Napisano 6 Sierpień 201014 l Cześć! Zacząłem przygodę z max'em i pprzedstawiam wam poczatki mojego pierwszego modelu, jakim jest gitarka elektr. Na razie wymodelowałem bryłę korpusu gitarowego (jeszcze nie ma wypukłości) oraz gryf.. Prosze o komentarze i ewentualne porady, co dalej..;) postaram sie systematycznie aktualizować wątek o nowe rendery.. 1) Siatka modelu 2) Testowe rendery Edytowane 9 Sierpień 201014 l przez iras_1983 Zmiana nazwy wątku
Napisano 6 Sierpień 201014 l chyba troszkę za ostry kant na pudle. i owe pudło nie powinno przypadkiem być lekko wybrzuszone?
Napisano 6 Sierpień 201014 l Autor Powinno być.. tylko ponieważ jest to bardzo precyzyjna robota (musi się wszystko ładnie zgrywać we wszystkich kierunkach patrzenia), to zostyawiłem to na później. Nie wiem jaka techniką to zrobić.. bo to ma być bardzo łagodne obłe wybrzuszenie. Zamierzam zrobić soft selection i podciągnąć w górę polygony. A w domu mam epiphona i kant jest rzeczywiście ostry, nie to co w stratocasterach..
Napisano 6 Sierpień 201014 l no dobrze, ja w akustyku też mam ostry kant, ale mimo wszystko nie jest on na tyle ostry, że mogę nim się zaciąć (a tak to wygląda u Ciebie, przynajmniej w tej rozdzielczości). ;)
Napisano 6 Sierpień 201014 l iras_1983, wybrzuszenie zrobiłbym używając modyfikatora FDD, a krawędzie rzeczywiście musisz nieco złagodzić chamferem.
Napisano 6 Sierpień 201014 l Wybrzuszenie po prostu wymodeluj...przesuwanie vertexów na modelu przed turbo smoothem...basics ;] tak, nie będzie to miłe czy super łatwe...ale co jest ?
Napisano 7 Sierpień 201014 l Na tym etepie również mogę Ci podpowiedzieć, że wybrzuszenie zrób sobie na siatce LowPoly przed TS/MS popodciągaj łagodnie te kilka vertexów... Sam się szybko przekonasz że Soft Selection po TS nie ma sensu...
Napisano 8 Sierpień 201014 l Autor Jedanak zabawa vertexami to samobójstwo.. ale po długim grzebaniu w google udało mi się znalezc odpowiedz na mój problem http://3d.pagesperso-orange.fr/tutorials/lespaul/lp.htm Chyba pójdę tym tropem..
Napisano 8 Sierpień 201014 l poligony cie zabija i nie bedzie to dobrze wygladac, nie mowiac o tym jak bedzie chcial nalozyc ts/ms, ale zawsze mozna sprobowac... edge musza sie ukladac w ksztalt wypuklizny, tj tak jak linie gor na mapach, jesli w taki sposob(displace) podniesiesz te poligony, wiekszosc z nich wykreci sie(podniesie sie jeden vertex po przekatnej a drugi bedzie nizej) i nie bedzie to wygladac dobrze...
Napisano 8 Sierpień 201014 l Jedanak zabawa vertexami to samobójstwo.. ale po długim grzebaniu w google udało mi się znalezc odpowiedz na mój problem http://3d.pagesperso-orange.fr/tutorials/lespaul/lp.htm Chyba pójdę tym tropem.. Wystarczy że dobrze rozplanujesz siatkę. wtedy 3 loopami możesz zrobić to wybrzuszenie z placem w nosie. Samobójstwem jest tylko wtedy jak nie dość opanowałeś modelling. Może zarzuć shoty siatki pudła z góry. Wtedy będzie można pokazać jak poprowadzić siatkę.
Napisano 8 Sierpień 201014 l najlepiej zastosowac soft selection, ustawiasz sobie ksztalt, fall-offa i ciagniesz w gore i bedzie piekne wybrzuszenie:D:)
Napisano 8 Sierpień 201014 l Autor Właśnie zastanawiałem się nad soft selection lub też innym rozłożeniem siatki.. Tutaj podaję obecny wygląd korpusu z widoku top: Domyślam się, że te linie powinny się układać cos na kształt poziomic na mapie. Potem można je podciągnąć odpowiednio w góre i na koncu wygładzić siatkę ts.
Napisano 8 Sierpień 201014 l ps daj jakas ikonke zeby mozna bylo od razu do konca tematu przechodzic....
Napisano 9 Sierpień 201014 l iras_1983: popraw proszę nazwę wątku na zgodną z zasadami działu. inaczej wątek poleci do kosza.
Napisano 9 Sierpień 201014 l siatkę rozplanuj tak by edge obrysowywały to wybrzuszenie. wtedy wystarczy je podnieść i masz wybrzuszenie odpowiedniego kształtu
Napisano 9 Sierpień 201014 l Autor Po całodziennym boju chyba udało mi sie osiągnąć zamierzony efekt. Co o tym myslicie? Może coś poprawić?
Napisano 12 Sierpień 201014 l Autor Ok, trochę podciągnąłem.. W wolnej chwili dorobiłem wejście na jacka. Na razie skupiam się na modelowaniu elementów, później bedzie inna zabawa z texturowaniem i oświetleniem itp. Co myślicie o proporcjach? czy śrubki nie za duże/za małe?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto