Napisano 20 Lipiec 201014 l Witam. jako ze jestem poczatkujacym uzytkownikiem maxa mam pewien problem dotyczacy teksturowania, otoz przykladowo tworze sobie jakiegos baxa, dodaje mu modyfikator Unwrap UVW nastepnie nastepnie face zeby zaznaczyc caly i Edit w zakladce Parameters. Nastepnie Mapping- Flatten Mapping i siatka sie rozklada. Nastepnie Tools- Render UVW Template i zapisuje sobie jako jpg. Otwieram w PS jakos go tam sobie maluje i chce ta teksture dodac na tego baxa. Robie tak: Materials- Standart pozniej klikam w ten kwadracik kolo diffuse i wybieram bitmap czyli mojego psd ktorego wczesniej przygotowalem i wychodzi mi cos takiego jak na screenie a wydaje mi sie ze powinno to idealnie pasowac a tu cos nie gra;/ dzieki z gory za pomoc
Napisano 20 Lipiec 201014 l Autor real world map nie pomaga;/ ciezko ogolnie wyjasnic o co mi chodzi moze innaczej, na screenie widac ze na kule chcialbym nalozyc jpga ziemi i ma podgladzie mapy jest ok ale w rzeczywistosci znow jest to takie bardzo malutkie ze tylko kropki widac;/
Napisano 21 Lipiec 201014 l A może masz zaznaczony parametr 'Face Map'? Tam gdzie się zaznacza 2-sided i Wire? Rzuć okiem.
Napisano 21 Lipiec 201014 l Autor na renderze tez tak jest ale doszedlem do tego poprostu ze tworzac np boxa odrazu trzeba wylaczyc real world map i przy nakladaniu tez wtedy jest ok, ale mam jeszcze inny problem bo zrobilem sobie boxa na sciane powycinalem dziury na drzwi i okna ale wlasnie tworzac go nie wylaczylem real world map a jak edytowalem go na editable poly to juz nie ma opcji zeby to wylaczyc;/ da sie to jeszcze jakos zrobic czy sciane od nowa musze robic? dzieki
Napisano 21 Lipiec 201014 l maross napisał: na renderze tez tak jest ale doszedlem do tego poprostu ze tworzac np boxa odrazu trzeba wylaczyc real world map i przy nakladaniu tez wtedy jest ok, ale mam jeszcze inny problem bo zrobilem sobie boxa na sciane powycinalem dziury na drzwi i okna ale wlasnie tworzac go nie wylaczylem real world map a jak edytowalem go na editable poly to juz nie ma opcji zeby to wylaczyc;/ da sie to jeszcze jakos zrobic czy sciane od nowa musze robic? dzieki Zmapuj te ściany przecież, chociażby UWV Map, nie wiem co dokładnie chcesz tam robić na tych ścianach. W ustawieniach obiektu defautlowo real world map size jest wyłączone. Nie trzeba tego klikać za każdym razem i odznaczać, chyba że czegoś nie wiem ;)
Napisano 21 Lipiec 201014 l Autor no wlasnie ja mam caly czas wlaczone:) ok a jeszcze jedno bo wykorzystalem te okna i drzwi z maxa i zamienilem to na editable poly oteksturowalem i teraz nie moge tego okna zamknac i jest otwarte a potrzebuje zamkniete wlasnie i pytanie czy da sie jakos wrocic do tych ustawien okna przed editable poly? kurde chyba wszystko na odwrot robie
Napisano 21 Lipiec 201014 l Zrobiłeś cale okno jako jeden obiekt? Co do tego mapowania, to najpierw modelujesz, a jak już skończysz, to dopiero mapujesz wedle potrzeb. Nigdy na odwrót ;)
Napisano 21 Lipiec 201014 l Autor poprostu zrobilem okno te co sa do wyboru w maxie nie modelowalem i dalo sie je otwierac i zamykac, tzn okno ogolnie wyglada ok rama ma swoja teksture i szyba przezroczysta tylko kurde nie ma juz tej opcji co mozna je bylo zamykac i otwierac:D poza tym jest ok a chcialbym je zamknac jednak
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto