Napisano 21 Maj 201014 l Jestem baaaaaardzo początkującym grafikiem. Mam problem z modyfikatorem MeshSmooth. Bez MS wygląda tak: A z MS tak: Render wygląda okropnie! Co mam zrobić? Jeśli można, to proszę o tłumaczenie w stylu "kliknij to, wpisz tamto".
Napisano 21 Maj 201014 l To chyba kwestia edgów w tej bryle. Masz tam jekieś niewidoczne linie i pewnie to przez nie max głupieje.
Napisano 22 Maj 201014 l Autor Nic to nie daje. Wiem chyba, gdzie leży błąd. Rysując linię, extrude to MS się gubi. Przy rysowaniu plane, potem extrude, chyba już nie. EDIT Okazało się, że miałem rację. No cóż... no to robimy od nowa :D. Dobrze przynajmniej, że nie byłem daleko. Do zamknięcia Edytowane 22 Maj 201014 l przez kurczaczak
Napisano 22 Maj 201014 l Nie wiem, nigdy tak nie robilem, ale tak bym sprobowal najpierw, co ci szkodzi? A spróbuj wyeksportowac w czyms innym niz plik max i zaimportowac spowrotem.
Napisano 23 Maj 201014 l Sprawdziłem, problem jest w tym co pisałem. Edge na górnej płaszczyźnie masz złe. Zrobiłem podobny kształt do twojego, jeden zamknąłem capem a w drugim zbridżowalem krawędzie tak by tworzyły porządną siatkę. W pierwszym identyczne syfy co u ciebie w drugim wszystko ok. Eksport nie jest tu potrzebny, popraw siatkę. Szczególnie koło tych różowych edgów.
Napisano 24 Maj 201014 l Na moje oko, to kolega ma ustawione wyświetlanie wszystkich edgów/pracuje na edit mesh z widocznymi edgami które potem nie są brane pod uwagę przy wygładzaniu. Oczywiście PICsell ma rację. Siatka może być łatwo naprawiona, tylko trzeba zmienić tryb wyświetlania krawędzi.
Napisano 26 Maj 201014 l Autor Poradziłem sobie inaczej. Stworzyłem plane, dopasowałem do kształtu i extrude. Teraz działa.
Napisano 26 Maj 201014 l No oczywiście, ze wina w sposobie modelowania. Chociaż nie wiem jak byś kombinował, to MS nadany na extrudowany line będziesz miał syf. Inna sprawa to topo twojej siatki. Nie tędy droga. Moja propozycja wypieprz facey z góry, tzn z górnej części gitary, zapodaj na ten otwór modyfikator cape, zaznacz powstały w ten sposób polygon i potraktuj go insertem ale takim raczej małym. Potem dla pewności dodaj jeszcze raz insert na ten sam polygon i teraz dopiero daj MS. Powinno zadziałać. Jak nie to pozostaje jeszcze cięcie tego polygona Cutem. Powinno pomóc. OK sprawdziłem i będzie trza wprowadzić na takim poly dodatkowego cuta. Widać to na obrazku: (od prawej) -> (1) line, extrude, Meshsmooth (syf); (2) line, extrude, insert, Meshsmooth (lepiej, ale syf); (3) line, extrude, insert, cut, meshsmooth (i jest good) Edytowane 26 Maj 201014 l przez Simple_man
Napisano 27 Maj 201014 l Autor Dziękuję, będę na przyszłość wiedział, że można to załatwić. A jeszcze mam takie pytanie z innej beczki. Mamy jakiś obiekt. Załóżmy, że twarz. No i chcę otrzymać bitmapę, na której będę miał zaznaczone oczy, nos usta itp., pokoloruję to i mi się wszystko ładnie nałoży. Da się coś takiego zrobić?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto