Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

Bawie sie grafika 3d od 2 miesiecy

przerobilem milion tutkow i przyszedl czas na wlasny model.

 

Jest to mercedes 124 coupe. wybralem go bo lubie ten samochod wiec bede dbal o kazdy szczegol. zakladam ten temat bo bede tu wrzucal kolejne etapy pomoze mi to skonczyc projekt a wasza krytyka nie pozwoli zebym polecial po lebkach i zrobil to w 2 dni :)

 

jak narazie zrobilem nadkole przednie to nie bede wrzucal ale jak juz sie cos pojawi wiecej to dodam.

 

pomozcie mi wybrac silnik czy mental rey czy vray

  • Odpowiedzi 116
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

może coś ujawnisz bo na ciemno troszkę trudno oceniać....

Co do silnika to wybierz ten który jako tako bardziej opanowałęś.

pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

nadkole.png

nadkoley.jpg

 

macie racje jestem jeszcze leszczem w tym co robie wiec lepiej jak skrytykujecie od poczatku.. wtedy szybciej zrobie poprawki i wkoncu zrobie fajny model mam nadzieje

 

 

i wlasnie zaowazylem ze nadkole jest na oponie juz poprawiam

Edytowane przez Dominick
Napisano

no... modelem to jeszcze tego nazwać niemożna ale moim zdaniem to idziesz w dobrą stronę bo siatkę na razie masz dobrą pożyjemy zobaczymy ;)

Napisano

Za gęsta siatka nie patrz na detale narazie typu listwa boczna itp. siatka może być ciut rzadsza, MS da sobie z tym rade

 

dla przykładu kawałek bmw (nie patrz na błędy w kładzeniu siatki tylko na ilość. bo u ciebie troche za dużo jednak jak na początek

 

2cn5sbreaq7kmaz9trjd.jpg

0t0ufu999ktoqwrrl1jy.jpg

bifpizzuo6dcaw3s5z.jpg

Napisano

problemdam.jpg

 

no postaram sie zmniejszac ilosc siatki..

Co zrobic w takiej sytuacji kiedy chce dokladnie obrysowac migacz a nie mam skad pociagnac lini czy tak jak to jest zrobione na rysunku 1 jest ok?

 

 

problem1h.jpg

 

2 pytanie co to jest?? :( (rys. 2)

Napisano

Witam.

Za gęste siatki robisz. staraj się używać trochę miej linii. panuj też nad tym jakie obrazki wrzucasz - im bardziej przyłożysz się do prezentacji tym łatwiej będzie Ci pomóc - mówię o tym obrazku wyżej z 3/4 biała kartka. na obrazku drugim masz za blisko siebie linie. musisz dobrze planować jak to rozkładać. zasugeruj się zdjęciami sajrus. to co zrobiłeś na obrazku pierwszym z przodu raczej być nie może. linie idą do nikąd. cos w stylu jak na rysunku... choć niejeden pokazałby coś lepszego :) też jestem początkujący. rób dalej. im więcej błędów tym więcej się nauczysz. robiłem podobnego merolka - jest gdzieś w WIP. ładne auta. powodzenia

 

EDIT: a przede wszystkim nie baw się detalami za szybko. zrób całe auto - później będziesz wycinał.

Napisano

Dzieki Sorry za bialy obraz spieszylem sie.

przerzedziłem siatkę... i rzeczywiscie po ms sam potem ja ladnie zageszcza wiec nie ma sensu zebym teraz sie z tym tak bawil

Napisano (edytowane)

Po kazdym dniu spedzonym nad mercedesem bede wrzucal efekt wtedy bedziemy mogli wylapac bledy.

takze 1 dzień

tutaj po podwójnym smoothe i nurms.

merc1dzie.jpg

 

 

Moje kolejne pytanie brzmi jak uzyskać bardziej kanciasta krawedz. zawsze bralem edge i connect bo tak bylo w jednym z tutkow. wtedy robilem 2 linie dodatkowe blisko koncowych plaszczyzny na ktorej chcialem zachowac wieksze krawedzie.

czy to jest jedyna metoda?

 

 

sorry za glupie pytanie.. chamfer i wtedy ustawiam sobie taka krawedz jaka mi odpowiada.. poprawilem ten przod ale juz nie bede wstawial po kolejnym dniu zobaczycie rezultat

Edytowane przez Dominick
Napisano

Error! Model jest nieprawidłowy.

 

zamiast wycinać otwory na światła odrazu zrób pierw całą bryłe. Dopracuj pod każdym kontem front, top, side poczym obierz kierunek czy chcesz zacząć modelować najpierw gril czy światła i działaj w tym kierunku a jeszcze lepiej poczytaj trochę o meszu bo wiele uświadamiają tutoriale i własne ćwiczenia praktyczne np. zrób boxa i przyjmij że chcesz aby miał delikatne kształty ale zachowywał kształt kwadratu, w kilku miejscach jak tam woli connect czy cut to już od ciebie zależy a potem coraz bardziej skomplikowane kształty.

 

wracając do samochodu to najważniejsze co powinieneś zachować to proporcja weź jakieś foto z neta poszukaj pojazdu i zerknij że nadkola nie są okrągłe tylko zaokrąglone i nie są odstające tylko spójne z nadkolem, lekko wypukłe

Napisano

chamfer na pojedynczej linii bez dwóch końców dochodzących do innego poly jest dobry jednak wyrwany z kontekstu całości tworzy trójkąty na swoich końcach co jest mało zadowalające w dalszych pracach

 

dla przykładu:

chamfer wyrwany z kontekstu (między polygonami)

9txxci6jbpzqokvcp0jb.jpg

chamfer poprawny

ermnekg6hfa4mzxt0ox9.jpg

chamfer rozbity (żaby nie było trójkątów)

za5lgyfycvammen09fip.jpg

 

oczywiście przedstawiam to w zastosowaniu do podwajania linii a tak od do podwajania krawędzi moim zdaniem bardziej lepszy ale bardziej czasochłonny jest cut ale to mój gust :)

Napisano

hmm no ja jestem poczatkujacy wiec jeszcze nei wiem co jest dla mnie lepszym rozwiazaniem.. ciezko bedzie ale nie poddam sie bo takim sposobem niczego sie nie naucze.

 

zrobilem takie wstepne chamfery (nawet tego nie zapisywalem bo jutro zrobie to owiele lepiej ale powiedzcie mi czy to choc troche przupomina maske tego miećka

 

mercedeswersja.jpg

Napisano

no ja też chciałem pisać, że audi :) zwróć uwagę, że te dwie linie na masce im bliżej są szyby, tym bardziej zanikają - są łagodniejsze. u Ciebie przez całą długość jest ten sam "stopień". Ale patrz na rady sajrus - obierz jakąś kolejność. najpierw zrób CAŁĄ bryłę auta - później będziesz się bawił w detale.

 

EDIT: ups. dopiero teraz zauważyłem, że to wszystko z wczoraj. czekamy na dzisiejsze efekty

Napisano

Witam dzisiaj niestety nie mialem za duzo czasu aby popracowac nad miećkiem.

w sumie w miedzy czasie podlubalem troche. macie racje zrobie caly pojazd i potem bede dopracowywal szczegoly. tutaj wrzucam siatke jest do wyprostowania jeszcze tylko jest nalozona jak bede mial czas to poprostuje ja troche potem jeszcze dach i biore sie za szczegoly.

 

2dzien.jpg

Napisano

dzieki marcinW trojkaty usuniete.

troche porownalem i dodalem dach i szyby przod tyl i troche boki. krawedzie bede robil na koncu. narazie siatka wyglada tak.. jeszcze krzywo ale powoli ja wyrownam

ostatnidzisiaj.png

Napisano

Ok Poprawiłem troche siatke... wrzucam teraz siatke z 3 wymiarów powiedzcie gdzie jeszcze jest krzywo i co jest zle bo ja sie wpatruje wpatruje i mnie juz oczy bola.

 

93570254.jpg

Napisano

będziesz miał chyba kłopoty z tymi dziurami :) powtarzam - całość, a później wycinanie, detal itp. no ale rób dalej. kto wie. najwyżej zaczniesz od początku. pilnuj żeby było równo. nie odkładaj na potem bo jak w pewnym momencie się zorientujesz, że połowa auta jest krzywo to już nic nie zrobisz.

 

jeszcze jedno. mogę się mylić, ale (tam gdzie zaznaczyłem) nie ma zaokrąglenia. powinno iść po prostu w dół. obejrzyj trochę refek na necie. mogę się mylić... ale w autach tak się nie "zawija" pod koła.

Napisano

pokaż siatkę. jak sobie poradziłeś z tymi dziurami? jeśli jest lipa to zacznij od nowa. lepiej teraz niż jak na siłę będziesz to ratował aż się w końcu zirytujesz :) pobaw się trochę i zacznij od początku. kolejny raz będzie lepszy... następny po nim też ;)

Napisano

w ogóle to coś nie poklei robisz. chamfery stosujesz jak jeszcze bryły nie ma idealnej a siatka jest krzywo? Dach totalnie płaski a merol ma zaokrąglony lekko bo lekko ale jest. Proponuje używać przezroczystości żeby było widać blue print chyba że tak robisz to dobrze. tylna szyba też do regulacji

Napisano
w ogóle to coś nie poklei robisz. chamfery stosujesz jak jeszcze bryły nie ma idealnej a siatka jest krzywo? Dach totalnie płaski a merol ma zaokrąglony lekko bo lekko ale jest. Proponuje używać przezroczystości żeby było widać blue print chyba że tak robisz to dobrze. tylna szyba też do regulacji

 

Tak stosuje 0,5 tak ze widac blueprint i siatke. no dach juz zaowazylem i poprawilem a tyl jest caly do poprawy.

tylko czy da sie z tego cos wycisnac jeszcze?

Napisano (edytowane)

Widzę, że to twój pierwszy model. Nie przejmuj się, rób go dalej i słuchaj rad kolegów... i tak nie będzie idealny ;). Dopiero jak go skończysz będziesz wiedział co zrobiłeś źle. Kolejny model pewnie też nie będzie idealny ale pozbawiony wad z obecnego... prosta sprawa, człowiek uczy się na błędach :)

 

Najważniejsze to się nie poddawać i ćwiczyć skilla ;)

Edytowane przez Docent
Napisano

Panowie miała być sława, piękny model, coś niepowtarzalnego poprzedzonego cięzką długą praca a wyszło jak zwykle...

 

Oto moja krzywa karoseria Mercedesa Coupe 124 (siatka krzywa zaczynam od nowa)

coupeb.jpg

Napisano

spoko. zaczynaj od nowa. zdecydowanie więcej cierpliwości potrzebujesz. za szybko go zrobiłeś. masz kształt auta ;) tzn, że nie jest tak źle. po prostu jest mega krzywy. przerób jakiegoś tutoriala z aut. albo zacznij od czegoś łatwiejszego. ja zrobiłem autko z klocków lego :) dużo się wtedy nauczyłem a zabawa przednia. klocki mają zazwyczaj fajne kształty do ćwiczenia modelowania. powodzenia!

Napisano

dobra od dzisiaj zaczynam znowu modelowanie tego miecia.. zostawie nadkola bo sa idealne.. najwiecej czasu spedzilem nad nimi. teraz bede lecial po kawalku tak zeby nie bylo dziu w siatke i zeby byla prosta. czekajcie na up'a :)

Napisano

albo ty czekaj na komentarz :). Od razu mistrzem sie nie jest, randery walisz a model pogięty jak wieża w Pizie. Weź zdjęcie i wyznacz sobie główne linie a potem modelowanie bo musisz mieć jakieś oparcie a blue printy to na pewno masz takie najprostrze nie takie jak w książeczce "serwisowej". Ale początki dobre

Napisano (edytowane)

Wasze komentarze są zawsze mile widziane :)

masz racje sajrus ale Ja to podkreslilem na poczatku ze to moj pierwszy model bez tutkow.

Niepotrzebnie chcialem szybko skonczyc i polozylem krzywo siatke wraz ze zwiekszajaca sie liczba vertexow malalo prawdopodbienstwo ze zdolam je wyprostowac...

gdy juz uznalem ze nie zrobie prostego modelu wykonczylem szybko wszystko zrobilem render i wrzucilem zeby pokazac wam jak krzywo mi wyszlo...

Teraz koncze klasc przod narazie sama siatka bez chamferow itp. jest prosto i nie ma dziur tak samo zrobie z tylem.

Edytowane przez Dominick
Napisano

zdecydowanie. zrób to o połowę oszczędniej. jeśli zaczynasz od swoich poprzednich nadkoli to już tam masz pewnie za dużo tej geometrii. może daruj sobie, że tamte nadkola tak fajnie wyszły i zrób wszystko od nowa. jak za pierwszym razem wyszły Ci dobrze to tym bardziej za drugim się uda. a na pewno będzie szybciej. nie poddawaj się ;)

Napisano (edytowane)

Witam, nie miałem troszke czasu (praca) ale to nie znaczy ze odpuscilem...

dlugo probowalem i z jednej i z 2giej strony i zawsze cos bylo nie tak i teraz przyjolem troszke inna strategie... polecil mi ja moj bardzo dobry kolega.

najpierw wymodeluje sama karoserie potem szyby grill swiatla itp az na koncu srodek auta :)

(przynajmniej mam taki zamiar)

 

robie malego up'a staram sie zeby wszystko bylo prosciutko. narazie bez zderzaczkow sama blacha

tutaj 2x ms plus nurmsy:

 

mercedes1111.jpg

jak wyciąć otwory? chodzi mi o dzwi maske z przodu i z tylu... chodzi mi czy cut'em odznaczyc a wycinac chamferem z funckja open? i czy przed ms czy po

 

 

 

 

wrzucam jeszcze inne moje rendery scen... samolot nie moj.(reszte zrobilem sam)

zachodslonca.jpg

f1copy1.jpg

Edytowane przez Dominick
Napisano
chamf + open tylko chamfa wal tak jak chcesz wyciąć drzwi czyli obwód nie powierzchnie całą

 

aha rozumiem i tak zostawic czy potem jeszcze extrude i wciagnac to troche do srodka?

i reszta pytan czy przed ms czy po?

i czym wyznaczacie te linie cut'em?

Napisano

nie wiem czy to dobre podejście czy nie ale są różne metody modelowania i tak mi sie zdaje że ta którą pokazujesz do niektórych aut się nie nadaje ale to tylko moja opinia

 

no do siatki to jak już wyżej wspomnieli krzywo i popracuj nad grilem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności