Napisano 1 Maj 201014 l Czy to normalne, że w scenie ok. 1,8 mil poly, świeconej mr sun & sky, bez ogromnych tekstur (max 1600px), z FG i GI (plus conserve memory i BSP2) przy 3GB RAM w systemie mental ustawicznie wywala się z braku pamięci, ciągnąc za sobą maxa? Czy coś źle robię? :) Zaczynam wizki w mentalu i nie wiem czy to normalne zachowanie, wymagające zainwestowanie w kompa z 8 GB RAM. System to 32-bitowa Vista, btw. Czy ewentualne przejście na 64-bitową Siódemkę pomoże choć trochę?
Napisano 1 Maj 201014 l na os 32 bit nie wykorzystasz całego ramu max jakieś 2 gb taka wada 32 bit. prejscie na 64 bit napewno pomoże. poza tym im wiecej ramu tym lepiej ale to zależy od skomplikowania seny
Napisano 1 Maj 201014 l Blade co ty gadasz 32 bitowe systemy żrą mniej ramu niż 64 bitowe na 32 bitowcach wykorzystasz 3,3gb ramu , 32 bitowa siódemka zżera 400-500 mb ramu a 64 bitowy 600-700(mowa o nie zoptymalizowanych systemach) więc na razie nie warto specjalnie inwestować w 64 bity dopiero jak będziesz zmieniał kompa na 4+gb ramu to bez 64 bitowego systemu się nie obędzie.
Napisano 1 Maj 201014 l Czy ewentualne przejście na 64-bitową Siódemkę pomoże choć trochę? + zakup ramu rozwiązuje problem. Inne wyjście to optymalizacja sceny, mniejsze textury etc. Inna sprawa to że Max wywala nie tylko z powodu braku ramu, ale to już inna historia. Edytowane 1 Maj 201014 l przez PICsell
Napisano 1 Maj 201014 l Przesiądź się na 64 bity, może być nawet XP64 (choć nie ma sensu:D) i zapomnij o problemach z pamięcią. Miałem sceny z kilkudziesięcioma milionami poly (w subd). Na czysto mogę spokojnie wrzucić postać która ma 6-8 milionów poligonów. Wcześniej na tym samym sprzęcie 2 miliony to był szczyt marzeń i wszystko się wieszało 7 razy na 10.
Napisano 2 Maj 201014 l Sporo zależy jeszcze od rozdzielczości i na przykład czy renderujemy dodatkowe elementy.
Napisano 2 Maj 201014 l Autor Zapomniałem dodać właśnie, że rozdzielczości są bardzo małe - 800 na xxx, czasem 1200. Czasami pomaga przerenderowanie najpierw do pliku GI i FG a potem właściwy render. No nic, we wtorek spróbuję z siódemką 64-bitową i ewentualnie zamienię jedną kość 1GB na 2GB czyli do pełnych 4GB, bo to jedyna zmiana pamięci jaką mogę zrobić.
Napisano 2 Maj 201014 l Przed renderem nie uruchamiaj edytora materiałów, i w Preference Settings > Configure Driver ustaw Download Texture Size na minimum.
Napisano 6 Maj 201014 l pamietam, kiedys jak jechalem na x32, tez czesto byly jaja z jakimis artefaktami, problemami, wywalaniem sie podczas renderu. od kad mam x64 problem sie rozplynal, oczywiscie samo x64 nic nie da, warto sie wesprzes hardwarowo w postaci kostek ramu. tak czy inaczej prywatnie mam xp64 + tylko 4g ramu i jeszcze (tfu tfu) ani razu nic mi sie nie wysypalo z powodu braku pamieci
Napisano 31 Maj 201014 l Właśnie... mam to samo z 32, też mi wywala z braku pamieci, a wcześniej wszystko było ok. Dokładnie te same objawy...
Napisano 28 Czerwiec 201014 l Mam dziwny problem posiadam 8gb ram (1600mhz) mam bardzo dokładne modele drzew krzewów i w trakcie renderowania max połyka mi nieco ponad 6gb po czym wita mnie takim komunikatem (pagefile mam wyłączone, bo mam SSD) wszystkie opcje oświetlenia i w samym mental ray są domyślne .
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto