Skocz do zawartości

MeshSmooth


kurczaczak

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem baaaaaardzo początkującym grafikiem. Mam problem z modyfikatorem MeshSmooth. Bez MS wygląda tak:

 

ortobez.jpg

 

A z MS tak:

 

orto.jpg

 

Render wygląda okropnie!

 

renderr.jpg

 

Co mam zrobić? Jeśli można, to proszę o tłumaczenie w stylu "kliknij to, wpisz tamto".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Nic to nie daje. Wiem chyba, gdzie leży błąd. Rysując linię, extrude to MS się gubi. Przy rysowaniu plane, potem extrude, chyba już nie.

 

EDIT

Okazało się, że miałem rację. No cóż... no to robimy od nowa :D. Dobrze przynajmniej, że nie byłem daleko. Do zamknięcia

Edytowane przez kurczaczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, problem jest w tym co pisałem. Edge na górnej płaszczyźnie masz złe. Zrobiłem podobny kształt do twojego, jeden zamknąłem capem a w drugim zbridżowalem krawędzie tak by tworzyły porządną siatkę. W pierwszym identyczne syfy co u ciebie w drugim wszystko ok. Eksport nie jest tu potrzebny, popraw siatkę. Szczególnie koło tych różowych edgów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko, to kolega ma ustawione wyświetlanie wszystkich edgów/pracuje na edit mesh z widocznymi edgami które potem nie są brane pod uwagę przy wygładzaniu. Oczywiście PICsell ma rację. Siatka może być łatwo naprawiona, tylko trzeba zmienić tryb wyświetlania krawędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście, ze wina w sposobie modelowania. Chociaż nie wiem jak byś kombinował, to MS nadany na extrudowany line będziesz miał syf. Inna sprawa to topo twojej siatki. Nie tędy droga. Moja propozycja wypieprz facey z góry, tzn z górnej części gitary, zapodaj na ten otwór modyfikator cape, zaznacz powstały w ten sposób polygon i potraktuj go insertem ale takim raczej małym. Potem dla pewności dodaj jeszcze raz insert na ten sam polygon i teraz dopiero daj MS. Powinno zadziałać. Jak nie to pozostaje jeszcze cięcie tego polygona Cutem. Powinno pomóc. OK sprawdziłem i będzie trza wprowadzić na takim poly dodatkowego cuta. Widać to na obrazku:

(od prawej) -> (1) line, extrude, Meshsmooth (syf); (2) line, extrude, insert, Meshsmooth (lepiej, ale syf); (3) line, extrude, insert, cut, meshsmooth (i jest good)

Edytowane przez Simple_man
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, będę na przyszłość wiedział, że można to załatwić. A jeszcze mam takie pytanie z innej beczki. Mamy jakiś obiekt. Załóżmy, że twarz. No i chcę otrzymać bitmapę, na której będę miał zaznaczone oczy, nos usta itp., pokoloruję to i mi się wszystko ładnie nałoży. Da się coś takiego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności