Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem baaaaaardzo początkującym grafikiem. Mam problem z modyfikatorem MeshSmooth. Bez MS wygląda tak:

 

ortobez.jpg

 

A z MS tak:

 

orto.jpg

 

Render wygląda okropnie!

 

renderr.jpg

 

Co mam zrobić? Jeśli można, to proszę o tłumaczenie w stylu "kliknij to, wpisz tamto".

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Vertexy nie sa polaczone albo sa podwójne. zaznacz i weld.

Napisano

To chyba kwestia edgów w tej bryle. Masz tam jekieś niewidoczne linie i pewnie to przez nie max głupieje.

Napisano
  • Autor

Nic to nie daje. Wiem chyba, gdzie leży błąd. Rysując linię, extrude to MS się gubi. Przy rysowaniu plane, potem extrude, chyba już nie.

 

EDIT

Okazało się, że miałem rację. No cóż... no to robimy od nowa :D. Dobrze przynajmniej, że nie byłem daleko. Do zamknięcia

Edytowane przez kurczaczak

Napisano

Nie wiem, nigdy tak nie robilem, ale tak bym sprobowal najpierw, co ci szkodzi? A spróbuj wyeksportowac w czyms innym niz plik max i zaimportowac spowrotem.

Napisano

Sprawdziłem, problem jest w tym co pisałem. Edge na górnej płaszczyźnie masz złe. Zrobiłem podobny kształt do twojego, jeden zamknąłem capem a w drugim zbridżowalem krawędzie tak by tworzyły porządną siatkę. W pierwszym identyczne syfy co u ciebie w drugim wszystko ok. Eksport nie jest tu potrzebny, popraw siatkę. Szczególnie koło tych różowych edgów.

Napisano

Na moje oko, to kolega ma ustawione wyświetlanie wszystkich edgów/pracuje na edit mesh z widocznymi edgami które potem nie są brane pod uwagę przy wygładzaniu. Oczywiście PICsell ma rację. Siatka może być łatwo naprawiona, tylko trzeba zmienić tryb wyświetlania krawędzi.

Napisano

Możesz sprawdzić sobie ten obiekt jakie są błędy modyfikatorem STL check.

Napisano

No oczywiście, ze wina w sposobie modelowania. Chociaż nie wiem jak byś kombinował, to MS nadany na extrudowany line będziesz miał syf. Inna sprawa to topo twojej siatki. Nie tędy droga. Moja propozycja wypieprz facey z góry, tzn z górnej części gitary, zapodaj na ten otwór modyfikator cape, zaznacz powstały w ten sposób polygon i potraktuj go insertem ale takim raczej małym. Potem dla pewności dodaj jeszcze raz insert na ten sam polygon i teraz dopiero daj MS. Powinno zadziałać. Jak nie to pozostaje jeszcze cięcie tego polygona Cutem. Powinno pomóc. OK sprawdziłem i będzie trza wprowadzić na takim poly dodatkowego cuta. Widać to na obrazku:

(od prawej) -> (1) line, extrude, Meshsmooth (syf); (2) line, extrude, insert, Meshsmooth (lepiej, ale syf); (3) line, extrude, insert, cut, meshsmooth (i jest good)

Edytowane przez Simple_man

Napisano
  • Autor

Dziękuję, będę na przyszłość wiedział, że można to załatwić. A jeszcze mam takie pytanie z innej beczki. Mamy jakiś obiekt. Załóżmy, że twarz. No i chcę otrzymać bitmapę, na której będę miał zaznaczone oczy, nos usta itp., pokoloruję to i mi się wszystko ładnie nałoży. Da się coś takiego zrobić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności