natas Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Mam poustawiane blueprinty na plane i zfreez-owane ale jak chcę przejść F3 by widzieć przezroczysty model to plane z blueprintami też się robią przezroczyste .Czytałem kilka różnych postów związanych z freeze ale jak na razie bezskutecznie .Próbowałem zmieniać z DirectX na OpenGl ale też nie przynosi to efektu .Chodzi mi o 3ds max2010 .
claude Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 (edytowane) Nie da się! Jak wcisniesz F3 nie będzie widć tekstur. Musisz będąc na obiekcie nad którym pracujesz wcisnąć alt+x i stanie się on przezroczysty. Jest też szkoała wrzucania referek w background ale wtedy często się one rozjeżdzają, zaletą tego jest że wciskasz f3 i widzisz background. Czasami z tego kożystam ale jak się rozjedzie mi obrazek to jest wnerw. Edytowane 10 Lipiec 2010 przez claude 1
Bruneq Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 a w XSI mozna ;) w maxie masz ghost'a przeciez
mrkrzysiek Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 da się na printy zrób sobie nowa warstwę klikasz prawym na nią i wybierasz Layer properties tam masz na gorze opcje display wybierz Shaded potem OK i znowy prawym na nazw tej warsty i wybierz Object Properties i z display properties kliknij By Object zeby zminiło się na By Layer 1
claude Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 da się na printy zrób sobie nowa warstwę klikasz prawym na nią i wybierasz Layer properties tam masz na gorze opcje display wybierz Shaded potem OK i znowy prawym na nazw tej warsty i wybierz Object Properties i z display properties kliknij By Object zeby zminiło się na By Layer Nie wiem co źle robię ale to u mnie nie dziala. Ustawiłęm Layer propertice i object propertice jak napisalęś i nic.
mrkrzysiek Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 http://www.mrkrzysiek.com/public/film%20tut.mov kliknij prawym i zapisz jako, mały film jak ja to robię mam na DX ustawione 2
claude Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Klikałem tam gdzie nie trzeba. Jesteś Mistrzem mrKrzysiek rep leci. PS. Moze wrzuć to do działu tutoriali. Niby nic takiego ale przez tyle lat nie wiedziałem że taka opcja istieje.
Shogun 3D Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 mrkrzysiek, ciekawe rozwiązanie. Co prawda mnie zawsze wystarczyło alt + x, ale jako tip&trick - fajny pomysł.
natas Napisano 10 Lipiec 2010 Autor Napisano 10 Lipiec 2010 Alt x wystarczyło w zupełności o to właśnie chodziło wielkie dzięki :D .
claude Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Alt x wystarczyło w zupełności o to właśnie chodziło wielkie dzięki :D . Mi nie do końca bo ta przezroczystość nie jest 100 procentowa i jak jest zagmatwana siatka to mało widać. Trick według mnie niezły.
Shogun 3D Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Claude, jak masz zagmatwaną siatkę w trybie f3, bo widzisz siłą rzeczy również siatkę z tyłu lub siatkę innych obiektów w scenie, to zastosuj chowanie poligonów lub isolate selection, tudzież jedno i drugie. Jak dotąd nigdy nie spotkałem modelu tak skomplikowanego, by ta kombinacja rozwiązań nie była remedium na każdą bolączkę walki z detalem.
natas Napisano 11 Lipiec 2010 Autor Napisano 11 Lipiec 2010 (edytowane) Chciał bym jeszcze zapytać o drugą opcję bo nie mogę znaleźć .W viewporcie gdy w trybie front klikam na plane prostopadłe do niego to nie wyświetla mi się jako linia przez środek tylko biała linia na górze i na dole a po środku samo gizmo ,w tutorialach jest też widoczne ,że cały gid jest podzielony na 4 części grubszymi liniami a u mnie grid jest jednolity .A i jeszcze mnie nurtuje czemu na niektórych widokach jest grid na plane a na innych pod spodem . Edytowane 11 Lipiec 2010 przez natas
mrkrzysiek Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Chciał bym jeszcze zapytać o drugą opcję bo nie mogę znaleźć .W viewporcie gdy w trybie front klikam na plane prostopadłe do niego to nie wyświetla mi się jako linia przez środek tylko biała linia na górze i na dole a po środku samo gizmo ,w tutorialach jest też widoczne ,że cały gid jest podzielony na 4 części grubszymi liniami a u mnie grid jest jednolity .A i jeszcze mnie nurtuje czemu na niektórych widokach jest grid na plane a na innych pod spodem . pierwszego nie bardzo łapie o co chodzi co do drugiego prawdopodobnie tego plane masz przed albo za gridem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się