cień, a reszta normalny??

I jeszcze jedno wytanko.

Czemu jak wstawię spot'a, to renderuje mi widokiem ze spota, a nie z kamery??

Dorzucam dwa rendery stolika dla wizualnego zrozumienia mojego pytanka ;)

Obrazek1

Obrazek2

 

Z góry dzięki za odpowiedź :D

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wszystko zależy od rodzaju silnika renderującego w którym pracujesz,

bez tego nikt Ci nie odpowie na to pytanie wyczerpująco.

Pewne jest to, że masz źle ustawione parametry shadera lub światło nie ma

włączonych cieni typu raytracing.

 

pzdr

Elimo

Napisano
  • Autor

Używam standardowego rendera, który jest automatycznie instalowany z blenderem.

Prógowałem wgrać Yaf(a)ray, ale cały czas wywala mi jakieś błędy i nawet się nie chce nic ustawić, bo wyskakuje błąd, że czegoś tam nie może zrobić ;/

Napisano

jeszcze jedno mi powiedz, używasz blendera 2.5 czy 2.49 ? spróbuj na materiale podłogi w zakładce shadow zaznaczyć receive transparent shadows.

 

Edit:

hmm nie wiem przychodzi mi tylko do głowy kombinowanie z alphą albo z ustawieniami światła - kolor cienia itd np z czarnego na szary, tylko wtedy będziesz musiał ustawić inne światło dla reszty obiektów.

Edytowane przez Creator

Napisano

Blender nie jest fotorealistycznym rendererem więc na razie zapomnij o raytracowanych cieniach w przeŹroczystości. Polecam Lux'a.

Napisano
  • Autor

Używam 2.49b, Pythona mam 2.6.2.

A co do lux'a, to on materiały będzie automatycznie pobierał te,k tóre sa już ustawione?? Czy trzeba robić od nowa?

 

Edit:

Gdzie w tym lux renderze można zobaczyć ile jeszcze zotało do końca renderu?? Bo się przyzwyczaiłem do normalnego, że pokazuje się obrazek po kawałku, a tutaj jest najpierw szum a potem się chyba pokazuje. Pół godziny render zwykłego cube'a na minimalnych ustawieniach;/

Możliwe, że dlatego, że wyskakują mi jakieś błędy, gdy chcę włączyć jakikolwiek skrypt w blenderze ;/

Edytowane przez arnold33

Napisano

Musisz poczytać dokumentację bo Lux potrafi robić biased i unbiased. Przy obecnych ustawieniach będzie renderowało się bez końca. Nie korzysta z ustawień materiałów z Blendera - trzeba to samemu ustawić w eksporterze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.