Skocz do zawartości

dokładność modeli a wizualizacja


CaptainBorrow

Rekomendowane odpowiedzi

trudno jest czasami dokładnie zrobić model obiektu, jestem początkujący ale dochodziłem do sytuacji, że po kilku przekształceniach musiałem osobno vertexy przestawiać w xyz, żeby zachować dokładnie poziomy itp.

W biznesie wizualizacji dba się o dokładność czy robi się na oko?

W ogóle jaki soft jest przyjaźniejszy tworzeniu architektury niż max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Druga część pytania - Cad.

:)

Jest podstawą. Bazując na samej wizualizacji nie zdołasz nic osiągnąć.

Chodzi o język porozumiewania się z wykonawcami podczas realizacji.

Wizualizacja jest tylko pomocna, nie podstawowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość softu do wizualizacji umożliwia dość precyzyjne transformacje (lepiej lub gorzej ale zawsze jakoś:), osobiście uważam, że Blender pod tym względem jest genialny), więc mając dokumentację w postaci rzutów, przekrojów i widoków można osiągnąć stuprocentową dokładność. Oczywiście trzeba takie uzyskać od projektanta/inwestora i umieć je czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie wielu się ze mną zgodzi, ale ja bardzo lubie modelować w sketchup'ie, szczególnie architekture. ładnie importuje pliki CAD, można łatwo tworzyć i wysyłać linearne rysunki detali do akceptacji inwestora lub projektanta (jasne i klarowne w 3 sekundy ), a potem łatwy eksport do maxa i renderek gotowy. ( no prawie gotowy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie dokladnosci vizek, nie mowie tu o robieniu modeli pod budowe, planow arch itp.

Ladnych pare razy w studio byly sytuacje w rodzaju "ale te okno dosc wąsko wyglada, poszezcie je, nie wazne ze w planach inaczej". Generalnie utrzymuje sie jako takie wymiary, wiadomo, krzeslo nie moze miec 2 metrow itp, ale nikt nie bedzie patrzyl na wizke i wylapywal ze drzwi sa przesuniete o 1cm za bardzo w lewo. Nikt oprocz uzytkownikow tego forum oczywiscie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no różnie to bywa, u nas w pracowni bywa czasami odwrotnie - klientka czepiała się, że płyta kuchenki nie zgrywa się idealnie z szafką na górze (chociaż akurat się zgrywała, tylko klientka nie zbyt czuła przestrzeń w ogóle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no różnie to bywa, u nas w pracowni bywa czasami odwrotnie - klientka czepiała się, że płyta kuchenki nie zgrywa się idealnie z szafką na górze (chociaż akurat się zgrywała, tylko klientka nie zbyt czuła przestrzeń w ogóle)

 

Kobiety w przestrzeni ponoć słabiej ogarniają. Tak wyczytałem w kilku pismach odnośnie percepcji czlowieka. Dany przedmiot umieszczano w w pewnej odległości (chyba około 100m) i kazano ja okreslić. Jak dobrze pamietam rozbierzność wahała sie około 50m i rosła wraz z dystansem. Co do wizek to osobiscie wiele rzeczy robie na oko ale z zachowaniem jakiejs logiki. Nikt sie nie doszuka drobnych róznic tym bardziej przy mocno kalibrowanej ogniskowej;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skeczap jest idealny do szybkich koncepcji, długo nie mogłem go za akceptować, ale teraz wiem ze byłem idiotą, naprawdę świetnie się nadaje do szybkich koncepcji i pokazania sobie samemu, o co nam chodzi.Ex port do maxa patrząc z mojego doświadczenia, kompletnie się nie nadają, chyba ze do złapania gabarytów itp., ale nie do pracy w maxie, poza tym max jest mega przyjazny:) marudzisz:) a jak się przesiadasz do max ze skeczapa, to trochę inna liga:) kwestia przyzwyczajenia, w dzisiejszych czasach automatyzacji, i pokolenia skeczap to wszystko, co wymaga więcej niż dwóch kliknięć to mówią trudne.

Poza tym polecam Rewita, i jeszcze raz rewita, chodź cena mało atrakcyjna, ale możliwości ogromne no i Cada ci dorzuca:).. Chyba, że ty branża „grafika” to o tym zapomnij:)

Edytowane przez arch515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no oczywiście plany w cadzie są tylko jeśli coś nie jest sześcianem to już trudniej, dużo kątów itp.) no chciałem mieć wszystko idealnie więc siedziałem z kalkulatorem i liczyłem odległości w układzie współrzędnych dla vertexów hehe. No ale rozumiem że mogą być wartości w stylu 50,09234 (które to btw. w maxie lubią się tworzyć).

Autocad ma świetny system snapów i szkoda, że w maksie nie dorzucili czegoś takiego tym bardziej że to ta sama firma.

A rewita wypróbuję, wydaje sie ciekawy chociaż nikt kogo znam go nie używa.

Skeczapa też wypróbuję :>

Edytowane przez CaptainBorrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież w 3dsmax jest snapping, z tego co pamiętam całkiem przyzwoicie działa. Co do liczenia odległości w ukł. współrzędnych - a nie lepiej traktować odległości jako względne? Np. przyciągasz jakiś obiekt do ściany i potem odsuwasz go o już znaną z rysunku odległość. Swoją drogą w Blenderze jest jedna genialna opcja - wyświetlanie na bieżąco długości krawędzi i kątów między nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest ale gorszy niż w cadzie - mam na myśli ctrl click zmiana snapu, tracking point itp. Nie jest źle ale mogło by być lepiej, w 2011 nic się pod tym względem nie zmieniło. Pivoty wg mnie też nie są genialne, ale racja - narzekam.

 

Ok sprawdzę również blendera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rhino sprawdź...jest prawie jak CAD pod względem snapów...i jest super wygodny przy modelowaniu..zwłaszcza dziwnych geometrii..i można klepać komendy z klawiatury...generalnie dużo zalet dla architektury :] (tylko z renderowaniem słabo hehe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności