Karrde Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 Czy to normalne, że w scenie ok. 1,8 mil poly, świeconej mr sun & sky, bez ogromnych tekstur (max 1600px), z FG i GI (plus conserve memory i BSP2) przy 3GB RAM w systemie mental ustawicznie wywala się z braku pamięci, ciągnąc za sobą maxa? Czy coś źle robię? :) Zaczynam wizki w mentalu i nie wiem czy to normalne zachowanie, wymagające zainwestowanie w kompa z 8 GB RAM. System to 32-bitowa Vista, btw. Czy ewentualne przejście na 64-bitową Siódemkę pomoże choć trochę?
BLADE Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 na os 32 bit nie wykorzystasz całego ramu max jakieś 2 gb taka wada 32 bit. prejscie na 64 bit napewno pomoże. poza tym im wiecej ramu tym lepiej ale to zależy od skomplikowania seny
ryba747 Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 Blade co ty gadasz 32 bitowe systemy żrą mniej ramu niż 64 bitowe na 32 bitowcach wykorzystasz 3,3gb ramu , 32 bitowa siódemka zżera 400-500 mb ramu a 64 bitowy 600-700(mowa o nie zoptymalizowanych systemach) więc na razie nie warto specjalnie inwestować w 64 bity dopiero jak będziesz zmieniał kompa na 4+gb ramu to bez 64 bitowego systemu się nie obędzie.
PICsell Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 (edytowane) Czy ewentualne przejście na 64-bitową Siódemkę pomoże choć trochę? + zakup ramu rozwiązuje problem. Inne wyjście to optymalizacja sceny, mniejsze textury etc. Inna sprawa to że Max wywala nie tylko z powodu braku ramu, ale to już inna historia. Edytowane 1 Maj 2010 przez PICsell
jamnique Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 Przesiądź się na 64 bity, może być nawet XP64 (choć nie ma sensu:D) i zapomnij o problemach z pamięcią. Miałem sceny z kilkudziesięcioma milionami poly (w subd). Na czysto mogę spokojnie wrzucić postać która ma 6-8 milionów poligonów. Wcześniej na tym samym sprzęcie 2 miliony to był szczyt marzeń i wszystko się wieszało 7 razy na 10.
Hynol Napisano 2 Maj 2010 Napisano 2 Maj 2010 Sporo zależy jeszcze od rozdzielczości i na przykład czy renderujemy dodatkowe elementy.
Karrde Napisano 2 Maj 2010 Autor Napisano 2 Maj 2010 Zapomniałem dodać właśnie, że rozdzielczości są bardzo małe - 800 na xxx, czasem 1200. Czasami pomaga przerenderowanie najpierw do pliku GI i FG a potem właściwy render. No nic, we wtorek spróbuję z siódemką 64-bitową i ewentualnie zamienię jedną kość 1GB na 2GB czyli do pełnych 4GB, bo to jedyna zmiana pamięci jaką mogę zrobić.
Grave Napisano 2 Maj 2010 Napisano 2 Maj 2010 Przed renderem nie uruchamiaj edytora materiałów, i w Preference Settings > Configure Driver ustaw Download Texture Size na minimum.
KoMic Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 pamietam, kiedys jak jechalem na x32, tez czesto byly jaja z jakimis artefaktami, problemami, wywalaniem sie podczas renderu. od kad mam x64 problem sie rozplynal, oczywiscie samo x64 nic nie da, warto sie wesprzes hardwarowo w postaci kostek ramu. tak czy inaczej prywatnie mam xp64 + tylko 4g ramu i jeszcze (tfu tfu) ani razu nic mi sie nie wysypalo z powodu braku pamieci
Grave Napisano 7 Maj 2010 Napisano 7 Maj 2010 Ja to mam chyba jakieś szczęście, bo nigdy nie miałem problemów z wersją x32
megys Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 Właśnie... mam to samo z 32, też mi wywala z braku pamieci, a wcześniej wszystko było ok. Dokładnie te same objawy...
Gość RafalPL Napisano 28 Czerwiec 2010 Napisano 28 Czerwiec 2010 Mam dziwny problem posiadam 8gb ram (1600mhz) mam bardzo dokładne modele drzew krzewów i w trakcie renderowania max połyka mi nieco ponad 6gb po czym wita mnie takim komunikatem (pagefile mam wyłączone, bo mam SSD) wszystkie opcje oświetlenia i w samym mental ray są domyślne .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się