Skocz do zawartości

Pojazd Mercedes Benz 124 Coupe


Dominick

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 116
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dobra oblukałem tutoriale i zaczynam 3 podejście od początku...

teraz siatke zrobie o polowe rzedsza a linie bede dodawal tak jak w tutku tylko tam gdzie beda potrzebne i wycinał :) jeszcze raz dzieki za tutorial wiele rzeczy mi wyjaśnił jak zrobie cos co bedzie przypominalo mercedesa to wrzuce... oile znajde blueprinty proste bo mialem nierowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem znowu :) hehe ci co sledza ten watek maja pewnie juz mnie dosc :) przepraszam was ale musze go zrobic chodzby nie wiem co.

moj pierwszy up:

-inna zasada rozkladania siatki

(wiem ze jeden edge jest nie potrzebny nad nadkolem usune go i te trojkaty z okien tez zgodnie z tutkiem jaki przerabiam na biezaco :)

i jak? :)

mercedes1up.png

zaprzyjaznilem sie z funkcja "cut" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przednim nadkolu przy światłach za gęsto.

Przy świetle brakuje przedłużenia linni(po lewej stronie) przez co tworzy ci się 5 kąt.

Z tyłu też coś za gęsto przy wydechu.

 

Rozkładaj siatkę równomiernie.

 

Ps. Następnym razem załączaj większe screeny aby można było zaznaczyć błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przednim nadkolu przy światłach za gęsto.

Przy świetle brakuje przedłużenia linni(po lewej stronie) przez co tworzy ci się 5 kąt.

Z tyłu też coś za gęsto przy wydechu.

 

Rozkładaj siatkę równomiernie.

 

Ps. Następnym razem załączaj większe screeny aby można było zaznaczyć błędy.

 

z tylu juz rozlozylem siatke na zderzak dlatego tak gesto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siatke rzadziej, pamietaj ze nadkola maja byc okrągle ;-) u ciebie po nalozeniu ms'a napewno takowe nie beda... Z dziurami na grilla i swiatlami sobie na tym etapie podaruj (raz ze siatke ciezej sie rozklada, 2. tracisz ksztalt 3. trudniej pozniej ci bedzie dopasowac lampy i grila do karoseri itp itd.)

 

 

Na drzwiach nadkolach, w miescu gdzie w autach zazwyczaj sa listwy (tak w polowie drzwi), zakonczenia przy nadkolach w przedluzeniu tej lini beda kanciaste...

 

Nakladaj sobie ms'a czasami, podgladowo, zeby sprawdzic czy krzywo sie nie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k_gabra w tym aucie nadkola nie sa okragle :)

maly up co zrobilem dzisiaj do teraz... moze jeszcze wieczorkiem nad tym usiade

po ms.

detal1.png

oczywiscie do zmiany jest laczenia maski szyby orazslupka. z moim obliczen wynika ze slupek wchodzi pod maske razem z szyba a maska zagina sie do gory.

detal2.png

 

narazie robie tak jak w tutorialu... moze on robi inne auto ale staram sie trzymac zasade.

Edytowane przez Dominick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że zostawienie pustego miejsca czyli otworów na światła to błąd :/ ponieważ potem będzie ci ciężko to poskładać ta tak to byś chamfer otwarty zrobił i bez kłopotu by było

 

nie wiem jeszcze nie doszedlem z tutorialem do tego ale mysle ze zbiore edge i dam cap potem detach i wymodeluje sobie ladnie potem. i juz nie bede laczyl tego tylko zlinkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pod przednik zderzakiem się zaczyna dziać musisz popatrzeć na linie. Sądzę ,że tam jest jakiś nie potrzebny chamfer.

Dawaj większe zdjęcia bo na takich nic nie widać. Używaj do tego ImageShacka. Tam jest odpowiedni link do wklejenia miniaturki a jak się na nią kliknie pojawia się cały obrazek.

 

Druga sprawa linia po zew części od świateł nie musi isć tak idealnie prosto daj ją troszkę pod kontem przez co nie będziesz miał takiej zbieraniki linni w jednym miejscu na nadkolu. Bo masz tam aż 3 linie przez co bardzo trudno będzie Ci tam zachować krągłość. Staraj się jakoś lepiej rozłożyc te linie. Pamiętaj ,że będziesz musiał wyciąć maskę i czasami te linie nawet nie będą Ci potrzebne chociaż w tym wypadku sądzę ,że jedną będziesz w stanie usunąć.

 

Trzecie Nie potrzebnie męczyłeś się na grillu z robieniem tych kwadratów lepiej poprostu narazie zostaw dziury a potem załatasz je jakimś planem.

Dodaj jeszcze jedną linię na długości/wysokości reflektora bo masz tak straszną dziurę a pamiętaj ,że siatka musi być symetryczna. Przez takie wielkie dziury tracisz na ,,krągłości"

 

Pamiętaj też aby za bardzo nie szalej z chamferem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam kilka pytań, szukałem na forum ale chyba zbyt opieszale bo nic nie znalazłem.

 

1. Jak zrobić napis z tyłu na klapie mercedes 124 CC ale zeby to nie byla tylko textura zeby byl 3d abym mogl go dac w chromie.

2. (troche glupie i bardzo proste) jak potem zrobic zeby szczeliny pomiedzy poszczegolnymi elementami nie wygladaly jak dziury tylko ze to sa szczeliny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Create > shape > text...albo jeśli nie masz odpowiedniej czcionki to samemu wymodelować, akurat 4 znaki to nie problem.

2. Ja to robie w ten sposób, ze na elementy nakładam modyfikator shell, po czym kasuje wewnętrzne polygony. Oczywiście wcześniej trzeba odpowiednio siatkę przygotować - dodatkowe edges przy krawędziach żeby nie było 'plasteliny'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki no od poprzedniej próby jest owiele lepiej co widać gołym okiem. To moj w sumie pierwszy samochod tak na powaznie bo wczesniej po kilku dniach dawalem spokoj. jest krzywo ale juz nie dam rady wyprostowac dokoncze go takim jaki jest a nastepny samochod bede staral sie zrobic prosciej.

zrobiłem wycieraczke i na dzisiaj koncze :) pozdrawiam

ostatni.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dales mi do myslenia i troche poprostowalem w szczegolnosci dach

 

wrzucam przednie swiatelka jeszcze do konca nie skonczone bo szpare jakas fajna musze zrobic pomiedzy nimi i blacha... srodkiem swiatel sie nie przejmujcie to tylko prowizorka gdyz po uzyciu odpowiedniego materialu nie bedzie widac za duzo wiec nie bede sie pocil nad szczegolem.

swiatlas.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ale juz sam naprawilem po kilku godzinach siedzenie nad tym. Teraz grupuje i mam kolejne pytanie w jaki sposob to robicie chodzi mi o nakladanie textur. czy zaznaczacie poligony i wybieracie funkcje detach? moze jest inny na to sposob? robicie to na calym aucie czyli z 2 stron czy z jednej i potem jakos symetry. prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój. jeśli chciałeś od razu zrobić super wóz jak niektórzy z tego forum to po prostu trochę za wysoko celowałeś. skończ tego, pobaw się w maxie innymi rzeczami i za jakiś czas znowu walniesz auto. a na teraz to walnij chociaż studio - zawsze to inaczej wygląda. i może nie rób renderów z widoku orthographic tylko z perspective (przed renderem wciskaj "p". no chyba, że to jest perspective ale masz całe auto mega krzywe :) spoko, że postarałeś się o wnętrze. skończ go. jedziesz dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój. jeśli chciałeś od razu zrobić super wóz jak niektórzy z tego forum to po prostu trochę za wysoko celowałeś. skończ tego, pobaw się w maxie innymi rzeczami i za jakiś czas znowu walniesz auto. a na teraz to walnij chociaż studio - zawsze to inaczej wygląda. i może nie rób renderów z widoku orthographic tylko z perspective (przed renderem wciskaj "p". no chyba, że to jest perspective ale masz całe auto mega krzywe :) spoko, że postarałeś się o wnętrze. skończ go. jedziesz dalej

 

krzywy jest i to sporo ale to tylko dlatego ze nie blokowalem vertexow i jak robilem przod to tyl spieprzylem i na odwrot i potem prostowalem...

 

zedytowalem tamtego posta i wrzucilem tak jak mowiles. rzeczywiscie jest lepiej a nie wiedzialem o tym i wszystko wrzucalem bez "p". ciagle sie ucze wiec mam nadzieje ze nastepny bedzie lepszy. oczywiscie dokoncze ten model jeszcze czyli kola i studio tak zeby praca nie poszla na marne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności