Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam poustawiane blueprinty na plane i zfreez-owane ale jak chcę przejść F3 by widzieć przezroczysty model to plane z blueprintami też się robią przezroczyste .Czytałem kilka różnych postów związanych z freeze ale jak na razie bezskutecznie .Próbowałem zmieniać z DirectX na OpenGl ale też nie przynosi to efektu .Chodzi mi o 3ds max2010 .

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie da się!

Jak wcisniesz F3 nie będzie widć tekstur. Musisz będąc na obiekcie nad którym pracujesz wcisnąć alt+x i stanie się on przezroczysty.

 

Jest też szkoała wrzucania referek w background ale wtedy często się one rozjeżdzają, zaletą tego jest że wciskasz f3 i widzisz background. Czasami z tego kożystam ale jak się rozjedzie mi obrazek to jest wnerw.

Edytowane przez claude

Napisano

da się

 

na printy zrób sobie nowa warstwę klikasz prawym na nią i wybierasz Layer properties tam masz na gorze opcje display wybierz Shaded potem OK i znowy prawym na nazw tej warsty i wybierz Object Properties i z display properties kliknij By Object zeby zminiło się na By Layer

Napisano
da się

 

na printy zrób sobie nowa warstwę klikasz prawym na nią i wybierasz Layer properties tam masz na gorze opcje display wybierz Shaded potem OK i znowy prawym na nazw tej warsty i wybierz Object Properties i z display properties kliknij By Object zeby zminiło się na By Layer

 

Nie wiem co źle robię ale to u mnie nie dziala. Ustawiłęm Layer propertice i object propertice jak napisalęś i nic.

Napisano

Klikałem tam gdzie nie trzeba.

Jesteś Mistrzem mrKrzysiek rep leci.

 

PS. Moze wrzuć to do działu tutoriali. Niby nic takiego ale przez tyle lat nie wiedziałem że taka opcja istieje.

Napisano

mrkrzysiek, ciekawe rozwiązanie. Co prawda mnie zawsze wystarczyło alt + x, ale jako tip&trick - fajny pomysł.

Napisano
  • Autor

Alt x wystarczyło w zupełności o to właśnie chodziło wielkie dzięki :D .

Napisano
Alt x wystarczyło w zupełności o to właśnie chodziło wielkie dzięki :D .

 

Mi nie do końca bo ta przezroczystość nie jest 100 procentowa i jak jest zagmatwana siatka to mało widać. Trick według mnie niezły.

Napisano

Claude, jak masz zagmatwaną siatkę w trybie f3, bo widzisz siłą rzeczy również siatkę z tyłu lub siatkę innych obiektów w scenie, to zastosuj chowanie poligonów lub isolate selection, tudzież jedno i drugie. Jak dotąd nigdy nie spotkałem modelu tak skomplikowanego, by ta kombinacja rozwiązań nie była remedium na każdą bolączkę walki z detalem.

Napisano
  • Autor

Chciał bym jeszcze zapytać o drugą opcję bo nie mogę znaleźć .W viewporcie gdy w trybie front klikam na plane prostopadłe do niego to nie wyświetla mi się jako linia przez środek tylko biała linia na górze i na dole a po środku samo gizmo ,w tutorialach jest też widoczne ,że cały gid jest podzielony na 4 części grubszymi liniami a u mnie grid jest jednolity .A i jeszcze mnie nurtuje czemu na niektórych widokach jest grid na plane a na innych pod spodem .

Edytowane przez natas

Napisano
Chciał bym jeszcze zapytać o drugą opcję bo nie mogę znaleźć .W viewporcie gdy w trybie front klikam na plane prostopadłe do niego to nie wyświetla mi się jako linia przez środek tylko biała linia na górze i na dole a po środku samo gizmo ,w tutorialach jest też widoczne ,że cały gid jest podzielony na 4 części grubszymi liniami a u mnie grid jest jednolity .A i jeszcze mnie nurtuje czemu na niektórych widokach jest grid na plane a na innych pod spodem .

 

pierwszego nie bardzo łapie o co chodzi

 

co do drugiego prawdopodobnie tego plane masz przed albo za gridem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności