Skocz do zawartości

max 2011 nazewnictwo objektów 001


SUPER_OkO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem, że w nowym maxie zmieniło się nazewnictwo objektów z 01 na 001, czyli np. standardowo do tej pory objekty były nazywane typu $box01 teraz jest $box001 co mi bardzo przeszkadza. Czy ktoś spotkał gdzieś jakieś magiczne ustawienie żeby to zmienić na "stary" typ? Mam sporo starych skryptów, które opierały się o sposób nazewnictwa i za bardzo nie chce mi sie przepisywać wszystkiego od nowa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Trzymaj: :)

 

http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2011/odd-new-renaming-feature-the-extra-zero/page-last/

 

 

maxOps.nameSuffixLength

 

NEW in 3ds Max 2011: Controls the number of digits appended as suffix to the name of newly created scene nodes, layers etc.

 

NOTES:

 

The default value was changed from 2 to 3 and is now controlled by the “NameSuffixLength” key in the [Preferences] category of the 3dsmax.ini file.

 

This is to ensure better sorting of up to 999 objects using the MAXScript sort() method. If you intend to work with more than 1000 objects, you can increase the maxOps.nameSuffixLength value to 4 or more to ensure enough leading zeros.

 

In addition, note that newly created nodes will receive a number one higher than the highest number in the scene without filling gaps. For example. if you create objects Box001, Box002 and Box003 and delete Box002, the next automatically named object will have the name Box004 and not Box002.

Edytowane przez Wray
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jakiś żart ,jak ten beznadziejny program może zarządzać więcej niż 100-ką obiektów,może 100 sześcianów po 12 trójkątów każdy, oczywiście bez żadnych tekstur. Oni zamiast wydawać kolejne wersje z dumnie brzmiącą nazwą 2011 powinni przez 2 lata tylko i wyłącznie skoncentrować się na stabilności i np.wydać program 3ds max stable. Mój max 2010 wysypał się wczoraj 18 razy w material editorze , ale przecież to moja wina ,bo mam 3 gb ramu zamiast 5 , no i jak można używać 7 tekstur po 48 mb. Właśnie dlatego ten program to zwykła zabawka a nie profesjonalne narzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już bez przesady... ale na prawdę często jest winny użytkownik. soft ma swoją specyfikę ale jak praktycznie każdy, a marudzić to najłatwiej. może jednak masz nie stabilną stację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności