kurczaczak Napisano 21 Maj 2010 Share Napisano 21 Maj 2010 Jestem baaaaaardzo początkującym grafikiem. Mam problem z modyfikatorem MeshSmooth. Bez MS wygląda tak: A z MS tak: Render wygląda okropnie! Co mam zrobić? Jeśli można, to proszę o tłumaczenie w stylu "kliknij to, wpisz tamto". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kakaku Napisano 21 Maj 2010 Share Napisano 21 Maj 2010 Vertexy nie sa polaczone albo sa podwójne. zaznacz i weld. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 21 Maj 2010 Share Napisano 21 Maj 2010 To chyba kwestia edgów w tej bryle. Masz tam jekieś niewidoczne linie i pewnie to przez nie max głupieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurczaczak Napisano 22 Maj 2010 Autor Share Napisano 22 Maj 2010 (edytowane) Nic to nie daje. Wiem chyba, gdzie leży błąd. Rysując linię, extrude to MS się gubi. Przy rysowaniu plane, potem extrude, chyba już nie. EDIT Okazało się, że miałem rację. No cóż... no to robimy od nowa :D. Dobrze przynajmniej, że nie byłem daleko. Do zamknięcia Edytowane 22 Maj 2010 przez kurczaczak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XaoC Napisano 22 Maj 2010 Share Napisano 22 Maj 2010 Nie wiem, nigdy tak nie robilem, ale tak bym sprobowal najpierw, co ci szkodzi? A spróbuj wyeksportowac w czyms innym niz plik max i zaimportowac spowrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 23 Maj 2010 Share Napisano 23 Maj 2010 Sprawdziłem, problem jest w tym co pisałem. Edge na górnej płaszczyźnie masz złe. Zrobiłem podobny kształt do twojego, jeden zamknąłem capem a w drugim zbridżowalem krawędzie tak by tworzyły porządną siatkę. W pierwszym identyczne syfy co u ciebie w drugim wszystko ok. Eksport nie jest tu potrzebny, popraw siatkę. Szczególnie koło tych różowych edgów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Na moje oko, to kolega ma ustawione wyświetlanie wszystkich edgów/pracuje na edit mesh z widocznymi edgami które potem nie są brane pod uwagę przy wygładzaniu. Oczywiście PICsell ma rację. Siatka może być łatwo naprawiona, tylko trzeba zmienić tryb wyświetlania krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Możesz sprawdzić sobie ten obiekt jakie są błędy modyfikatorem STL check. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurczaczak Napisano 26 Maj 2010 Autor Share Napisano 26 Maj 2010 Poradziłem sobie inaczej. Stworzyłem plane, dopasowałem do kształtu i extrude. Teraz działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple_man Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 (edytowane) No oczywiście, ze wina w sposobie modelowania. Chociaż nie wiem jak byś kombinował, to MS nadany na extrudowany line będziesz miał syf. Inna sprawa to topo twojej siatki. Nie tędy droga. Moja propozycja wypieprz facey z góry, tzn z górnej części gitary, zapodaj na ten otwór modyfikator cape, zaznacz powstały w ten sposób polygon i potraktuj go insertem ale takim raczej małym. Potem dla pewności dodaj jeszcze raz insert na ten sam polygon i teraz dopiero daj MS. Powinno zadziałać. Jak nie to pozostaje jeszcze cięcie tego polygona Cutem. Powinno pomóc. OK sprawdziłem i będzie trza wprowadzić na takim poly dodatkowego cuta. Widać to na obrazku: (od prawej) -> (1) line, extrude, Meshsmooth (syf); (2) line, extrude, insert, Meshsmooth (lepiej, ale syf); (3) line, extrude, insert, cut, meshsmooth (i jest good) Edytowane 26 Maj 2010 przez Simple_man 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurczaczak Napisano 27 Maj 2010 Autor Share Napisano 27 Maj 2010 Dziękuję, będę na przyszłość wiedział, że można to załatwić. A jeszcze mam takie pytanie z innej beczki. Mamy jakiś obiekt. Załóżmy, że twarz. No i chcę otrzymać bitmapę, na której będę miał zaznaczone oczy, nos usta itp., pokoloruję to i mi się wszystko ładnie nałoży. Da się coś takiego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 27 Maj 2010 Share Napisano 27 Maj 2010 Ogólnie to o czym piszesz to mapowanie. Poczytaj o modyfikatorze unwrap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się