Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Jestem początkujący, chciałbym spytać czy istnieje jakiś ogólnie przyjęty sposób na wypełnienie naczynia np. wodą. Zatrzymałem się na wykonaniu pustej butelki i sam nie wiem czy utworzyć nowy obiekt w centrum butelki, czy może inaczej...

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Powiem tak.

Jako, że mi się nie chciało modelować butelki, więc zrobiłem bardzo prymitywny talerz :D i na nim taflę wody. A zrobiłem to tak:

wymodelowałem talerzyk;

zrobiłem okrąg, połączyłem wszyskie wertexy w jeden na środku;

nałożyłem teksturkę(na koło) - Clouds(ustawienia według potrzeb)

w Material buttons w Map To ustawiłem jako Nor, a odznaczyłem Col. Nor przesunąłem na około 6 i wyszła delikatnie pofalowana tafla wody.

poustawiałem Ray Transp według potrzeb, i wyszło prawie realistycznie :D

Dopiero zaczynam z blenderem i jeśli coś niezrozumiale napisałem, to postaram się jaśniej wyjaśnić ;)

 

Norad - co do Glu3d, to nie znalazłem tam, żeby było dla blendera, chyba że coś przeoczyłem ;)

 

Przykładowe rendery:

Standardowy Blender Render: http://img189.imageshack.us/i/talerzblenderrender.jpg/

Yafaray: http://img185.imageshack.us/i/talerzyafaray.png/ (yafaraya dopiero zaczynam rozkminiać, więc mogło trochę dziwnie wyjść :D)

Mam nadzieję, że o to chodziło ;)

Pozdro

Napisano
A jeśli się porusza - Glu3d. Trochę niejasny z początku, dzięki tutorialom na stronie producenta okazał się świetnym symulatorem cieczy

 

http://3daliens.com/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=58

Glu3D nie działa z Blenderem, ale i tak dziwna rada wydawać kilkaset $ na plugin, który daje to co jest out-of-box w blenderze. Zamiast Glu3D wystarczy włączyć symulator Fluidów w blenderze:

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Physics/Fluids

Napisano

Facet nie chce symulować tylko po prostu zrobić wodę w butelce. Niech weźmie i zrobi butelkę. Niech da jej materiał butelkowy. Niech on ją skopiuje i w edycji niechaj zewnętrzne ścianki skasuje. Wewnętrzne niech obetnie do poziomu wody i wypełni dziurę by utworzyć wodę. Niechaj wtedy Alt-S i o -0.001 zeskaluje. Materiał wodny niechaj podaruje.

Napisano

niech dac77 przeczyta co Lukasz_D już napisał i niech pisze do pablo123 w drugiej osobie a nie trzeciej, bo tak to babki po zabitych dechami wsiach mówiły

Napisano
niech dac77 przeczyta co Lukasz_D już napisał i niech pisze do pablo123 w drugiej osobie a nie trzeciej, bo tak to babki po zabitych dechami wsiach mówiły

 

Pudło!!! Tak mówił pewien zboczek w "Milczenie owiec".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.