Gość pablo123 Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 Jestem początkujący, chciałbym spytać czy istnieje jakiś ogólnie przyjęty sposób na wypełnienie naczynia np. wodą. Zatrzymałem się na wykonaniu pustej butelki i sam nie wiem czy utworzyć nowy obiekt w centrum butelki, czy może inaczej...
Lukasz_D Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 w przypadku gdy ciesz nie "porusza sie" to ja bym zrobił obiekt w naczyniu.
Gość Norad Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 A jeśli się porusza - Glu3d. Trochę niejasny z początku, dzięki tutorialom na stronie producenta okazał się świetnym symulatorem cieczy http://3daliens.com/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=58
arnold33 Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 Powiem tak. Jako, że mi się nie chciało modelować butelki, więc zrobiłem bardzo prymitywny talerz :D i na nim taflę wody. A zrobiłem to tak: wymodelowałem talerzyk; zrobiłem okrąg, połączyłem wszyskie wertexy w jeden na środku; nałożyłem teksturkę(na koło) - Clouds(ustawienia według potrzeb) w Material buttons w Map To ustawiłem jako Nor, a odznaczyłem Col. Nor przesunąłem na około 6 i wyszła delikatnie pofalowana tafla wody. poustawiałem Ray Transp według potrzeb, i wyszło prawie realistycznie :D Dopiero zaczynam z blenderem i jeśli coś niezrozumiale napisałem, to postaram się jaśniej wyjaśnić ;) Norad - co do Glu3d, to nie znalazłem tam, żeby było dla blendera, chyba że coś przeoczyłem ;) Przykładowe rendery: Standardowy Blender Render: http://img189.imageshack.us/i/talerzblenderrender.jpg/ Yafaray: http://img185.imageshack.us/i/talerzyafaray.png/ (yafaraya dopiero zaczynam rozkminiać, więc mogło trochę dziwnie wyjść :D) Mam nadzieję, że o to chodziło ;) Pozdro
Double_G Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 A jeśli się porusza - Glu3d. Trochę niejasny z początku, dzięki tutorialom na stronie producenta okazał się świetnym symulatorem cieczy http://3daliens.com/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=58 Blender ma własny symulator cieczy.
Skoti Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 A jeśli się porusza - Glu3d. Trochę niejasny z początku, dzięki tutorialom na stronie producenta okazał się świetnym symulatorem cieczy http://3daliens.com/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=58 Glu3D nie działa z Blenderem, ale i tak dziwna rada wydawać kilkaset $ na plugin, który daje to co jest out-of-box w blenderze. Zamiast Glu3D wystarczy włączyć symulator Fluidów w blenderze: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Physics/Fluids
dac77 Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 Facet nie chce symulować tylko po prostu zrobić wodę w butelce. Niech weźmie i zrobi butelkę. Niech da jej materiał butelkowy. Niech on ją skopiuje i w edycji niechaj zewnętrzne ścianki skasuje. Wewnętrzne niech obetnie do poziomu wody i wypełni dziurę by utworzyć wodę. Niechaj wtedy Alt-S i o -0.001 zeskaluje. Materiał wodny niechaj podaruje.
szczuro Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 niech dac77 przeczyta co Lukasz_D już napisał i niech pisze do pablo123 w drugiej osobie a nie trzeciej, bo tak to babki po zabitych dechami wsiach mówiły
dac77 Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 niech dac77 przeczyta co Lukasz_D już napisał i niech pisze do pablo123 w drugiej osobie a nie trzeciej, bo tak to babki po zabitych dechami wsiach mówiły Pudło!!! Tak mówił pewien zboczek w "Milczenie owiec".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się