Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam

 

robię żarówkę ... i prawie mam skończoną ale chcę ją "zapalić" ... chcę dodać efekt żarzącej się tej "sprężynki" i nie ma pojęcia jak dodać tam światło-taką poświatę ... jaki typ światła tam zastosować ... może ktoś pomóc ?

dać jakiś namiar na tutorial ... ?

 

dzięki

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
witam

 

robię żarówkę ... i prawie mam skończoną ale chcę ją "zapalić" ... chcę dodać efekt żarzącej się tej "sprężynki" i nie ma pojęcia jak dodać tam światło-taką poświatę ... jaki typ światła tam zastosować ... może ktoś pomóc ?

dać jakiś namiar na tutorial ... ?

 

dzięki

 

Żeby sprężynka się żarzyła podbij parametr emit, by mieć światło dodaj tam lampę, natomiast poświatę musisz zrobić na etapie postprodukcji.

 

http://www.blendercookie.com/2010/03/09/rendering-a-light-saber/

Napisano

Nie chcę pisać nowego tematu, więc w tym zapytam ;)

Da się jakoś zrobić, żeby jakiś obiekt oświetlał inne obiekty?? Czy jest ta możliwość w internalu? :)

Czy tylko zewnętrzne silniki tak potrafią? :)

Napisano
Nie chcę pisać nowego tematu, więc w tym zapytam ;)

Da się jakoś zrobić, żeby jakiś obiekt oświetlał inne obiekty?? Czy jest ta możliwość w internalu? :)

Czy tylko zewnętrzne silniki tak potrafią? :)

 

Jest taka możliwość w 2.49 ustawiasz odpowiednio lampy typu spot,możesz ustawić jedna tak by wyglądało jakby obiekt oświetlał lub po jednej w każdą stronę dając im kształty prostokąta a wielkość biorąc z kształtu, w 2.5 tak jak poprzednio albo możesz włączyć indirect illumination i podbić emit.

Napisano

chodziło mi bez lamp, bo w zewnętrznych silnikach ustawia się normalnie, jakby to już lampa była ;) Bo sam emit nie oświetli innych obiektów?

Napisano
chodziło mi bez lamp, bo w zewnętrznych silnikach ustawia się normalnie, jakby to już lampa była ;) Bo sam emit nie oświetli innych obiektów?

 

No przecież powiedziałem że coś takiego jest ale tylko w Blender Render 2.5 z gałęzi Render Branch

 

Musisz ustawić Emit większe niż 0 i włączyć Indirect Ilumination (GI)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności