arnold33 Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Witam Ostatnio zadziałał mi Yafaray, z czego się cieszę :) Tylko mam teraz problem z materiałami, mianowicie zrobiłem sobie kolumnę (tak dla treningu) i próbowałem poustawiać materiały w yafaray'u. Znalazłem gdzieś na necie stronkę z przykładowymi ustawieniami materiałów i na tamtym się wzorowałem. Chciałem prosić was o opinię, czy w miarę realnie to wyszło :D I ewentualnie jakieś porady, co zmienić ;) Z góry dzięki http://img412.imageshack.us/img412/4650/kolumnadua.png http://monkeybrain.blox.pl/html - stąd "uczyłem się" ustawień ;)
mookie Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Nie wygląda to realnie; model jest zbyt uproszczony, brakuje detalu, tekstura drewna wygląda bardzo sztucznie, nie ma odbić, a przynajmniej w tym studiu są one niewidoczne.
Ulfar999 Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Tak jak mookie mowi, lakierowane drewno polyskuje, a raczej nikt surowym kolumny nie obudowywuje, jeszcze popraw UV, sloje sa wieksze na scianie przedniej od tych na pozostalych.
Lucas Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Koledzy wyżej dobrze prawią - dodaj jeszcze jakieś podłoże i otoczenie, powinno to dużo zmienić zarówno w oświetleniu jak i wyglądzie materiału (żeby zobaczyć np. odbicia na drewnie najpierw trzeba mieć coś, co faktycznie się w nim odbije:) )
Skoti Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Koledzy wyżej dobrze prawią - dodaj jeszcze jakieś podłoże i otoczenie, powinno to dużo zmienić zarówno w oświetleniu jak i wyglądzie materiału (żeby zobaczyć np. odbicia na drewnie najpierw trzeba mieć coś, co faktycznie się w nim odbije:) ) Wystarczy mieć mapkę (np. http://i.msdn.microsoft.com/dynimg/IC39574.gif), które będzie robić wrażenie jakby się coś odbijało ;]
arnold33 Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Starałem się poprawić to co mi poradziliście ;) Poprawiłem trochę UV, próbowałem wypalić bump mapę, dałem podłogę, lakier na kolumnie trochę odbija podłoże. Chętnie wysłucham reszty błędów ;) http://img576.imageshack.us/img576/7597/kolumna.png
mookie Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Pokaż refkę tej kolumny, jako model jest ona dość nieciekawa. Tekstura drewna jest źle nałożona (z przodu są szersze słoje, z boku gęstsze, na cieńszych fragmentach są zgięcia), generalnie zmian od wersji pierwszej jest niewiele. Wrzuć to do WIP'a, tam też uzyskasz pomoc od blenderowców (chociaż akurat preferencje programowe nie mają tutaj żadnego znaczenia).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się