maross Napisano 20 Lipiec 2010 Napisano 20 Lipiec 2010 Witam. jako ze jestem poczatkujacym uzytkownikiem maxa mam pewien problem dotyczacy teksturowania, otoz przykladowo tworze sobie jakiegos baxa, dodaje mu modyfikator Unwrap UVW nastepnie nastepnie face zeby zaznaczyc caly i Edit w zakladce Parameters. Nastepnie Mapping- Flatten Mapping i siatka sie rozklada. Nastepnie Tools- Render UVW Template i zapisuje sobie jako jpg. Otwieram w PS jakos go tam sobie maluje i chce ta teksture dodac na tego baxa. Robie tak: Materials- Standart pozniej klikam w ten kwadracik kolo diffuse i wybieram bitmap czyli mojego psd ktorego wczesniej przygotowalem i wychodzi mi cos takiego jak na screenie a wydaje mi sie ze powinno to idealnie pasowac a tu cos nie gra;/ dzieki z gory za pomoc
mihpolak Napisano 20 Lipiec 2010 Napisano 20 Lipiec 2010 nie widzę żebyś miał koordynaty UV na tym boksie.
Cide Napisano 20 Lipiec 2010 Napisano 20 Lipiec 2010 Odznacz real world map size i powiedz, czy pomogło.
maross Napisano 20 Lipiec 2010 Autor Napisano 20 Lipiec 2010 real world map nie pomaga;/ ciezko ogolnie wyjasnic o co mi chodzi moze innaczej, na screenie widac ze na kule chcialbym nalozyc jpga ziemi i ma podgladzie mapy jest ok ale w rzeczywistosci znow jest to takie bardzo malutkie ze tylko kropki widac;/
Kris_R Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 A może masz zaznaczony parametr 'Face Map'? Tam gdzie się zaznacza 2-sided i Wire? Rzuć okiem.
Bacry Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 a na renderze też jest źle czy tylko w podglądzie viewportu?
maross Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Napisano 21 Lipiec 2010 na renderze tez tak jest ale doszedlem do tego poprostu ze tworzac np boxa odrazu trzeba wylaczyc real world map i przy nakladaniu tez wtedy jest ok, ale mam jeszcze inny problem bo zrobilem sobie boxa na sciane powycinalem dziury na drzwi i okna ale wlasnie tworzac go nie wylaczylem real world map a jak edytowalem go na editable poly to juz nie ma opcji zeby to wylaczyc;/ da sie to jeszcze jakos zrobic czy sciane od nowa musze robic? dzieki
Cide Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 na renderze tez tak jest ale doszedlem do tego poprostu ze tworzac np boxa odrazu trzeba wylaczyc real world map i przy nakladaniu tez wtedy jest ok, ale mam jeszcze inny problem bo zrobilem sobie boxa na sciane powycinalem dziury na drzwi i okna ale wlasnie tworzac go nie wylaczylem real world map a jak edytowalem go na editable poly to juz nie ma opcji zeby to wylaczyc;/ da sie to jeszcze jakos zrobic czy sciane od nowa musze robic? dzieki Zmapuj te ściany przecież, chociażby UWV Map, nie wiem co dokładnie chcesz tam robić na tych ścianach. W ustawieniach obiektu defautlowo real world map size jest wyłączone. Nie trzeba tego klikać za każdym razem i odznaczać, chyba że czegoś nie wiem ;)
maross Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Napisano 21 Lipiec 2010 no wlasnie ja mam caly czas wlaczone:) ok a jeszcze jedno bo wykorzystalem te okna i drzwi z maxa i zamienilem to na editable poly oteksturowalem i teraz nie moge tego okna zamknac i jest otwarte a potrzebuje zamkniete wlasnie i pytanie czy da sie jakos wrocic do tych ustawien okna przed editable poly? kurde chyba wszystko na odwrot robie
Cide Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 Zrobiłeś cale okno jako jeden obiekt? Co do tego mapowania, to najpierw modelujesz, a jak już skończysz, to dopiero mapujesz wedle potrzeb. Nigdy na odwrót ;)
maross Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Napisano 21 Lipiec 2010 poprostu zrobilem okno te co sa do wyboru w maxie nie modelowalem i dalo sie je otwierac i zamykac, tzn okno ogolnie wyglada ok rama ma swoja teksture i szyba przezroczysta tylko kurde nie ma juz tej opcji co mozna je bylo zamykac i otwierac:D poza tym jest ok a chcialbym je zamknac jednak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się