Skocz do zawartości

Renderowanie warstwami


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

Mam taka scene: samochod na moscie i widok za nim. Czy da się tak wyrenderować na 4 warstwach scene aby oddzielnie bylo niebo, oddzielnie, most, oddzielnie samochod i oddzielnie koło od samochodu? Znaczy wiem ze jest manager layer ale chodzi mi o taki sposob aby renderowalo np most ale bez tej czesci ktorej nie widac , ktora jest za samochodem, aby na jej miejscu bylo czarne pole? Musze jak najszybciej wyrenderowac i zalezy mi na czasie a nie chce go marnowac na renderowanie czesci mostu ktorej i tak nie bedzie widac w koncowym efekcie. Mam nadzieje ze zrozumiale napisalem:)

 

Edit: Mam jeszcze jeden problem: Dlaczego render wyglada inaczej w maxie a inaczej po zapisaniu do jpeg? Jest ciemniejszy

 

Pozdrawiam:)

Edytowane przez kakaku
  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

dzieki za fajny sposób;] sprobuje:)

 

Edit: Po przemysleniu tego sposobu, myslae ze to mi raczej malo pomoze. Bo gdy zmienie wszystko na jakis kolor a pozostawie rzecz do wyrenderownia to wszystkie refleksy i refrakty sie zmienia... a mi nie zabardzo o to chodzi:P

Edytowane przez kakaku
Napisano
Edit: Mam jeszcze jeden problem: Dlaczego render wyglada inaczej w maxie a inaczej po zapisaniu do jpeg? Jest ciemniejszy

 

Pozdrawiam:)

 

Na moje masz gammę przestawioną w preferencjach maxa.

 

Sz.

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

zdeno: juz znalazlem-gamma

presenter miałeś racje. Dzieki:) Ale nie wiem dlaczego tak sie zrobilo, wszedzie (chyba) gamma jest ok, tylko przy zapisie jak wybieram jpeg to nizej wymieram zeby gamma byla 2.2 i jest git.

m-peter:sprobuje:)

 

Dzieki za odp i cenne rady:)

Edytowane przez kakaku
Gość kakaku
Napisano

Wie ktos jak sprawe zlatwic z render elements? Czego i w jaki sposob uzyc?

Napisano

F10->zakladka render elements->zaznaczasz vrayRenderID->add->render (jesli chodzi o to).

Pozniej wrzucasz do to PS i np. uzywajac rozdzki zaznaczasz dany kolor ktory odpowiada ze dany element w scenie a dalej to juz robisz co ci potrzebne (usuwanie, kolorowanie itd itp).

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

ok dzieki, zobacze:)

 

Edit: No nie zabardzo mi o to chodzi, bo to jest to samo co podawał pionix wczesniej tylko duzo szybsze. Tutaj renderuje wszystkie rzeczy i robi mi taka mape, nie da sie wyrenderowac tego jakby w jednym oknie ale aby refrecty, rerakty cienie itp byly z oryginalnych objektow?

Edytowane przez kakaku
Napisano

Moze latwiej byloby gdybys dokladniej napisal co chcesz finalnie osiagnac? Czy chcesz miec mozliwosc posiadania w ps 4 warstw:tlo, most, samochodo, itd? Czy jeszcze cos innego?

Gość kakaku
Napisano

no dobra moze niezrozumiale napisalem, wiec od nowa:

Mam scene, ale renderuje sie za dlugo zeby machnac ja jednorazowo. Scena to smaochod na moscie. Kiedy renderuje most to renderuje mi sie takze fragment mostu, ktory finalnie bedzie zakryty przez samochod. I tutaj problem, nie chce tracic czasu, na renderowanie rzeczy ktorych nie bedzie widac. I jak zrobic aby za pierwszym renderowaniem, wyrenderowac mostu z plama w ksztalcie samochodu ale aby na moscie byly reflekty normalnego samochodu. No to chyba wszystko:P

Napisano

To co jest zasłonięte przez samochód to się nie renderuje. To co chcesz zrobić to jest jakaś paranojka. Ja rozumiem że dzielenie na warstwy czasem może pomagać, ale w takim ujęciu jak twoje to raczej spowolni liczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności